ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

۵۰ هکتار از پهنه پارک ملی سالوک اسفراین در آتش سوخت نیروهای امدادی همچنان به دلیل احتمال وقوع آتش سوزی در آماده باش هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ شمالی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، آتش‌سوزی دیشب به ۵۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی پارک ملی سالوک اسفراین آسیب رسانده است.

به گزارش اترک، مهدی الهه پور اظهار داشت: پس از مهار آتش نیز به دلیل وجود بقایای آتش در بستر منطقه، نیروهای ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان در پارک ملی سالوک مستقر شده‌اند تا با توجه به وزش باد، از شعله‌ور شدن دوباره آتش در این ‌منطقه پیشگیری کنند.

وی افزد: مناطقی به صورت لکه‌ای و یا نقطه به نقطه از دو شب پیش مجدد آتش گرفته که با توجه به حضور عوامل محیط زیست و منابع طبیعی، در لحظه خاموش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پوشش‌ منطقه عمدتاً از گیاه گون تشکیل شده که آتش را در خود نگه می‌دارد و همین سبب شده تا این منطقه همچنان مستعد شعله ور شدن آتش باشد و به همین دلیل ماندن نیروهای حفاظت محیط زیست در منطقه، تا زمان اطمینان از خاموشی کامل آتش، ضروری است.

اله پور، علت بروز آتش سوزی در پارک ملی سالوک اسفراین را نامشخص خواند و گفت: علت این حادثه در دست بررسی است اما احتمال می‌دهیم که روشن کردن آتش توسط برداشت کنندگان گیاه زرشک کوهی دلیل آن بوده باشد.

وی از دامداران، عشایر و برداشت کنندگان گیاهان خودروی وحشی خواست در هنگام حضور در مراتع حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت نیاز حتماً ملاحظات لازم را صورت داده و از خاموش شدن آتش قبل از ترک محل، اطمینان پیدا کنند.

به گزارش اترک، بخش‌هایی از شمال غربی پارک ملی سالوک اسفراین، بعد از ظهر سه شنبه دچار آتش سوزی شد که این آتش پس از تلاشی هشت ساعته توسط عوامل محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای محلی از اسفراین و شهرستان‌های همجوار مهار شد. اما نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و در کنار آن‌ها هلال احمر به عنوان پشتیبان، به علت احتمال بروز مجدد آتش سوزی در منطقه حضور دارند.

به گزارش اترک، پارک ملی سالوک با گستره ۲۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان اسفراین، به دلیل شرایط توپوگرافی دشتی و کوهستانی، به عنوان یکی از متنوع‌ترین زیستگاه‌های استان شناخته می‌شود.

قسمت شمالی این پارک دارای جاذبه‌های طبیعی گردشگری، کوهستانی و زیستگاه حیوانات کوه زی و قسمت جنوبی زیستگاه حیوانات دشت زی است.

قوچ و میش اوریال، پازن و بز در کوهستان‌ها، پلنگ، گربه پالاس و گراز از جانوران شاخص پارک ملی سالوک اسفراین هستند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه