ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

صنایع بزرگ استان در تیررس قطعی برق

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در صورت تداوم کاهش تولید برق، احتمال قطعی برق برخی صنایع بزرگ استان همچنان وجود دارد.

به نقل از ایرنا، علی اصغر رضازاده اظهار داشت: تأمین برق مشترکان خانگی در اولویت است و در صورتی که کمبود تولید برق تداوم داشته باشد، به ناچار برق تعدادی از صنایع استان از جمله سیمان بجنورد، مجتمع لوله گستر و فولاد اسفراین قطع می‌شود.
وی افزود: در این مدت تلاش کردیم تا برق صنایع قطع نشده و یا بخشی از برق مورد نیاز آن‌ها تأمین شود تا این واحدها هرچند با ظرفیت پایین به کار خود ادامه دهند اما با توجه به کمبود تولید برق در نیروگاه‌ها، که ناشی از کمبود گاز است، احتمال قطعی برق صنایع وجود دارد.
رضازاده گفت: نیروگاه‌ها در تأمین مازوت با مشکل حمل و نقل روبه رو شده‌اند، نیروگاه‌ها مازوت زیادی مصرف می‌کنند و البته مخزن مناسبی هم برای ذخیره سوخت ندارند از این رو در تأمین به موقع این سوخت، با چالش مواجه هستند.
وی با بیان اینکه کمبود مازوت سبب بروز مشکل تولید برق شده است، افزود: قرار است برق صنایع به مدت چند روز قطع شود، مقرر بود قطعی برق صنایع از ابتدای این هفته اجرا شود اما خوشبختانه هنوز شاهد قطعی آن نبوده‌ایم.
رضازاده خاطرنشان کرد: گاز نیروگاه‌ها به دلیل افت فشار و ضرورت تأمین گاز خانگی قطع شده است و به همین خاطر با کاهش تولید برق مواجه شده‌ایم و اگر برق بعضی از کارخانجات قطع نشود به ناچار برق خانگی قطع می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: متاسفانه قطعی برق یک مساله جدی در سطح کشور است و پیگیری ما از برق منطقه‌ای خراسان هم به جایی نرسید.
شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مربوط به مشترکان بخش خانگی، چهار درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد مربوط به سایر مصارف است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه