ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

لغو ممنوعیت کشت برنج در ۴۰۰ هکتار شالیزار استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شورای حفاظت منابع آب استان اجازه داده است تا کشت برنج در ۴۰۰ هکتار از کشتزارهای این خطه انجام شود.

به گزارش اترک، محمدجواد تشکری اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، کشت برنج در تمام استان‌ها جز ۲ استان ممنوع است و سطح شالیزارها در سه سال باید به صفر برسد.
وی گفت: اکنون سال دوم اجرای این مصوبه به اتمام رسیده و سال آتی باید این سطح به صفر برسد اما شورای حفاظت از منابع آب استان اجازه داده است تا کشت این محصول در ۴۰۰ هکتار ادامه داشته باشد. وی افزود: این شالیرازها در کشتزارهایی است که محصولی جز برنج قابل کشت نیست. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در این کشتزارها، زه آب بالا است و بر این اساس محصول دیگری جز برنج قابل کشت نیست.
 وی افزود: سطح زیر کشت برنج در استان در سال‌های اخیر کاهش یافته است، پیش از این بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های استان برنج کشت می‌شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: سال زراعی گذشته بیش از ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت برنج بود که بر اساس مصوبه هیات وزیران باید این رقم کاهش یابد. 
در سال‌های اخیر بیش از ۲ هزار هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی زیر کشت برنج بوده است که البته در این سال‌ها کاهش یافته است. ۹۸ درصد از شالیزارهای استان در شهرستان مانه و سملقان و مابقی در شرق بجنورد است و ارقام آن شامل سدری دم سیاه، سنگ طارم، طارم هاشمی و طارم دم سیاه است. 

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه