ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برای ساخت و خرید واکسن کرونا هر ارز و ریالی نیاز باشد، تأمین می‌کنیم

رئیس‌جمهور گفت: برای مناطق زردی که تعداد بیمارهای کرونایی آن ۲ در ۱۰۰ هزار باشد، این مناطق را آبی اعلام می‌کنیم و همه کسب و کارها می‌توانند فعالیت‌های خودشان را انجام دهند. به گزارش اترک، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: همکاری مردم باعث شد امروز در مصوبات ستاد، یک وضعیت جدید به وضعیت قرمز، نارنجی و زرد اضافه کنیم و آن وضعیت آبی بود.

روحانی تاکید کرد: برای مناطق زردی که تعداد بیمارهای کرونایی آن ۲ در ۱۰۰ هزار باشد، این مناطق را آبی اعلام می‌کنیم و همه کسب و کارها می‌توانند فعالیت‌های خودشان را انجام دهند.
اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و مهر بخوانید:
 در هفته‌ای که گذشت علی‌رغم اینکه در بسیاری از مناطق جهان شاهد توسعه ویروس کرونا بودیم و مشکلات فراوانی در برخی از کشورها مشاهده شد، با همکاری خوب مردم و مراعات پروتکل‌ها، روند در کشور ما کاهشی بوده است.
 در مجموع آمار امروز نشان می‌دهد تلاش انجام گرفته در آذر ماه شرایط مناسب‌تری به وجود آورد و ۸۰ درصد بستری‌ها و ۷۰ درصد فوتی‌ها کاهش یافته است. این رقم بسیار ارزشمندی است. اگرچه به آن نقطه مطلوب نرسیدیم و برای رسیدن به نتیجه هنوز باید تلاش خود را ادامه دهیم، اما شرایط بسیار بهتر شد.
 در عین حال مسئله پایدارسازی شرایطی که امروز به آن رسیدیم بسیار مهم است تا به شرایط سخت گذشته برنگردیم و همچنین اقدامات پیشگیرانه برای اینکه وارد موج چهارم نشویم و تا پایان سال مشکل نداشته باشیم.
 ان شا ا... وارد موج چهارم نشویم. همانطور که ماسک زدن ضروری است، عدم تشکیل اجتماعات و دورهمی هم مهم است هر یک از این حلقه‌ها ضعیف شود کل مدیریت را از بین ببرد.
 همیشه یک مثال امنیتی در ذهن من هست که الان در مورد بهداشت می‌زنم که اگر مراعات نکنیم هر عددی پیدا کنیم ضربدر صفر می‌شود و همه آثار و نتایج را از بین می‌برد.
 یکی از مطالبات مردم این است که ما سریعتر بتوانیم واکسن را در اختیار مردم قرار دهیم و مرجع ما برای واکسن خارجی هم سازمان بهداشت و درمان است. در واکسن داخلی اقدامات خوبی شده است ما در واکسن خارجی بیش از یک ماه و چهل روز درگیر نقل و انتقالات آن بودیم.
 برخی شرکت‌های خارجی می‌خواستند واکسن را بر روی مردم ما آزمایش کنند، وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکردند. مردم بدانند وسیله آزمایش برای شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.  حتماً خرید و تهیه واکسن جزو اولیت‌های ما است، مردم بدانند اگر واکسن آمد معنی آن این نیست پروتکل‌ها را انجام ندهند بلکه باید چند ماه بعد آن نیز پروتکل‌ها رعایت شود تا نتیجه واکسن را ببینیم.  برای جابه جایی پول به حساب شرکتی که بتوانیم در زمانی که نوبت ما می‌شود واکسن‌ها را خریداری و وارد کشور کنیم مشکلات زیادی ایجاد کردند اما دولت با همه این مشکلات اقدامات لازم را انجام داد.
 یعنی چه آنجایی که واکسن مشترک می‌خواهیم بسازیم چه واکسن بخواهیم بخریم و چه در داخل تولید کنیم، هر جا ارز و ریال نیاز بوده دولت بدون هیچ مضایقه‌ای علی‌رغم همه سختی‌ها در این زمینه با دست باز وارد شده است.
 البته برخی کشورها قبول کردند که کاری به آنها نداریم؛ بنابراین مردم ما مطمئن باشند آنها وسیله آزمایش برای شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.
 اگر در روز به ۵۰۰ هزار نفر واکسن تزریق و این عدد ضربدر ۶۰ میلیون شود، تزریق واکسن کرونا حدود ۳ ماه زمان می‌برد و اگر بخواهد ان عدد دوبرابر شود، زمان انجام آن هم بیشتر خواهد شد. بنابراین تزریق واکسن و اجرای آن زمان‌بر است که همه این موارد در سند امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
 { با اشاره به برخی شایعات درباره واکسن کرونا}: از رسانه‌ها و صدا و سیما می‌خواهم با این شایعات مقابله کنند؛ شایعه می‌کنند فلان جا واکسن دارند، فلان جا واکسن عرضه شده است و مردم را با این شایعات درگیر می‌کنند. مردم به متخصصان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قرارگاه عملیاتی و ستاد گوش بدهند و فریب افراد سوء استفاده گر در این شرایط را نخورند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه