ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نیاز خراسان شمالی به سه هزار کیلومتر راه

اترک: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: برای پاسخ به نیازها باید سه هزار کیلومتر راه در محورهای روستایی، اصلی و بزرگراهی استان ساخته شود.

به گزارش اترک، سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده باید ۲ هزار و ۵۱۴ کیلومتر راه روستایی، ۳۸۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۶۷ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شود.
وی خاطرنشان کرد: بزرگراه بجنورد- اسفراین- سبزوار به طول ۱۰۷ کیلومتر و بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان به طول ۵۵.۱ کیلومتر از اولویت‌های ساخت بزرگراه در استان است.
وی با اشاره به اینکه نیاز به ساخت راه اصلی در استان ۳۸۵ کیلومتر است گفت: محور بجنورد- سنخواست به طول ۹۰ کیلومتر، جاجرم- میامی به طول ۱۱۵ کیلومتر، سه راهی پیش قلعه- راز و جرگلان و غلامان به طول ۹۴ کیلومتر، اسفراین- شیروان به طول ۷۱.۵ کیلومتر از جمله نیازهای استان به راهسازی در محورهای اصلی است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۲ حدود ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
نژادصفوی گفت: در سال ۹۲ طول بزرگراه‌های استان تنها ۱۲۲ کیلومتر بود که این رقم اکنون به ۱۸۱ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.
وی درباره وضعیت بهره مندی روستاییان از راه مناسب اظهار داشت: طول راه‌های روستایی استان چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که تا کنون ۲ هزار و ۱۷ کیلومتر آسفالت شده و مابقی هنوز خاکی است.
نژادصفوی با بیان اینکه ۸۳.۱ درصد از جمعیت روستایی استاناز راه مناسب بهره مند هستند افزود: شاخص برخورداری از آسفالت راه‌های روستایی در استان ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون ۴۳ درصد از راه‌های روستایی استان آسفالت است که این رقم در کشور ۵۳ درصد است.
بر اساس این گزارش طول راه‌های اصلی استان ۴۲۵ کیلومتر است که ۱.۶ درصد از راه‌های اصلی کشور را دارد، طول راه‌های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که ۲.۲ درصد از راه‌های روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.
طول بزرگراه‌ها در استان ۱۸۱ کیلومتر است که کمتر از یک درصد بزرگراه‌ها و طول راه‌های فرعی استان ۷۴۵ کیلومتر است که معادل ۱.۷۵ درصد از راه‌های فرعی کشور است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه