ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بانک‌های خصوصی منابع استان را خارج نکنند/ نصف شدن تخلفات مالی ادارات

اترک/وحدانی: نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بر ارائه گزارش از میزان منابع و مصارف بانک‌های خصوصی و دولتی تاکید کرد و نسبت به هزینه کرد منابع مالی مردم توسط بانک‌های خصوصی در خارج از استان هشدار داد.

به گزارش اترک، محمد علی شجاعی روز گذشته در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: در مدیریت تخصص به تنهایی گره گشا نیست و باید فهم مدیریتی برقرار باشد و اگر مدیری فهم جامع و مدیریتی نداشته باشد از دید من تنها یک کارشناس است.
وی افزود: با فهم و درک مشترک بین مدیران اجرایی استان به طور حتم مشکلات مردم رفع و اقدامات لازم برای بهبود وضعیت استان تسریع و تسهیل می‌شود.
شجاعی با اشاره به اینکه تقریباً در تمام بخش‌های اجرایی استان مدیران خوبی داریم، افزود: دستگاه‌های نظارتی و قضایی بهترین مشاوران در استان هستند و در هر بخشی به مشکل برخورده‌ایم راه حل ارائه داده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان گفت: وضعیت استان به گونه‌ای است که تلاش شده در بخش‌های مختلف سند و برنامه‌ای جامع تهیه و تدوین شده است.
وی با بیان اینکه وقت آن رسیده است ماحصل بیش از ۴۰ سال تجربه تمامی بخش‌ها به ویژه دستگاه‌های نظارتی تلفیق شود، افزود: نوشتن قانون و تبصره به تنهایی کافی نیست و با توجه به سختی اجرا، قوانین و آیین نامه‌ها می‌تواند مربوط به سال‌های گذشته باشد، بنابراین بازنگری، تطبیق و الگو گذاشتن بین اجرا و قوانین مهم است. 
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر کار نکردن راه آسانی است چرا که کسی را بخاطر کار نکردن جریمه نمی‌کنند، بر بروزرسانی سیستم نظارتی تاکید کرد و گفت: اگر سیستم نظارتی بروز نشود مدیران به دوسته تقسیم می‌شوند و مدیرانی که کار نمی‌کنند مشکل ندارند و مدیرانی که کار می‌کنند حتماً مشکل دارند که ضررش برای مردم است. 
شجاعی تصریح کرد: برخی از قوانین ما به دلیل پوشاندن ضعف‌های مدیریتی است چرا که به دلیل ضعف در اجرا توسط مدیر به جای تغییر مدیر به تغییر قوانین دست برده‌ایم و نتیجه ضعف مدیریت هم قانون و قانون آوردن است.
وی همچنین با اشاره به وجود برخی قوانین و آیین نامه‌های ضد سرمایه گذاری افزود: تا وقتی که سرمایه گذاری بخش خصوصی در مملکت صورت نگیرد هیچ شعار و برنامه‌ای تحقق نمی‌یابد و دولت باید زیرساخت‌ها را ایجاد کند و در ادامه بخش خصوصی با ایجاد اشتغال سفره مردم را رونق ببخشد. 
شجاعی تصریح کرد: مجموع اعتبارات در تفاهم نامه‌های مختلف امضا شده استان چندین برابر بودجه استان است اما برخی مدیران اصلاً پیگیری نمی‌کنند و نیستند. 
وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: صبح تا شب جلسه می‌گذارید و رفت و آمد می‌کنید اما پیگیری نمی‌کنید، شما دقیقاً در استان چه کاری انجام می‌دهید؟ مگر نگفتید فلان سوله مانده، وزیر آوردم اما چرا تفاهم نامه امضا نکردید.
 شجاعی گفت: برخی مدیران تا حدی نیستند که گاهی اوقات فراموش می‌کنم چنین اداره کلی در استان وجود دارد.
وی افزود: پروژه‌های بالای ۹۵ درصد در هر حوزه‌ای برای افتتاح در دهه فجر جمع بندی شود تا مردم بهره مند شوند و همچنین فرمانداران مکلف به پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی هستند. 
شجاعی بر مدیریت سوخت استان با اتخاذ تصمیمات یکدست و هماهنگ بین متولیان امر، تصریح کرد: سیستم‌های گرمایشی در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات در ساعات غیر اداری، مساجد و هر جایی که حس می‌کنیم مازاد روشن هستند، خاموش شوند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بر ارائه گزارش از میزان منابع و مصارف بانک‌های خصوصی و دولتی تاکید کرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم بانک‌های خصوصی منابع مالی مردم استان را جمع کنند در جای دیگر مصرف کنند تا کنون تذکر داده‌ایم و باید قانون را رعایت کنند در غیر اینصورت دکه‌ای بیش نیستند و حتماً برخورد می‌کنیم و تعطیل می‌شوند. 
 استاندار خراسان شمالی همچنین با تاکید بر همکاری و ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌های استان افزود: رسانه‌های استان همراه خوبی هستند و بدون هیچ سمت و سویی خوب را خوب می‌نویسند و بد را بد.
وی گفت: برای برگزاری نشست خبری دستگاه‌های اجرایی تاکید کرده‌ام اما بیشتر مدیران نشست خبری برگزار نکنند دلیل این کارشان را توضیح دهند.
شجاعی تصریح کرد: در استان ایالت خود مختار نداریم که عملکرد خود را به مردم و رسانه‌ها ارائه ندهید و هر کاری می‌خواهید انجام دهید، تا شورای اداری بعدی فرصت می‌دهم تا تمام مدیران نشست خبری را با حضور تمامی خبرنگاران بدون هیچ گزینشی از بین رسانه‌ها برگزار کنند.
وی گفت: برخی دستگاه‌هایی که نشست خبری برگزار کردند رسانه‌ها را گزینشی دعوت کردند، گزینشی و دست چین کردن چه معنایی دارد، از این اقدام به جد پرهیز شود.
 برگرداندن بودجه استانی به خزانه افتخار نیست
دادستان دیوان محاسبات کشور هم در این جلسه با اشاره به اینکه وجود شمار اندکی مدیران ناسالم و غیرقانونمند نباید به کل مجموعه مدیران تعمیم داده شود، گفت: قصور بخش زیادی از همین اندک مدیرانی که به علت رعایت نکردن قانون، دارای پرونده تخلف در دیوان محاسبات هستند، نیز به علت اشراف نداشتن آنان بر قانون است.
علی کامیار اظهار کرد: برگرداندن بودجه استانی به خزانه، افتخار نیست و اگر بودجه‌ای مربوط به استان بود اما در هزینه‌کرد آن موانعی وجود داشت باید موضوع را با دیوان محاسبات در میان گذاشته و برای یافتن راه هزینه کرد آن کمک بگیرید.
وی، تقویت خودکنترلی دستگاه‌ها را یکی از اهداف مهم دیوان محاسبات برشمرد و افزود: ما به دنبال مچ گیری و پرونده سازی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی نیستیم بلکه مدیران را از خود دانسته و قصد کمک به آنان را در مسیر انجام وظیفه داریم و نمی‌خواهیم با پرونده سازی و تذکر، روحیه جسارت و خطر کردن را از مدیران بگیریم.
دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: موفقیت استان‌ها را به عملکرد همه مجموعه اداری و دستگاههای استان وابسته دانست و گفت: رئیس دیوان محاسبات از استاندار خراسان شمالی به عنوان مدیری همراه و موفق یاد کرد و این تعریف در نگاه او که می‌گوید همه مدیران باید عملکرد خود را شفاف سازی کرده و به مردم ارائه کنند، دیده می‌شود.
پیگیری یک پرونده قضایی با ابعاد ملی
 در دادگستری خراسان شمالی
دادستان بجنورد هم در این جلسه با بیان اینکه پس از گزارش دیوان محاسبات به دادستانی، یک پرونده که بُعد ملی نیز دارد در دادگستری استان تشکیل شده و در حال پیگیری است، گفت: یکی از اهداف و اقدامات دیوان محاسبات کشور پیشگیری از وقوع جرم است البته این نهاد در حوزه مقابله با جرم و تخلف نیز ورود داشته است.
سید جواد ایلالی افزود: دادستانی بجنورد از تمام ظرفیت دستگاه‌های نظارتی استفاده می‌کند و دیوان محاسبات طی مدت اخیر علاوه بر اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در برخورد و مقابله داشته است.
پیشگیری از تخلف مالی ۳۰۷ میلیارد تومانی
مدیرکل پیشین دیوان محاسبات خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه 124 دستگاه اجرایی استان تحت نظارت اداره کل دیوان محاسبات هستند، افزود: از سال 96 تاکنون 307 میلیارد تومان تخلف مالی در دستگاه‌های اجرایی استان پیشگیری شده است.
خدانظر پاکدامن گفت: 220 میلیارد تومان از این تخلف مالی که معادل 72 درصد از مبلغ یاد شده است به حساب خزانه و حساب دستگاه‌های اجرایی بازگردانده شده است.
به گفته وی، انحراف و تخلفات مالی دستگاه‌های اجرایی استان تا ۵۰ درصد کاهش یافته و این موضوع با اجرای سیاست پیشگیرانه دیوان‌محاسبات در استان محقق شده است.
گفتنی است، روز گذشته در جلسه شورای اداری خراسان شمالی، پاک دامن مدیر کل دیوان محاسبات استان تکریم و ظهرابی به عنوان مدیر کل جدید دیوان محاسبات استان معرفی شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه