ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تمـام وعـده های رئیـس جمهـور در اولین گفت‌و‌گو

رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی با مردم، ۱۵ وعده و برنامه را مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این گفت و گو به موضوعات اصلی کشور از جمله مقابله با کرونا، مشکلات معیشتی و مذاکرات هسته ای، اشاره کرد و ۱۵ وعده به مردم داد.
این وعده ها شامل واردات واکسن، تامین مالی واکسن، تسریع واکسیناسیون، پرداخت معوقات کادر درمانی، ساخت۴ میلیون مسکن، مبارزه با فساد، ارتباط نزدیک با مردم، گزارش دهی به مردم،ایجاد ثبات در بازار، کاهش تورم، افزایش تولید، کاهش بیکاری، فعال کردن اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا، تضمین سرمایه گذاری برای ایرانیان و ادامه مذاکرات هسته ای برای رفع تحریم ها بود.
در ادامه وعده های رئیس جمهور را مرور می کنیم:
_ تا آخر شهریور ماه واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن قطعی شده است. وزارت بهداشت و درمان و وزارت امور خارجه بسیج شده اند تا واکسن مورد نیاز مردم به سرعت تامین شود.
_تامین منابع ریالی و ارزی برای واردات واکسن در اولویت بوده و انجام شده است. با افزایش واردات واکسن و تقویت تولید داخلی طی روزها و هفته های آینده کار واکسیناسیون با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.  
_معوقات کادر درمانی و پزشکی باید سریعا پرداخت شود.
_وعده‌هایی که داده شده از جمله ساخت یک میلیون مسکن باید عملی و اجرایی شود.
برای اجرای این وعده و تکلیف قانونی، دولت یک جاهایی خودش مسکن می‌سازد، یک جاهایی هم مثل بافت‌های فرسوده، عمدتا مردم اقدام به ساخت مسکن می‌کنند و دولت تسهیلات می‌دهد. انبوه‌سازان هم در موضوع ساخت مسکن وارد میدان می‌شوند و در عرصه نوسازی مسکن روستایی هم دولت مکلف شده که از نوسازی قریب به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سال حمایت کند.
_از روز اول به همه همکاران دولت اعلام کردم که منافذ فساد و بسترهای فسادزا را شناسایی کنند و این باید به صورت یک کار ویژه در دولت دنبال شود.
قبل از شروع به کار رسمی در دولت به دوستان در کارگروه‌ها گفته بودم که این کار را پیگیری کنند تا بشود به عنوان یک منشور در دولت مورد توجه قرار گیرد. انشاءا... تا چند روز آینده این منشور هم به تمام دولتمردان و هم به اطلاع نخبگان و مردم عزیز خواهد رسید و مردم بهترین کسانی هستند که می‌توانند بر این موضوع نظارت کنند.
_بنا داریم ارتباط با مردم و از نزدیک درجریان مشکلات مردم قرار گرفتن و پیدا کردن راهکارها با کمک مردم را با قوت ادامه دهیم.
- بنا داریم که بطور مستمر گزارشاتی را به مردم استان هایی که سفر می کنیم در زمینه روند اجرای مصوبات سفرها ارایه دهیم.
_دولت و تیم اقتصادی‌اش شبانه‌روز کار می‌کند و بسیاری از محافل علمی با دولت همکاری می‌کنند که بتوانیم شرایطی را پیش بیاوریم که کاملاً ثبات در بازارحاکم شود و این تغییرات هر روز و هر ماه را نداشته باشیم، کاملاً برای تولیدکننده و مصرف‌کننده قابل پیش‌بینی باشد تا خرید و فروش و داد و ستد کاملاً به صورت طبیعی در بازار صورت بگیرد.
_روزنه‌هایی هم که می‌بینیم، روزنه‌های بسیار امیدوارکننده ای است. فکر می‌کنیم با کارهایی که انجام شده، گام‌هایی برداشته شود که این گام‌ها به ثبات اقتصادی در بازار به افزایش تولید و به پایان دادن به این وضعیت رکودی که وجود دارد و کاهش تورم بینجامد.
_می‌شود با یک اقدامی خط تولید را افزایش داد و کارخانه را فعال کرد. این در دستور کار دولت است. وزرا در این رابطه مشغول کار شدند که هر چه سریع‌تر این سرمایه معطل مانده را که بخشی از واحدهای تولیدی ما در شهرک‌های صنعتی است را فعال کنند.
-اگر این ظرفیت را فعال کنیم هم بخشی از بیکاری‌مان حل می شود و هم اینکه تولید فعال می شود لذا از همین‌جا به تولیدکنندگان می‌گویم که تولید را افزایش دهید زمینه برای صادرات کاملاً فراهم می‌شود.
_ غیابی تصمیم نخواهیم گرفت که مردم صبح بلند شوند، ببینند یک تصمیم گرفته شده و اصلاً مطلع نیستند. حتماً تصمیمات مهم را با مردم درمیان می‌گذاریم ما در این رابطه مردم را محرم می‌دانیم و غیاباً برای بازار تصمیم نمی گیریم.
_بنای دولت این است که اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا در سیستان و بلوچستان فعال شود  و به ایرانیان عزیز خارج از کشور اعلام می‌کنم که در آنجا زمینه برای سرمایه‌گذاری کاملاً فراهم است و دستگاه‌های دولتی آمادگی دارند مقدمات سرمایه‌گذاری ایرانیان را با اولویت فراهم کنند. منافع سرمایه‌گذاران تضمین شده و به هیچ عنوان در این رابطه نگرانی وجود ندارد و این موضوع حتماً می‌تواند زمینه و بستر خوبی برای رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در کشور باشد.
_حتما گفت وگو و مذاکره را در دستور کار دولت خواهیم داشت، اما نه با فشاری که دنبال می‌کنند. فشار آوردن همراه با گفت وگو قبلا هم امتحان شده و جواب نداده است. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بارها آن را تجربه کردند که گفت وگوها همراه با فشار جواب نمی‌دهد.
موضوع گفت وگو در دستور کار است و دنبال خواهد شد، منتها نه گفت وگو برای گفت وگو، نه مذاکره برای مذاکره، بلکه مذاکره نتیجه محور خواهد بود. مذاکره باید نتیجه داشته باشد، یعنی دنبال آن این باشد که تحریم‌ها برای ملت ایران رفع شود و ملت بزرگ ما انشاءا... با رفع تحریم‌ها زندگی‌شان بهتر از پیش رونق بگیرد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه