ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی؛

از بانک امانات تجهیزات پزشکی تا افزایش خانه‌های هلال در استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اقدامات این مجموعه را تشریح کرد. به گزارش اترک، ابوالفضل محبان در این جلسه از افزایش خانه‌های هلال به ۷۴ مورد تا پایان سال جاری خبر داد. وی با بیان اینکه راه اندازی خانه‌های هلال در روستاهای استان یکی از اقدامات مؤثر در راستای افزایش و آگاهی روستاییان از آموزش‌های امداد و نجات است، گفت: با راه اندازی خانه‌های هلال در روستاها، افراد دارای پتانسیل به عنوان اعضا، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و به سایر اهالی روستا ارائه می‌دهند.

وی افزود: با آموزش‌های مؤثر خوشبختانه امسال هیچ تلفاتی از سیلاب در روستاهای دارای خانه هلال نداشتیم.
محبان با بیان اینکه با کمک خانه‌های هلال، مدیریت حوادث برف و کولاک به خوبی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲ خانه هلال در استان وجود دارد و طی دو مرحله این تعداد به ۷۴ مورد تا پایان سال افزایش می‌یابد. به گفته وی، طی ایام دهه فجر امسال ۲۴ خانه هلال و تا پایان سال نیز هشت مورد دیگر افتتاح می‌شود.
بانک امانات تجهیزات پزشکی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همچنین به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از ۳۰ کپسول اکسیژن که عمده‌ترین نیاز بیماران است بین نیازمندان به صورت امانت توزیع شده است.
محبان اظهار کرد: امسال از طریق بانک امانت جمعیت هلال احمر استان ۶۳۰ مورد تجهیزات پزشکی به امانت در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی در خصوص طرح شهید سردا قاسم سلیمانی نیز اضافه کرد: از ۱۸ هزار و ۵۱۱ نقطه توسط ۴۰۰ نفر بازدید به عمل آمد و ۱۱۰ نفر در عملیات شناسایی بیماران کرونایی از درب منازل مشارکت داشتند؛ همچنین ۲ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های کرونایی که توان مالی ندارند اهداء شده است. مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همچنین در خصوص آمار حوادث و امداد و نجات گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۴۷ مورد حادثه اتفاق افتاد که ۴۲۳ مورد آن حوادث جاده‌ای و ۲۴ مورد آن سیل بوده است.
وی افزود: مجموعاً ۳۸۴ نفر در حوادث اتفاق افتاده توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان نجات یافته‌اند که ۲۸۷ نفر آنان مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.
محبان میانگین زمان حضور در سر صحنه حوادث را هشت دقیقه و ۱۴ ثانیه دانست و گفت: با توجه به اینکه عمده مأموریت‌های هلال احمر در خارج از شهر است، مدت زمان حضور در مأموریت‌ها مناسب ارزیابی نی شود.
وی همچنین در خصوص موسسه علنی کاربردی هلال احمر استان گفت: موسسه علمی کاربردی هلال احمر علی رغم مشکلات اقتصادی که با آن روبه رو هستیم و با توجه به ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی آکادمیک، حفظ شد و در دو رشته امداد و سوانح نیز دانشجو پذیرفته شد.
گفتنی است مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این نشست پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود و از تلاش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی اقدامات به ویژه همکاری در هنگام حوادث تقدیر و تشکر کرد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه