ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ادبیاتی که شأن و عیار بهارستان را به چالش می‌کشد

مجلس یازدهم؛ هم بی قرار هم عصبانی

برخی نمایندگان مجلس یازدهم در حالی همچنان بی محابا و با ادبیات ناپسند رئیس جمهور و دولت او را خطاب قرار می‌دهند که پیش از این، اقداماتشان دو بار با تذکر رهبر معظم انقلاب مواجه شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، حاشیه‌های خودساخته مجلس یازدهم، پایان ناپذیر به نظر می‌رسد و به سریالی می‌ماند که گویی به این زودی‌ها قصد تمام شدن ندارد. بازیگران این سریال برخی نمایندگانی هستند که حتی سبزبودن رنگ صحن مجلس و صندلیهایشان نتوانسته به آنان آرامش بدهد. برای همین، هربار که صحن علنی مجلس برگزار می‌شود، روزی نیست که یکی از این نمایندگان هجمه تندی علیه رئیس قوه مجریه نداشته باشد.
هجمه‌ای که اگر صرفاً مبتنی بر نقد کارشناسانه بود، بیانش حتماً برای رفع اشکالات احتمالی در هر نهادی، مفید واقع می‌شد اما مشکل اینجاست که این هجمه‌ها سوار بر کلماتی ناپسند و دور از ادب است که مغایر با شان نمایندگی و ادبیات بهارستان نشینی است و همین، تأسف افکار عمومی را در پی داشته است.
+ بهانه‌های مجلسی‌ها برای حمله به حسن روحانی
هربار هم یک موضوعی دستاویز این هجمه یا به عبارت بهتر، هتاکی‌ها می‌شود؛ یک بار برجام و بار دیگر، کرونا و رعایت پروتکلهای تعیین شده توسط ستاد ملی کرونا. جدیدترین بهانه هجمه مجلس یازدهمی‌ها هم، اظهارات اخیر ریس جمهور درباره رفراندوم و یکی از اصول صریح قانون اساسی بود.
علی اکبر کریمی که دو دوره است به عنوان نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی حضور دارد، در صحن علنی چهارشنبه گذشته مجلس (۱۰ دی) با لحن غیرمؤدبانه خطاب به روحانی رئیس دولت دوازدهم گفته بود: «همه برای رفتن تو و دولتِ تو لحظه‌شماری می‌کنیم و مجلس هم دولت تو را، همچون خار در چشم و استخوان در گلو تحمل می‌کنند... چگونه رویتان می‌شود مساله رفراندوم را مطرح کنید؟»
+ رأی نماینده توهین کننده به مجلس چقدر بود؟
او در حالی به قول خودش رویش شد که اینطور حرف بزند که در مجلس دهم با ۲۶۵ هزار رأی و در مجلس یازدهم با ۷۶ هزار رأی، راهی بهارستان شد. به عبارتی این نماینده اراک در حالی خود را نماینده مردم رأی دهنده به روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ می‌داند و مدعی است که می‌داند آن‌ها منتظر چه هستند که خودش در کمتر از ۴ سال، در حالی برای دومین بار توانست به مجلس راه یابد که دو سوم رأی‌های خود را نسبت به سال ۹۵ از دست داده بود!
+ بی توجهی آشکار به تذکرات مهم رهبر انقلاب
برخی نمایندگان مجلس یازدهم در حالی همچنان بی محابا و با ادبیات ناپسند رئیس جمهور و دولت او را خطاب قرار می‌دهند که پیش از این، اقداماتشان دو بار با تذکر رهبر معظم انقلاب مواجه شده بود. اولین مورد بعد از حضور وزیر امور خارجه در مجلس و توهین برخی نمایندگان نسبت به او بود. دومین بار، توئیت تهدیدآمیز ذوالنور نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبنی بر اعدام رئیس جمهوری! باعث شد حضرت آیت ا... خامنه‌ای علناً واکنش نشان داده و در دیدار حضوری با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، هتک حرمت مسئولان را حرام بدانند. ایشان با تاکید بر تفاوت نقد با هتک حرمت، اولی را جایز و دومی را حرام دانستند.
+ مجلس یازدهم، مجلسی بی قرار و عصبانی
اما ظاهراً دریافت دو بار تذکر از سوی عالی‌ترین مقام کشور آنهم طی ۵ ماه، نمره منفی برای کارنامه مجلس یازدهمی‌ها محسوب نمی‌شود که برخی از آنها همچنان به این رویه خود ادامه داده‌اند. به همین خاطر تنها نتیجه‌ای که می‌توان از تداوم هتاکی‌ها به دومین مقام عالی کشور گرفت آن است که مجلس یازدهم، مجلسی بی قرار و عصبانی است؛ تا حدی که آنان را از مقام ناظر به موضع ستیز و کینه جویی تنزل داده است.
شاید این نمایندگان بابت تصویری که از شخصیت خود به افکار عمومی ارائه می‌دهند، دغدغه‌ای نداشته باشند و برایشان مهم نیست که مردم به عنوان ناظران بیرونی، چه قضاوتی درباره شخصیت حقیقی آنان خواهند داشت اما مساله اینجاست که وقتی فردی در کسوت نمایندگی مجلس قرار گرفت، دیگر فقط یک شخصیت حقیقی نیست بلکه شخصیت حقوقی‌ای پیدا می‌کند که اتفاقاً یکی از وظایفش حفظشان و حرمت آن جایگاه از طریق رعایت ادب و حفظ حرمتها است ولی اینطور که به نظر می‌آید که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جایگاهی که موقتاً در آن قرار گرفته‌اند، برایشان بی اهمیت است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه