ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

قفل کرونا بر بخت جوانان و درب تالارهای پذیرایی/

ضرر ۱۵ میلیارد تومانی تالارهای بجنورد از کرونا

اترک/ وحدانی: شیوع کرونا در خراسان شمالی باعث شد تا جوانان بجنوردی برای برگزاری مراسم خود دچار مشکل شوند و از طرفی هم ضرر ۱۵ میلیارد تومانی به تالارهای پذیرایی مرکز استان تحمیل شود.

به گزارش اترک، هشت ماه از ورود بیماری منحوس کرونا به استان می‌گذرد، بیماری که مسئولان برای شکست چرخه انتقال آن به ناچار فعالیت برخی صنوف و مشاغل را تا اطلاع ثانوی تعطیل کردند اما طولانی شدن این تعطیلی موجب شد تا برخی از این مشاغل از جمله تالارهای پذیرایی با ضرر و زیان هنگفت و چالش اقتصادی ناخوشایندی مواجه شوند.

تالارهای پذیرایی که در تمام ایام سال هیاهو و شادی مهمانانشان جلب توجه می‌کردند اکنون شاهد سکوتی سنگین و معنادار شدند، سکوتی که نشان از بیکاری و ورشکستی دارد و معلوم نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

از طرفی هم طی چند ماه اخیر بسیاری از زوج‌های جوان با ذوق و شوق وصف ناشدنی در پی تدارک بهترین و ماندگارترین شب زندگیشان با رزرو لباس عروس، آرایشگاه و گل آرایی ماشین عروسشان بودند، کارشان خوب پیش می‌رفت تا اینکه مهمانی ناخوانده و شوم از راه رسید و برنامه‌هایشان را برهم زد.

کرونا تا جایی پیش رفت که عروس و دامادها نه تنها از برگزاری مراسم عروسی منصرف شدند بلکه حسرت یک مهمانی ساده را هم بر دلشان کاشتند البته آن‌ها می‌توانند یا با صبر و بدون هیچ مراسمی به خانه بخت روند یا اینکه با تدابیرخاصی موجب شوند تا این ویروس رخت بربندد. این در حالیست که کمتر عروس و دامادی حاضرند بدون مراسم و به یادگار گذاشتن خاص‌ترین شب زندگیشان روانه خانه‌شان شوند.

+ نظر زوج‌های جوان در خصوص برگزاری عروسی

یکی از زوج‌های جوان بجنوردی که ۶ ماه از عقدشان می‌گذرد در گفتگو با ما می گویند: بخاطر کرونا یک عقد محضری بسیار ساده و تنها با حضور پدر و مادرمان داشتیم و اکنون هم منتظر بازگشایی تالارها هستیم تا برای اولین فرصت وقت بگیریم.

آن‌ها اظهار می‌کنند: هر دختر و پسری آرزوی پوشیدن لباس عروس و داماد و خوشحالی همراه با دوستان و اقوامشان در خاص‌ترین شب زندگیشان دارد.

این زوج می‌افزایند: حال که نتوانستیم مراسم عقد دلخواه خود را برگزار کنیم با بازگشایی تالارها به امیدخدا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسممان را برگزار می‌کنیم.

سپیده و علی دیگر زوج بجنوردی که حدود دو سال پیش عقد کردند نیز در گفتگو با ما اظهار می‌کنند: بخاطر شرایطی موفق نشدیم همان ماه‌های ابتدایی عقد مراسممان را برگزار کنیم و تصمیم براین شد تا با بهبود شرایط نسبت به برگزاری جشنمان اقدام کنیم.

این زوج جوان می گویند: با بهبود شرایط به دنبال تدارکات مراسم از جمله رزرو تالار، آرایشگاه، لباس عروس و ‌.... افتادیم و کارهایمان خوب پیش می‌رفت تا اینکه بیماری به نام کرونا ناگهان به میان آمد.

آن‌ها تصریح می‌کنند: بخاطر کرونا رزرو تالار را کنسل کردیم اما بعد از مدتی دوباره نسبت به رزرو دوباره آن اقدام کردیم.

این زوج می‌افزایند: کرونا معلوم نیست تاکی ماندنی باشد و ما هم نمی‌توانیم بدون هیچ جشنی حالا که شرایطمان درست شده به خانه خود برویم بنابراین منتظر بازگشایی تالارها هستیم.

مرجان و محمد دیگر زوج بجنوردی سه سال پیش چنین روزی با جشن مختصری به عقد هم درآمدند و تصمیم داشتند تا جشن بزرگی برای رفتن به خانه بختشان بگیرند که کرونا مانع آن شدند.

آن‌ها در گفتگو با ما می گویند: سه سال پیش جشن نامزدی مختصری برپا کردیم و قصد داشتیم تا جشن عروسیمان با شکوه تر و با جمعیت بیشتری باشد اما به ناگاه کرونا وارد شد.

این زوج اظهار می‌کنند: کرونا معلوم نیست تا کی بماند و ماهم نمی‌توانیم بیشتر از این صبر کنیم بنابراین تصمیم گرفتیم تا بدون هیچ جشنی راهی خانه‌مان شویم.

آن‌ها می گویند: پوشیدن لباس عروس و داماد و برپایی جشنی زیبا آرزوی هر دختر و پسر جوان است اما کرونا حسرت برآورده شدن این آرزو را بردلمان گذاشت.

این زوج اظهار می‌کنند: برای رفتن به خانه‌مان شوقی که باید داشته باشیم را نداریم اما چاره‌ای هم نیست و امیدواریم سایر جوانان برگزاری جشن خوشبختی‌شان حسرت بر دلشان نشود.

 

+ضرر ۱۵ میلیارد تومانی تالارهای پذیرایی

صمدی نماینده تالارداران بجنورد در گفتگو با ما می‌گوید: تنها شغلی که با وجود کرونا به طور ۱۰۰ درصدی دچار ضرر و زیان شدند تالار داران بودند که هیچ کمک و حمایتی نیز از آن‌ها نشد.

صمدی اظهار می‌کند: هر تالار به طور میانگین ۱۵ عوامل اجرایی دارد و از طرفی هم شغل‌های بسیاری مانند آرایشگران، مزون داران، آتلیه عکاسی، ارکست، آشپزخانه و ... به تالارها وابسته است و آن‌ها نیز در سایه کرونا و تعطیلی تالارها بسیار متضرر شدند.

وی اضافه می‌کند: تعطیلی تالارها طی این هشت ماه نه تنها موجب برگزاری مراسمات عروسی نشد بلکه باعث شد تا این مراسمات در باغ‌ها و فضایی دیگر با جمعیتی انبوه و بدون هیچ پروتکل بهداشتی برگزار شود.

صمدی می‌افزاید: برای جلوگیری از برگزاری چنین مراسماتی خواستار بازگشایی تالارها با ۳۰ درصد ظرفیت شده‌ایم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.

به گفته وی، با بازگشایی تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی کنترل و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

صمدی اظهار می‌کند: با درخواست بازگشایی تالارها به مسئولین گفته‌ایم که در صورت بازگشایی تالارها، قبل و بعد از ورود مهمان سالن‌ها ضدعفونی شده، استفاده از ماسک و محلول ضدعفونی دست اجباری می‌شود همچنین با هزینه خود تالارداران ناظران بهداشتی را هنگام برگزاری مراسمات در آنجا مستقر خواهیم کرد.

وی می‌گوید: بسیاری از تالارداران وشغل های وابسته به آن مکانشان استیجاری است و میانگین ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اجاره باید پرداخت کنند در صورتیکه با ورود کرونا و تعطیلی تالارها ضرر بسیاری به این قشر وارد شده است.

صمدی با اشاره به وجود ۲۵ تالار پذیرایی در بجنورد اظهار می‌کند: در این مدت پنج تالار ورشکست شده ومکانشان را به فروش گذاشته‌اند.

به گفته وی، تالارداران بجنورد طی مدت هشت ماه میانگین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان متضرر شده وبه طور کلی ۱۵ میلیارد تومان به تالارداران مرکز خراسان شمالی زیان تحمیل شده است.

نماینده تالارداران بجنورد می‌گوید: اکنون با اتمام ماه محرم و صفر شاهد برگزاری مراسمات عروسی در باغ تالارها و سایر فضاها خواهیم بود که بدون هیچ نظارت و رعایتی مراسمات برگزار می‌شود اما با بازگشایی تالارها می‌توان مراسمات را برای کاهش کرونا و جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا مدیریت کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه