ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پوشش تزریق واکسیناسیون در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده تزریق واکسن در استان به 50 درصد افزایش‌یافته است، گفت: بیش از 480 هزار دوز واکسن وارد استان شده است و اکنون استان در میزان تزریق بالاتر از میانگین کشوری است.

 

نماینده 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی آخرین اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ دکتر «سید محمد پاکمهر» اعلام کرد: در آخرین نظرسنجی ایسپا (مرکز افکارسنجی دانشجویان) از یک جامعه آماری، مهم‌ترین دغدغه و چالش مردم بیماری کرونا و تهدید سلامت اعلام شده است.

دکتر «پاکمهر» با تاکید بر این که مهم‌ترین مشکل مردم تأمین معیشت و مسائل اقتصادی است، تصریح کرد: اما به جهت خطرناک و مهلک بودن بیماری کرونا و عدم آگاهی کافی در خصوص مقابله با این بیماری و عدم اطلاع از نتیجه‌بخش بودن اقداماتی که تاکنون انجام شده این شیوع و فراگیری بیماری کرونا را نیز در اولویت دغدغه‌های مردم قرار داده است.

وی با بیان این که در حوزه پیشگیری اقدامات خوبی انجام شده است، اعلام کرد: آخرین اقدام راهبردی بهداشت محور انجام واکسیناسیون است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش‌های مداوم ویروس کرونا، اضافه کرد: با هر جهش رفتار و عملکرد ویروس تغییر می‌کند و مشخصات گروه سنی درگیر نیز به‌تناسب نوع جهش، تغییر می‌کند.

دکتر «پاکمهر» با بیان این که با شیوع سویه‌های افریقایی، تونسی، انگلیسی و امروزه سویه مو، رفتار ویروس تغییر کرده و میزان شدت و سرایت بیماری نیز افزایش‌یافته است، افزود: بسیاری از سویه‌ها نسبت به واکسیناسیون مقاوم هستند و متناسب با شدت درگیری منجر به افزایش مرگ‌ومیر نیز شده‌اند.

وی تاکید کرد: امروزه افرادی که واکسینه شده‌اند نیز چندین باره به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و این امر به دلیلی جهش مداوم ویروس است.

این نماینده مردم در مجلس نیاز امروز را رعایت پروتکل و راهکارهای درمان و به‌روزرسانی واکسیناسیون برشمرد و تاکید کرد: در حوزه درمان و بهداشت باید به ابزار تشخیص، درمان، مقابله و پیشگیری مجهز باشیم.

دکتر «پاکمهر» با بیان این که استان خراسان شمالی در خصوص زیرساخت‌های درمانی در چند سال گذشته توفیقاتی داشته است، اعلام کرد: اما این توفیقات برای مقابله با این بیماری در حد تمام‌وکمال نیست.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان‌هایی در استان ساخته شده است اما ابزار تشخیص برای بیماری کرونا لازم و ضروری است.

نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگیری ریه‌ها در زمان مبتلا شدن به کرونا بیان کرد: جهت تشخیص درگیری ریه‌ها از مرحله مقدماتی تا درمانی و مراحل پایانی گرفتن عکس سی‌تی‌اسکن بسیار ضروری است و بدین‌جهت ما باید تلاش کنیم تا به دلیل نیاز بیمارستان‌ها این ابزار را فراهم کنیم.

وی اعلام کرد: با تلاش و پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان توانستیم بیمارستان‌های استان را به سی‌تی‌اسکن تجهیز کنیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: یکی از معیارهای مهم در قانون بودجه بحث عدالت در نظام سلامت است و عدالت به معنای بودن بیمارستان و نبودن تجهیزات موردنیاز نیست.

وی با انتقاد از نبود بیمارستان در شهرستان مرزی راز و جرگلان در استان، گفت: این کمبودها به معنی عدالت در نظام سلامت نیست و متأسفانه بیماران کرونایی این شهرستان برای دریافت حداقل خدمات درمانی باید به بیمارستان‌های مرکز استان مراجعه کنند.

دکتر پاکمهر با بیان این که شهرستان مانه و سملقان با 110 هزار نفر جمعیت تنها دارای یک بیمارستان 32 تختخوابی است، تصریح کرد: این موارد ناشی از عدم عدالت در نظام سلامت است، زیرا به‌ازای هر 1000 نفر نیازمند یک تخت بیمارستانی هستیم و باید در این بیمارستان 110 تخت داشته باشیم.

وی افزود: این که در دوران خاص و حساس کرونا، بیمارستان‌های استان تجهیزات کمی داشته باشد قابل دفاع نیست و همه باید تلاش کنند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون بر اساس الگویی هدفمند گام‌هایی در استان برداشته و با کمک دانشگاه علوم پزشکی خدمات شایسته‌ای برای مردم استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: اکنون بیشتر بیمارستان‌های استان به دستگاه سی‌تی‌اسکن و اکسیژن ساز «اطلسی» مجهز هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در آینده نزدیک تجهیزات بیشتری از قبیل ام‌آرآی، دستگاه سنگ‌شکن وارد بیمارستان‌های استان می‌شوند.

وی به تجهیز بیمارستان‌ها به بیش از 100 ونتیلاتور جهت بستری بیماران کرونایی، تهیه دستگاه‌های رادیولوژی، آندوسکوپی، رادیوگرافی و دستگاه‌های مانیتورینگ اتاق‌های ccu و icu دپارتمان قلب نیز اشاره کرد.

دکتر پاکمهر گفت: خراسان شمالی از معدود استان‌های محروم از اورژانس هوایی بوده ولی با پیگیری‌های انجام شده، استان نیز صاحب اورژانس هوایی شده و اکنون یک فروند بالگرد در استان مستقر است.

 

وی گفت: از محل اعتبارات کمیسیون تلفیق تلاش شده است 3 پروژه مهم درمانی و بیمارستان راز و جرگلان راه‌اندازی شود و اکنون مطالعه آن ها انجام و ماده 23 بیمارستان راز و جرگلان دریافت و در قانون بودجه نیز پایدار شده و مبلغ 10 میلیارد تومان برای اجرای بیمارستان راز و جرگلان پیش‌بینی‌شده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که احداث بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد در قانون بودجه 1400 ردیف ملی دریافت کرده است، ادامه داد: این پروژه در پیوست یک قانون بودجه آمده است و اعتبار حداقل 5 میلیارد برای آن پیش‌بینی و پایدار شده است.

وی به طرح توسعه بیمارستان آشخانه هم اشاره و اضافه کرد: استانداردسازی این بیمارستان و افزایش تخت متناسب با نیاز جمعیت نیز پیگیری و بیش از 10 میلیارد تومان از محل اعتبار ملی و تملک دارایی برای آن پایدار شده است.

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبارات توازن ملی به بیمارستان پورسینای آشخانه و دریافت 20 میلیارد ابلاغ از سازمان برنامه‌وبودجه از موارد دیگری بود که نماینده 5 شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه