ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آمار باسوادی در خراسان‌شمالی پایین‌تر از میانگین کشوری

اترک: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: نرخ باسوادی در این استان به ۹۶.۵۳ درصد رسید که این رقم حدود نیم درصد از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش اترک، حسین رسولی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار، میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۶.۹۵ درصد است که در این میان خراسان شمالی با نیم درصد عقب ماندگی از میانگین کشوری، چهارمین استان بی سواد کشور است.

وی تصریح کرد: شهرستان های فاروج، رازو جرگلان و مانه و سملقان بیشترین تعداد بی‌سوادان استان را دارند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اضافه کرد: براساس پایشی که در سال ۱۴۰۰ انجام شد، در مجموع ۱۹ هزار و ۵۵۴ نفر بیسواد در سطح استان شناسایی شد که برای جبران این عقب ماندگی در استان دوره‌های سواد آموزی، انتقال و دوره تحکیم برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان این است که نرخ سواد در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان به ۹۸ درصد برسد.

رسولی، پراکندگی روستاها، تفاوت های فرهنگی، داشتن مشاغلی چون کشاورزی، کاذب، حاشیه نشینی و مشکلات اقتصادی را از دلایل پایین بودن نرخ بی سوادی استان عنوان کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه