ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

شهروندان از ترس «مومو» به پلیس پناه بردند

پلیس در اعلام مهمترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از افزایش تماس‌های تلفنی شهروندان خبر داد که از ارسال پیام و کلیپ‌های موسوم به «مومو» شکایت داشته و دچار ترس و اضطراب شده‌اند.

به گزارش اترک و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد: طی روزهای گذشته و بخصوص از روز پنجشنبه تا کنون کارشناسان پلیس فتا استان بالغ بر صدها تماس تلفنی مبنی بر ترس شهروندان در چالش مومو و اضطراب ناشی از آن دریافت کرده و پاسخ لازم را ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به نگرانی والدین و دانش آموزان در پی انتشار تصاویر و کلیپ‌های رعب انگیز «مومو» افزود: در روزهای اخیر شاهد مطرح شدن چالش «مومو» در سطح برخی استان‌های کشور و همچنین استان خراسان رضوی بوده‌ایم و در پی آن برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش آموز و کاربر شبکه اجتماعی واتس آپ بوده‌اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده‌اند.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و بزودی افراد داخلی که هدفشان اذیت و آزار دانش آموزان و هر قشر از نوجوانان و کاربران فضای سابر باشد گرفتار قانون می‌شوند ولیکن با توجه به گستردگی و فرامرزی بودن فضای سایبر توصیه پلیس فتا پیشگیری و آگاهسازی است؛ لذا دانش آموزان و والدین از کنجکاوی و کلیک بر روی لینک‌های ناشناس اجتناب کنند.

وی تصریح کرد: «مومو» چالش خطرناک آنلاینی بسیار شبیه به بازی نهنگ آبی است که ابتدا از فیسبوک شروع شد و بعد از طریق واتس آپ گسترش پیدا کرد. هدف از این بازی ترسناک، ایجاد رعب و وحشت در بین کودکان و نوجوانان بوده است. «مومو» کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند در صورتی که از دستورات او پیروی نکنند در شب رو به رویشان ظاهر شده و و موجب هراس آنها خواهد شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در رابطه با پیشگیری از چالش مومو افزود: تنها راهکار این است که تحت هیچ عنوان کنجکاوی نکرده و بر روی لینک ناشناس در شبکه‌های اجتماعی بویژه واتس آپ که محل انتشار این چالش بوده، کلیک نکند و به تمام تماس‌های ناشناس در این شبکه اجتماعی بی توجه باشند ضمن اینکه از ذخیره شماره‌های ناآشنا در واتساپ پرهیز کرده تا شماره کاربر در بانک اطلاعاتی موصوف ذخیره نشود.

جهانشیری با اشاره به چالش مو مو به شهروندان توصیه کرد: هموطنان در مواجهه با چالش موصوف می‌توانند با حذف اکانت کاربری خود از شر این مزاحم ناخوانده خلاص شده و با شماره دیگری عضویت جدید پیدا کنند و از ذخیره شماره مومو سابق به شدت پرهیز کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه