ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

فرماندار اسفراین خواستار استقرار ایمیدرو در معدن آلبلاغ

فرماندار اسفراین گفت: ۲ سال است که شهرستان درگیر موضوع ساماندهی معدن سرب و روی آلبلاغ شده است و انتظار می‌رود این مساله هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده و با استقرار فوری و جدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در منطقه، سامان بگیرد.

به نقل از ایرنا، طاهر رستمی با گلایه‌مندی از آنچه تعلل ایمیدرو در عمل به تعهدش خواند، اظهار داشت: سومین مناقصه برگزار شده ایمیدرو برای تعیین شرکت حفاظتی معدن آلبلاغ اسفراین، بی نتیجه بوده و برنده‌ای نداشته است.
وی افزود: بر اساس آخرین پیگیری انجام شده، مصوب و مقرر شده تا ایمیدرو از همه ظرفیت‌های قانونی خود و اختیارات هیات مدیره برای ترک تشریفات و استقرار موقت یک شرکت در منطقه آلبلاغ اسفراین استفاده کند اما این وعده روی تحقق ندیده است.
فرماندار اسفراین تصریح کرد: درخواست ما این است که هرچه سریعتر این اتفاق بیفتد و این شرکت به وعده‌هایش در منطقه معدنی آلبلاغ اسفراین عمل کند.
رستمی با اشاره به ادامه برداشت‌های غیرمجاز از ذخایر معدن آلبلاغ و حضور افراد متفرقه در این منطقه، افزود: اکنون بسیار نگران وقوع حوادث ناگوار در منطقه آلبلاغ هستیم.
وی افزود: طولانی شدن روند برگزاری و تجدید مناقصه‌ها و خرید زمان از سوی ایمیدرو، کار حفاظت از معدن آلبلاغ را برای نیروی انتظامی و مجموعه شهرستان، باتوجه به درگیر بودن بخشی از نیروها در مقوله اعمال محدودیت‌های کرونایی، سخت کرده است و حفاظت از این منطقه آنچنان که باید صورت نمی‌گیرد.
فرماندار اسفراین درباره پیشنهاد ورود قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به بحث ساماندهی آلبلاغ نیز گفت: این پیشنهاد در سفر سردار محمد به استان در تفاهم نامه این قرارگاه با استانداری مطرح و از سوی قرارگاه خاتم در این خصوص اعلام آمادگی شد و اکنون این موضوع در سطح ملی پیگیری می‌شود.
رستمی تصریح کرد: موضوع آلبلاغ اکنون در دستور کار هیات مدیره ایمیدرو نیز هست و اگر این سازمان آمادگی داشته باشد که قرارگاه خاتم الانبیا به این موضوع ورود کند، پیشنهاد شهرستان بر مشارکت و منتفع شدن مردم شهرستان از این موضوع است.
وی افزود: با این وجود تا کنون این موضوع در سطح ملی به جمع بندی و نتیجه قطعی نرسیده است.
برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین، که در منطقه‌ای کوهستانی و سخت گذر با همین نام واقع است، از اواخر سال ۹۷ آغاز شد که از بهار ۹۸ با هجوم سودجویان به این منطقه شدت بیشتری گرفت.
واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مدتها در ثبت آن ناکام بماند ولی سال قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدرو صادر کرد.  حوادث ریزش سنگ و آوار در معدن آلبلاغ تاکنون جان هفت نفر از برداشت کنندگان غیرمجاز را، که بعضاً از دیگر مناطق کشور راهی این منطقه شده می‌شوند، گرفته است.  
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.   

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه