ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تصمیم سرنوشت‌ساز دولت درباره تاکسی‌های‌اینترنتی

امروز جلسه هیأت دولت برگزار می‌شود و در آن درباره لزوم دریافت مجوز سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند از سوی شهرداری‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش تابناک، امروز جلسه هیئت دولت در حالی برگزار خواهد شد که براساس اعلام مدیران تاکسی‌های اینترنتی، سرنوشت بیش از ۲ میلیون راننده ثبت‌شده در ۷۲ تاکسی اینترنتی کشور را مشخص خواهد کرد. تصمیم هیئت دولت مبنی بر اصلاح لایحه قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی ابهامات و نگرانی‌های بسیاری را در پی داشته است.

به‌گفته رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، یکی از اصلاحات این لایحه به دریافت مجوز سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل از سوی شهرداری‌ها بازمی‌گردد.

وی افزود: با این اقدام شرکت‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل هوشمند به سمت تعطیلی سوق پیدا می‌کنند؛ آن هم در زمانی‌که گفته می‌شود به‌دلیل شرایط اقتصادی و وضعیت اشتغال، تعداد افراد فعال در این سامانه‌ها به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ، در واکنش به تصمیمات آتی هیأت دولت در خصوص اصلاح لایحه قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی بیان داشت: براساس لایحه اصلاحی قانون توسعه، شهرداری به عنوان تنها مرجع قانونی در زمینه نظارت و مدیریت بر حمل‌ونقل تعیین شده است.

وی افزود: در صورتی که مطابق قانون نظام صنفی، وزارت صنعت، معدن و تجارت درکنار اتاق اصناف ازطریق اتحادیه‌های صنفی قادر به ارائه خدمات حمل‌ونقل بوده و هستند.

مدیرعامل اسنپ ادامه داد: به همین دلیل نیاز داریم که در اصلاح لایحه، وزارت صمت به‌عنوان متولی و مدیر این بخش تعیین و از تسهیلات قانونی در این خصوص بهره‌مند شود. در لایحه اصلاحی قانون توسعه قید شده که اشخاص دارای پروانه فعالیت حرفه‌ای از حیث امور صنفی، تابع قانون نظام صنفی هستند و مطابق ماده ۹ این لایحه، شهرداری‌ها صلاحیت صدور پروانه فعالیت حرفه‌ای را دارند.

علاقبند با تأکید بر اینکه با تصویب این لایحه، کلیه اشخاصی که قصد فعالیت در حوزه حمل‌ونقل (آژانس‌های اتومبیل کرایه) و جابه‌جایی مسافر و کالا (ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند حمل‌ونقل) را دارند مکلف به اخذ مجوز فعالیت از شهرداری خواهند بود افزود: صرفاً از نظر صنفی مانند تمدید پروانه کسب، برابر قانون نظام صنفی عمل می‌شود.

با آغاز بحران‌های اقتصادی در چندین ماه گذشته نیروهای انسانی بسیاری از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف تعدیل شدند. نبود سرمایه کافی برای ادامه فعالیت، مشکلات واردات و صادرات، کاهش عملکرد شرکت‌ها و به‌تبع آن، نبود نیاز به نیروی انسانی از جمله دلایلی است که معمولاً در پس این تعدیل‌ها به گوش می‌رسد. در اوضاع فعلی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل هر روز نیروهای بیشتری را جذب می‌کنند و دامنه فعالیتشان را به شهرهای مختلف ایران گسترش داده‌اند.

لذا با روی کار آمدن سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، علاوه بر ایجاد فرصت درآمدزایی برای صدها هزار راننده، هزینه رفت‌وآمد شهروندان نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

حال باید دید که هیأت دولت درنهایت چه تصمیمی را در خصوص تاکسی‌های اینترنتی می‌گیرد و قانون توسعه سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل به چه ترتیب اصلاح می‌شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه