ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اداره‌ای که تنها با یک نیرو اداره می‌شود/ کارمندانی که نیامده، می‌روند

دستگاه‌های خدمات رسان، ادارت و مراکز دولتی در شهرستان جاجرم اقدامات خوبی را با توجه به بضاعت و توانایی خود انجام داده‌اند اما همواره با مشکل و کمبودهایی دست و پنجه نرم کرده‌اند.

به نقل از پایگاه خبری جاجرم، یکی از اداره‌هایی که همواره با جوانان و هنرمندان شهرستان ارتباط دارد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با تنها یک پرسنل در حال فعالیت است و ساختمان جدید این اداره هنوز تجهیز نشده است.
یکی از هنرمندان شهرستان جاجرم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز به ساختمان جدید خود منتقل نشده  و ظاهراً تجهیزات ادرای ساختمان جدید خریداری نشده است.
وی با بیان اینکه این اداره فقط با یک نیرو اداره می‌شود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات شهرستان‌های محروم و کوچک این است که در آزمون‌های استخدامی دولتی به نیروی بومی شهر توجه نمی‌شود و غیر بومی‌ها قبول می‌شوند و این بزرگوارن بعد از یکی دوسال حضور در اداره در خواست جابه جایی به شهرخود و یا مرکز استان می‌کنند و از شهرستان می‌روند.
وی ادامه داد:  این موضوع باعث می‌شود چارت اداره پر شود و اسم فرد در لیست نیروهای اداره باشد در حالی که این نیرو از این اداره رفته است.
این هنرمند جاجرمی گفت: اگر این اداره نیروهای سازمانی خودش را داشته باشد قطعاً می‌تواند خدمات بهتری به هنرمندان جاجرمی ارائه بدهد و در جهت افزایش فرهنگ و هنر اقدامات مؤثرتری انجام دهد.
بهره برداری از مجتمع فرهنگی و هنری
علی اصغر شکوری، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی هنری جاجرم ضروری است، گفت: زیر ساخت‌های فرهنگی هنری جاجرم به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این زیر ساخت‌ها توجه به مکان است که احداث مجتمع فرهنگی هنری جاجرم در همین راستا است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: یکی دیگر از زیر ساخت‌ها توجه به نیرو و چارت اداری  است که جاجرم در چارت اداری به سه نیرو نیازمند است که به علت غیر بومی  بودن و دلایل دیگر از جاجرم  رفته‌اند و فعلاً این چارت خالی است و معاون توسعه استان قول داده در سال جدید نیروهای این اداره جذب شوند و اگر این نیروها بومی باشند طبیعتاً پایداری بیشتری خواهند داشت.
شکوری با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود نیرو از ماه‌های آینده قرار است که یک نیرو از شهرستان دیگر به اداره فرهنگ و  ارشاد جاجرم منتقل شود  تا مشکل جاجرم فعلاً حل شود، گفت: در قسمت نیروی اداری چارت جاجرم سه نیرو جذب خواهد کرد که کارشناس فرهنگی، کارشناس هنری و رئیس اداره هستند.
قول معاون استاندار برای تأمین نیرو
وی خاطرنشان کرد: معاون توسعه و منابع انسانی استاندار قول داده است که نیروها در سال جدید استخدام خواهند شد.
وی افزود: علیرغم کمبود نیرو در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم، تمام امور روی روال می‌باشد و هر کسی در هر زمانی کاری داشته باشد برایش انجام می‌دهیم و وقت اداری و غیر اداری برای ما مطرح نیست.
شکوری اظهارکرد: یکی دیگر از زیر ساخت‌ها انجمن‌ها هستند که انجمن‌های جاجرم فعال و پویا هستند و تولیدات فراوان فرهنگی هنری دارند که برخی از این تولیدات در سطح استان خوش درخشیدند .
وی افزود: یکی دیگر توجه بحث نظارت است که بر مراکز فرهنگی هنری نظارت انجام می‌گیرد مثل چاپخانه‌ها  مراکز آموزشی  آموزشگاه‌های خوشنویسی و تجسمی که اگر نیرو باشد این نظارت بیشتر خواهد شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه