ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

خسارت ۱۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریالی کشاورزان استان از حوادث

اترک: رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: وقوع حوادث مختلف طبیعی در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت زد.

به گزارش اترک، عبدالحسین نامور اظهار داشت: این میزان خسارت به بخش باغی، زراعی، دام، طیور، آیزیان و تاسیسات زیر بنایی در حوزه کشاورزی  استان وارد شده است.

وی افزود: بیشترین خسارت حوادث طبیعی به کشاورزان در زمینه باغی به میزان شش هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال بوده است که ۶۲ درصد از آن را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: حوادث همچنین سه هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال به بخش زراعت خسارت زده است که شامل ۳۳ درصد از مجموع خسارت‌ها می‌شود و مابقی خسارت‌ها به بخش‌های دیگر بوده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوادثی که در این مدت به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است شامل سرمازدگی، سیل، تگرگ، توفان و آتش سوزی بوده است.

نامور اظهار داشت: کشاورزان این استان امسال هشت هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال از وقوع سرمازدگی خسارت دیده‌اند که این رقم معادل ۸۳ درصد از خسارت‌های حوادث طبیعی به این بخش است.

وی افزود: خسارت سیل به کشاورزان هم یکهزار و ۲۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورده شده است که ۱۰ درصد از میزان خسارت‌ها به این بخش را به خود اختصاص داده است.

نامور گفت: از مجموع خسارت‌ها به بخش کشاورزی استان از وقوع تگرگ و توفان به ثبت رسیده است که میزان آن ۶۴۵ میلیارد و ۸۱۲ ریال است که شش درصد از مجموع خسارت‌ها را شامل می‌شود.

 وی اظهار داشت: کشاورزان شهرستان بجنورد با دو هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال، مانه و سملقان با دو هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال و اسفراین با هزار و ۴۳۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال بیشترین خسارت‌های حادثه‌های طبیعی را متحمل شده‌اند.

سهم خراسان شمالی از تولید ناخالص داخلی کشور ۶ دهم درصد در تمامی بخش‌های اقتصادی است و سهم بخش کشاورزی این استان از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور ۱.۱ درصد است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.   

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه