ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عنوان مرگ برای جاده‌ها هدف، توسعه است یا تعارض منافع ؟

"خطرناک‌ترین جاده‌های ایران" این عنوان مطلبی بود که وقتی درحال مطالعه مطالب یکی از سایت‌های معروف کشور بودم نظر من را به خودش جلب کرد. وقتی تیتر این مطلب به ظاهر جذاب را مشاهده کردم و تعداد بازدیدهای بالای این گزارش را دیدم مشخص شد این مطلب نه تنها نظر من بلکه نظر بسیاری دیگر از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

وقتی شروع به مطالعه برای شناخت جاده‌های خطرناک ایران کردم به نکته جالبی برخورد کردم که بسیار قابل توجه بود و آن هم اینکه تمام این جاده‌های با عنوان مرگ از نظر زیبایی و طبیعت واقعاً حیرت آوری بودند. 

وقتی به بند ۹ این مطلب رسیدم واقعاً تاسف خوردم چرا که عنوان این بخش گزارش، جاده بجنورد به جنگل گلستان بود که از آن به عنوان ۱۰ جاده خطرناک کشور یاد شده بود. جاده ای که با وجود دارا بودن طبیعت بکر و زیبایی‌های فراوان طبیعی، از آن به عنوان خطرناک‌ترین جاده کشور یاد شده است.
به راستی چرا کم کاری برخی مسئولان باعث می‌شود که زیباترین جاده‌های ایران این القاب مسافر گریز را به خود ببیند ؟ 
طبق آماری که قبل از کرونا مسئولان خراسان شمالی اعلام داشتند: این استان سالانه میزبان   ۲۰ میلیون مسافری است که  مقصد آنها شهر مقدس و زیارتی مشهد و نیز شمال کشور است، آماری که باعث به وجود آمدن صدها شغل در زمینه جذب مسافر، گردشگری، خدماتی و یا ... می‌شود. 
امروزه عصر ارتباطات و اینترنت است و مسافران و گردشگران برای انتخاب بهترین مسیر از فضای مجازی استفاده می‌کنند که اگر در اولین جستجو، نام جاده مرگ جلوی چشمانشان ظاهر شود باید دید واقعاً آیا باز هم این مسیر را برای تردد خود انتخاب خواهند کرد ؟ 
 واقعاً این تبلیغات منفی که سالهاست توسط برخی افراد با عنوان دغدغه مردمی انتشار پیدا می‌کند آیا می‌تواند تاثیری در بهبود مشکلات این مسیر داشته باشد و یا اینکه فقط باعث کاهش تردد در این مسیر و انتقال آن ها به مسیرهای دیگر خواهد شد که به هیچ وجه نفعی برای استان نخواهد داشت؟  
اگر به تازگی از این مسیر تردد کرده باشید مشاهده خواهید کرد که به جز محور خود جنگل، حدود ۹۰ درصد مابقی جاده یک طرفه شده و مابقی هم درحال ساخت است ولی آیا اگر حتی عملیات این پروژه به اتمام برسد، لقب مرگ را که برخی از افراد بر روی این جاده گذاشته اند پاک خواهد شد ؟ 
با فرض اینکه عملیات ساخت این پروژه به زودی تمام شود ولی آیا لقبی که برای این جاده زیبا در نظر گرفته شده از پیشانی این مسیر پاک خواهد شد ؟ زیرا افرادی که در سایه کم کاری برخی مسئولان در سال‌های گذشته از فرصت به وجود آمده سو استفاده کرده و نام مرگ را برای کاهش تردد در این مسیر جا انداخته اند که شاید با اتمام این پروژه منافعشان در خطر باشد و برای همین هنوز هم از واژه مرگ استفاده می‌کنند.
با یک جستجوی کوتاه در سایت گوگل متوجه خواهیم شد که چه کسانی لقب مرگ را برای این جاده زیبا گذاشته اند. افرادی که همیشه خود را بزرگان رسانه خراسان شمالی و همه کاره می‌دانند و یک ریز از توسعه استان سخن می‌گویند ولی در عمل اینچنین نیست بلکه فقط یه فکر منافع خود هستند. 
متاسفانه این افراد علی رغم اینکه عملیات ساخت این جاده تا حدودی در حال اتمام است ولی باز هم دست از کار خود برنداشته و هنوز هم لقب مرگ را با تیترهای درشت در رسانه برای این جاده انتخاب می‌کنند.  واضح است هدف این افراد توسعه خراسان شمالی نیست بلکه این پروژه را تعارض با منافع خود می‌دانند و هدف بلند مدتشان انتقال تردد مسافرانی از این جاده به جاده‌های دیگر برای رسیدن به مشهد مقدس است.  این افراد در تلاش هستند تا با گذاشتن چنین القابی بر روی زیباترین جاده خراسان شمالی، این جاده را خطرناک و و زیبایی‌های آن را  بد جلوه دهند تا مردم از ورود به این جاده ترس و واهمه داشته باشند.  همانطور که گفته شد خوشبختانه با تلاش مسئولان دلسوز عملیات یک طرفه شدن این مسیر تا حدود زیادی انجام گرفته و افتتاح هم شده است و فقط درصد کمی از آن باقی مانده که انشا... در دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید. 
انتظار می‌رود این دوستان رسانه ای در نوشتن چنین مطالبی انصاف را مدنظر قرار داده و به خاطر منافع دیگران، منافع استان خود را زیر پا نگذارند. 
تیم رسانه ای اترک تلاش دارد در تماس با مدیریت این سایت فرهنگی،  نام جاده بجنورد به جنگل را از فهرست جاده‌های خطرناک حذف کند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه