ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تهیه سند جامع مبارزه با مواد مخدر

اترک: استاندار خراسان‌شمالی گفت: سند جامع مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تهیه و تنظیم شد.

به گزارش اترک، محمدعلی شجاعی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در اعتیاد است و تا زمانی که برای افراد بهبودیافته از اعتیاد اشتغال پایدار ایجاد نشود مشکلات اعتیاد او ریشه‌ای درمان نمی‌شود.
وی گفت: ایجاد اشتغال نقش بسزایی در جلوگیری از ابتلا به اعتیاد و بازگشت معتاد بهبودیافته به اجتماع دارد.
استاندار خراسان شمالی افزود: سند جامع مبارزه با مواد مخدر استان با مشارکت همه نهادهای زیربط تهیه و تنظیم شده است که به عنوان نقشه راهی است و باید براساس آن برنامه‌ریزی شود و در این زمینه باید از انفرادی کار کردن دوری شود.
وی با بیان اینکه براساس این سند آمار شیوع مواد مخدر در روستاها بیشتر از شهرها است افرود: آمارهای که در سند وجود دارد به ما کمک می‌کند تا اعتبارت را در جایی که درست است هزینه کنیم و از هزینه‌های اضافه جلوگیری شود.
شجایی بر تشکیل سریع کمیته‌ای متشکل از نیروهای امنیتی، قضایی، انتظامی، سپاه و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: هر یک از دستگاه‌ها یک نماینده مشخص کنند تا این کمیته بر هزینه‌کرد اعتبارات در بخش‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر استان نظارت کند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در زمینه اعتیاد دو بخش پیش‌گیری و مقابله مورد نظر است، افزود: در حال حاضر بیشترین اقدامات ما در زمینه مقابله است که با وجود برگزاری جلسات متعدد و هزینه اعتبارات، خروجی قابل قبولی نداشته است.
وی تاکید کرد: در این زمینه باید با هوشمندی بسیار کار شود چرا که تبعات ناشی از اعتیاد در جامعه قابل جبران نیست.
شجاعی افزود: اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی چند تعاونی متشکل از خانواده‌های افراد آسیب دیده از اعتیاد تشکیل دهد تا برای این افراد اشتغال ایجاد شود.
وی با بیان اینکه این افراد نه سرمایه دارند و نه اشتغال که و مشکلات آنها رفع نشود اعتیاد درمان نخواهد شد، تصریح کرد: باید فرد دارای اعتیاد پس از دستگیری و درمان به سمت تعاونی‌ها برای اشتغال سوق داده شود.
استاندار خراسان شمالی افزود: باید پیشگیری و مقابله با مواد مخدر با جدیت و حساسیت پیگیری شود و با ایجاد اشتغال بساط بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جمع خواهد شد.
وی تاکید کرد: آموزش به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود بلکه باید در کنار آموزش طرحی با هدف مهارت آموزی، ایجاد اشتغال برای افراد بهبود یافته از اعتیاد پیش بینی شود.
شجاعی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال بسیار جدی هستم در این زمینه از هزینه کرد بی مورد جلوگیری  شود و به سمت کارهای عملیاتی پیش برویم و در این راستا باید وظایف هر یک از دستگاه‌ها باید به درستی مشخص شود.
وی گفت: برای اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر باید بین تمام دستگاه‌ها هم افزایی وجود داشته باشد در این زمینه یک میلیارد تومان از اعتبارات هزینه‌ای استان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزای ارزان قیمت  برای پرداخت وام با سود کم به افراد بهبود یافته از اعتیاد و ۳ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استان در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار بگیرد.
تشکیل ۲ هزار پرونده در حوزه مواد مخدر
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره اینکه در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۲۱ پرونده در حوزه مواد مخدر در دادسراهای استان تشکیل شده که میزان رسیدگی به آنها ۱۰۳ درصد بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱.۶ درصد افزایش داشته است.
حجت الاسلام اسدا... جعفری با بیان اینکه هیچ پرونده معوقی با اتهام مواد مخدر در استان وجود ندارد، افزود: در شعبه دادگاه‌های انقلاب استان نیز هزار و ۵۸۹ پرونده تشکیل شده که میزان رسیدگی به آنها ۱۰۲ درصد بوده است.
وی افزود: بجنورد، شیروان و اسفراین بیشترین پرونده‌های مربوط به اتهام مواد مخدر را در استان دارند.
رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر سندی تنظیم شده که به عنوان یک نقشه راه است و اجرای سند الزامی است و نباید به آن بی توجهی شود.
حجت الاسلام جعفری افزود: در زمینه پیش‌گیری و مقابله با مواد مخدر هدف‌هایی دنبال می‌شود از جمله بازتوانی، حرفه آموزی، اجتماعی شدن و برگرداندن معتادان متجاهر به سمت و سوی اشتغال که باید در این زمینه آمار و عملکردها صریح و گویا شفاف سازی و با حساسیت دنبال شود.
۱۴ باند موارد مخدر متلاشی شد
فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۲ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی و نیمه صنعتی کشف شده است و همچنین در طی این مدت ۲ هزار و ۶۱ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و گیاهی در استان کشف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال افزایشی ۸ درصدی داشته است.
وی افزود: هزار و ۳۳۴ نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان دستگیر شدند و برای پاکسازی محلات آلوده استان، برخورد با خرده فروشان نیروی انتظامی ۹۳۱ طرح انجام داده است و نیز در بحث فعالیت‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها ۵۱ مورد عملیات انجام شده است.
سردار علیرضا مظاهری گفت: طی این مدت ۷۸ خودرو توقیف شده که دو درصد رشد داشته است و همچنین ۱۴ باند متلاشی شده است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه