ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سرانه مصرف آرد در استان بالاتر از میانگین کشوری

اترک: دبیر شورای آرد و نان خراسان شمالی گفت: میانگین مصرف آرد در کشور برای هر نفر ۷ و نیم کیلو است و سرانه آرد مصرفی در خراسان شمالی به ازای هر نفر ۹ و نیم کیلو است.

به گزارش اترک، رضازاده با اشاره به فعالیت هزار و ۳۲۹ نانوایی در سطح استان گفت: از این تعداد هزار و ۱۱۲ نانوایی از آرد یارانه‌ای و ۲۱۷ نانوایی دیگر از آرد نیمه یارانه‌ای استفاده می‌کنند.
رضازاده با اشاره به اینکه میانگین مصرف آرد در کشور برای هر نفر ۷ و نیم کیلو است افزود: سرانه آرد مصرفی در استان به ازای هر نفر ۹ و نیم کیلو است، به معنای اینکه سرانه آرد مصرفی استان ۲ کیلو بیشتر از میانگین کشوری است.
وی بااشاره به وجود تعداد زیاد نانوایی و توزیع آرد فراوان در میان نانوایان، اما همچنان شاهد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها هستیم، عنوان کرد: سرانه مصرف نان خانوار در فصل پاییز و زمستان افزایش می‌یابد که یکی از دلایل شلوغ‌تر شدن نانوایی‌ها است؛ همچنین تجمع نیروی کارگری در برخی از شهرهای استان بنا به شرایط کاری از دیگر عوامل ازدحام در نانوایی‌ها است.
رضازاده در ادامه به افزایش قیمت کالاهای اساسی اشاره و گفت: با افزایش قیمت کالاهایی نظیر برنج و مرغ، مصرف نان در میان خانواده‌ها نیز بیشتر می‌شود.
سرپرست سازمان صمت استان افزایش قیمت نهاده‌های دامی را از دیگر عوامل شلوغی صف‌های نانوایی عنوان کرد و افزود: با توجه به گرانی نهاده‌های دامی، روستاییان و عشایر از آرد خانه پزی در تأمین خوراک دام استفاده می‌کنند که سبب افزایش مصرف آرد می‌شود.
رضازاده خرید نان برای دامداری‌ها و همچنین فروش آرد در برخی نانوایی‌های متخلف را از دیگر عوامل شلوغی صف‌ها اعلام کرد و افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد نان تولیدی استان در فصل پاییز و زمستان صرف خوراک دام می‌شود که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، نان خوراک مناسبی برای دام نیست.
دبیر شورای آرد و نان استان به اقدامات انجام شده در جهت حذف صف‌های طولانی نانوایی‌ها اشاره و عنوان کرد: گشت‌های نظارتی برای رسیدگی به تخلفات نانوایی‌ها از جمله تعطیلی‌های خارج از مقررات و فروش غیر قانونی آرد، در سطح استان انجام می‌شود و در صورت مشاهده این تخلفات ۲۰ درصد از سهمیه آرد نانوایی متخلف کسر و در اختیار سایر نانوایی‌ها قرار می‌گیرد. رضازاده افزود: آرد خانه پزی روستاییان و عشایر هم در راستای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی نانوایی‌ها حذف و در اختیار نانوایان قرار گرفته همچنین با ایجاد نانوایی‌های کشیک در مراکز شهرها به میزان زیادی از ایجاد این صف‌ها پیشگیری شده است.
سرپرست سازمان صمت استان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۶۵۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان انجام شده که ۳۶۲ مورد پرونده تخلف به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای نانوایی‌های متخلف تشکیل شده است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه