ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

شهید سردار سلیمانی؛آفتابی که در آسمان می‌درخشد، ستارگانی که بر زمین افتادند!

اترک/ یادداشت: قاسم سلیمانی در سال 1338 در روستای قنات نمک از توابع کرمان به دنیا آمد. در سال 1359 به عضویت سپاه درآمد. از همان روز به فرمان رهبر خود (حفظه ا...) پرچم حمایت از مظلومان را بدست گرفت. دیری نپایید که در هر نقطه از جهان ظلمی رخ می‌داد و خونی به ناحق ریخته می‌شد او برای دفاع از مظلوم در آنجا حاضر می‌شد. سردار دلها، جان بر کف نهاد و پای در راه مقاومت، خواب از چشمان پرچمداران ظلم در سراسر جهان ربود. به اذعان همراهانش او به قدری شیفته شهادت بود که همواره قبل از شروع عملیات‌ها، با چشمانی اشکبار گریه و زاری می‌کرد و از همرزمان شهیدش تقاضای بخشش می‌کرد به خاطر شهید نشدنش! «جنگجوی جوانمرد ایران» بر خلاف ژنرال‌های دنیا که در عملیات به سربازان خود دستور می‌دادند که برو! وی قبل از همه در خط مقدم جنگ می‌ایستاد و به لشگریان می‌گفت بیا!

پس از حضورش در سوریه و عراق برای مبارزه با تروریسم و دفاع از حریم و حرم اهل بیت (علیهما السلام). تروریست‌های داعش، آمریکا و دست اندرکارانش در منطقه از شجاعت و جسارت او در جنگ متحیر بودند و در قبال تفکرخلاق نابغه نظامی ایران واماندند. آمریکا و متحدانش که قبلاً رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های سردار را در عملیات‌های دفاع مقدس همچون (خیبر، والفجر 8، بدر و عملیات آزادسازی خرمشهر) دیده بودند از رویارویی مستقیم با او هراس داشتند لذا اینبار تصمیم گرفتند ناجوانمردانه با او مقابله کنند و به فکر ترور ایشان افتادند. «دنیس رأس» سیاستمدار کهنه کار امریکایی، در مصاحبه با بخش انگلیسی نشریه عربستانی «مجله» مستقر در لندن، گفته است: «به دلیل اقدامات قاسم سلیمانی، باید هزینه‌ها را برای ایران افزایش داد».
«روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی امریکا «سیا» و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسیها» گفته است: «سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم». این مقام امریکایی به صراحت به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه اشاره و تصریح کرد: «وی را باید بکشیم. قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید». بر این اساس صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. این اقدام با دستور مستقیم ترامپ انجام شد و او به این اقدام ضد انسانی اقرار کرد: «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی که به دستور شخص وی انجام شد، مدعی شد که این تصمیم به‌منظور جلوگیری از بروز یک جنگ اتخاذ شده است». دونالد ترامپ که در یک نشست خبری در فلوریدا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، مدعی شد: «تصمیم دیروز ما [ترور سردار سلیمانی] نه با هدف آغاز جنگ، بلکه با هدف جلوگیری از وقوع جنگ اتخاذ شد.». رهبر انقلاب پس از شهادت ایشان علاوه بر تاکید بر انتقام سخت، فرمودند: «سردار سلیمانی هم در زمان زنده بودنش استکبار را شکست داد و هم با شهادتش». پس از انتشار خبر ترور این سردار بزرگ، ملت ایران خروشیدند و با چشمانی اشکبار در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و با رهبر خود و آن شهید عزیز تجدید بیعت کردند. رسانه‌های جهان از اینهمه محبوبیت سردارسلیمانی متحیر شدند. خبرنگار نیویورک تایمز نوشت: «تشییع سردار سلیمانی در تهران آغاز شده، میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها هستند!». با این اقدام تروریستی چهره آمریکا و ترامپ در افکار عمومی و جامعه جهانی منفورتر از همیشه شد. پرچم آمریکا که منقش به ستاره‌های متعدد است در بین آزادی خواهان جهان بر زمین افتاد و سردار شهید قاسم سلیمانی، همچون آفتابی درخشان بیش از پیش در آسمان می‌درخشد.
مصطفی آشفته: خارج فقه و اصول
 ارشد روابط بین الملل

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه