ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آغاز فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی

اترک: معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان شمالی از آغاز فاز دوم طرح ملی مشاغل خانگی در استان در راستای راه اندازی و احیاء کسب و کارهای خرد و خانگی خبر داد.

به گزارش اترک، حسن خوش صفا با بیان اینکه سهمیه خراسان شمالی در طرح ملی مشاغل خانگی 500 نفر است، افزود: تاکنون در این طرح 557 نفر در بیش از 12 رشته شغلی ثبت نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه فاز اول طرح مشاغل خانگی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در بیش از 18 رشته شغلی انجام شده است، ادامه داد: بیسترین مشاغل درخواستی در رشته‌های خیاط لباس، پرورش دهنده دام سبک (گوسفند و بز)، تولیدات چرم دست دوز، پرورش قارچ خوراکی، گلیم بافی، ویرایشگر متون، چادرشب بافی، ویراستاری، برنامه نویس، انیماتور، مترجم کتاب و در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان است.
وی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، عنوان کرد: در این فاز متقاضیان از خدمات توانمندسازی جهاددانشگاهی برخوردار می‌شوند و پس از تماس تلفنی، مشاوره و استعداد سنجی در کلاس‌های عمومی و تخصصی هر رشته به صورت رایگان شرکت خواهند کرد. خوش صفا یادآورشد: تاکنون دوره‌های آموزشی متعددی برای متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان شامل دوره پرورش دهنده دام سبک (گوسفند و بز)، گلیم بافی، پارچه بافی و  سفالی گری برگزار شده است.
وی عنوان کرد: در فاز سوم این طرح اتصال به بازار متقاضیان با کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان با استفاده از ظرفیت پیشران‌های دارای برند، فعالان اقتصادی استانی،  فروشگاه‌های اینترنتی و حضور در بازارچه‌های محلی انجام می‌شود.
طرح ملی مشاغل خانگی پیرو تفاهم نامه جهاددانشگاهی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما اجرا می‌شود که این طرح در استان خراسان شمالی نیز همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه