ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تحول در قایقرانی با استفاده از فرصت‌ها

صفاری - پاروزن روئینگ خراسان شمالی باتوجه‌به اخبار به تعویق افتادن زمان برگزاری مسابقات کشوری قایقرانی گفت: باید بسترهای ورزشی خراسان شمالی را برای حضور و شرکت در مسابقات کشوری آماده کنیم تا شاهد تحول در قایقرانی با تفکر استفاده از فرصت‌ها باشیم.


به گزارش خبرنگار اترک رقابت‌های قهرمانی کشور مردان و بانوان بزرگسال در رشته کانوپولو که طبق برنامه فدراسیون قایقرانی قرار بود از 12 تا 19 مرداد به میزبانی تهران و پس از آن قایقرانی رویینگ و آب‌های آرام نیز باتوجه‌به برگزار نشدن مسابقات کانوپولو، به‌تعویق‌افتاده است و برگزاری این رقابت‌ها منوط به بهبود شرایط کرونایی و مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا این اجازه را به مسئولان خراسان شمالی می‌دهد تا اندکی تعجیل برای آماده‌سازی بسترهای این رشته را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 غزل ارکی پاروزن تیم روئینگ هیات قایقرانی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اترک گفت: رشته قایقرانی یکی از پر مدال‌ترین رشته‌های المپیک به شمار می‌رود؛ رشته‌ای که پس از ورزش‌های آبی و دوومیدانی با ۱۲۰ مدال در رده سوم قرار گرفته و سرمایه‌گذاری در این رشته به‌تنهایی می‌تواند جایگاه یک کشور را در جدول توزیع مدال بازی‌های آسیایی و المپیک دچار تغییر چشمگیری کند. اما بااین‌وجود نگاه به رشته قایقرانی در خراسان شمالی بر خلاف سال‌های گذشته نبوده است؛ نگاهی که می‌رود تا افتخارآفرینی‌ها و بهار قایقرانی را به خزان تبدیل کرده و ورزشکاران این رشته را سرخورده کند.
ارکی افزود: قایقرانی خراسان شمالی از لحاظ تمرینات با دستگاه شبیه‌ساز و تمرینات بدنسازی و غیره در سطح خوبی هستند اما این روند جوابگو نیازهای مجموعه قایقرانی استان نیست و علی‌رغم اینکه در سال‌های گذشته توانستیم در سد شیرین دره تمرینات خوبی را حتی با حضور اعضای تیم ملی داشته باشیم در سال جاری از این بستر بی‌بهره بودیم که این موضوع سرخوردگی و خزانی را در قایقرانی خراسان شمالی در پیش خواهد داشت.
ارکی افزود: تیم روئینگ حتی برای شرکت در مسابقات آسیایی جوانان و اعزام به تهران برای شرکت در اردوهای آمادگی از وضعیت قابل قبولی برخوردار است اما به دلیل شرایط کرونایی و مهم‌تر از آن عدم وجود بسترهایی چون خوابگاه و در حال حاضر عدم تمرین در مسیر آبی استاندارد و مطمئن بر مشکلات ورزشکاران مزید بر علت شده است.
وی در بیان وضعیت قایقرانی و پیشینه آن در خراسان شمالی اظهار کرد: قایقرانی در خراسان شمالی رشته نام آشنایی است. چه آن زمان که میثم عباسی در قامت قهرمانی در تیم دراگون بوت بود و چه زمان حال که عطا زارعی در بازی‌های ملی حضور دارد. بانوان قایقران این دیار نیز همواره در رقابت‌های برون‌استانی و حتی با پیراهن تیم ملی یک پای ثابت مسابقات بوده‌اند و در کسب مدال‌های رنگارنگ در رشته‌های مختلف خوش درخشیده اند. 
وی تاکید کرد: سطح امکانات قایقرانی و بسترهای این رشته در خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها بسیار بالا بوده و ورزشکاران توانمند و مستعدی در این خطه وجود دارد که با تمام وجود و انگیزه بالا تلاش می‌کنند و مطمئن هستم مانند خودم که آینده را چیزی به‌جز رسیدن به قله موفقیت و طلایی شدن تصور نمی‌کنم دیگر اعضای هیات نیز جز این را برای خود نمی‌پسندند.
غزل ارکی با بیان دیگر دغدغه‌هایش در قایقرانی خراسان شمالی بخصوص در بخش روئینگ گفت: از ۵سالگی ورزش را رشته‌های مختلفی تجربه کرده‌ام و چندین سال عضو تیم شنا خراسان شمالی بوده و ۳ سال است به‌صورت حرفه‌ای وارد رشته قایقرانی و در اردو تیم ملی به میزبانی خراسان شمالی در سد شیرین دره در کنار اعضای تیم ملی و حتی در انتخابی‌های تیم ملی پارو زدم اما در این سه سال که حضور هادی راضیان در هیات قایقرانی خود موهبت بزرگی بود هیچگاه این‌گونه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اداری را در اختصاص مکان مناسب تمرین تیم به چشم ندیده بودم و گمان دارم این موضوع به‌هیچ‌عنوان به نفع ورزش استان نخواهد بود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه