ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رتبه ششم خراسان شمالی در پرداخت وام ازدواج

اترک/وحدانی: رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی رتبه ششم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج را دارد.

به گزارش اترک، علی اصغر هدایتی روز گذشته در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۵۷ فقره وام ازدواج به مبلغ پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال توسط بانک‌ها استان به زوج‌های متقاضی پرداخت شده و چهار هزار و ۲۳۸ فقره پرونده در انتظار دریافت وام ازدواج هستند.
وی افرود: بیشترین پرداختی‌های وام ازدواج با دو هزار و ۲۱۱ فقره مربوط به بانک ملی، دو هزار و ۱۱۷ فقره مربوط به بانک ملت، هزار و ۴۱۱ فقره مربوط به بانک صادرات، هزار و ۶۷ فقره مربوط به بانک تجارت و هزار و ۲۵ فقره مربوط به بانک سپه بوده است.
 هدایتی اضافه کرد: منابع بانکی استان در پایان سال گذشته هفتاد هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال بوده که در پایان آذر ماه امسال با رشد ۵۶.۸۱ درصدی به ۱۱۰ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال رسیده است.
وی گفت: به دلیل ادغام پنج بانک خصوصی به بانک سپه بیشترین رشد منابع مربوط به بانک سپه استان با رشد ۳۰۰ درصدی و افزایش هفت هزار میلیارد ریالی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. هدایتی گفت: خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌ها در کل کشور منابع زیادی ندارد و تقاضای سیستم بانکی از مسئولین، صنایع بزرگ و سرمایه گذاران تمرکز منابع در استان است.
وی اظهار کرد: در بحث مصارف نیز در پایان سال گذشته ۸۰ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال بوده که با رشد ۵۱.۹۴ درصدی به ۱۲۲ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال رسیده است.
هدایتی با بیان اینکه مصارف استان بالای ۱۰۰ درصد است، افزود: خراسان شمالی جزو سه استان با مصارف بالای ۱۰۰ درصد است
به گفته وی، مصارف بالای استان مشکلاتی برای سیستم بانکی ایجاد خواهد کرد به طوریکه بانک مرکزی استان‌های با مصارف بالای ۸۰ درصد، با نرخ ۳۴ درصد جریمه می‌کند.هدایتی اضافه کرد: نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان پارسال ۱۱۴ درصد بوده در پایان آبان امسال این نسبت به ۱۰۶ درصد و در ماه آذر نسبت بهبود یافت و به ۱۱۰ درصد رسید.
رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات کرونایی نیز گفت: این تسهیلات توسط هشت بانک استان به متقاضیان پرداخت شده و ۹۷۷ میلیارد ریال سهمیه ابلاغی هفت هزار و ۹۳۸ فقره پرونده بوده که ۷۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
هدایتی اظهار کرد: در بخش ودیعه مسکن نیز سهمیه اعتبار ۹۲۰ میلیارد ریالی برای استان در نظر گرفته شده است که چهار هزار و ۱۸ فقره با ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه