ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روحانی:

تحریم تسلیحاتی ایران پس از ۱۰ سال تمام خواهد شد

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: دولت با ایجاد یک سامانه جامع در موضوع تجارت در مسیر شفافیت اقتصادی گام مهمی بر خواهد داشت.

به گزارش اترک، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور دیروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت گفت: باید تاریخ زندگی پیامبر را بخوانیم و مجموعه اسلام را از زندگی ایشان بیاموزیم.

وی ادامه داد: امام حسن (ع) نیز امام صلح بود. ایشان امام پیوند بود و با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام گام برداشت.

 

اهم سخنان رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری‌های مختلف در ادامه می‌خوانید؛

 در هفته پایانی ماه صفر هستیم و ایام رحلت پیامبر عظیمشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) هستیم. از همه مردم متدین، فهیم و عاشق خاندان رسالت تشکر کنم که در دوران عزداری اربعین، همه استانداردها را رعایت کرده و علیرغم زیارت امام حسین (ع)، راهپیمایی و مجالس عزا داشتند، سفر و راهپیمایی انجام نشد و عزاداری هم در پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

 از مردم خواهش می‌کنیم در ایام پایانی ماه صفر همچنان همه دستورات بهداشتی را مراعات کنند. مردم ما از پیشوایان دینی خود همواره درس‌های مهمی را برای زندگی فردی و جمعی آموختند اما نسبت به زندگی پیامبر (ص) باید بیش از آنجه انجام گرفته است دقت کرده و درس‌آموزی کنیم.

 دولت تلاش کرده است تا اقتصاد در مسیر دیجیتال حرکت کند. در شرایط کرونایی باید تماس‌های حضوری را به فضای مجازی منتقل کنیم. در همین راستا یک سامانه ایجاد کردیم که تمامی مدارک تحصیلی دانشگاهیان از سال ۹۲ به بعد در آن موجود باشد تا از مراجعات حضوری غیر ضروری جلوگیری کند.

 در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹ سامانه جامع تجارت را راه اندازی خواهیم کرد. این سامانه با موضوع احتکار مقابله خواهد کرد و تمامی انبارهای کشور و حتی اقدامات بانک مرکزی را تحت پوشش قرار خواهد داد. از روزی که ثبت سفارش می‌شود تا مغازه‌ای که آن جنس به فروش می‌رسد، ما آن را ببینیم. دیگر بحث گمرک، انبار و احتکار در کار نیست و همه بخش‌ها باید زیر نظر این سامانه باشد و همه اقدامات بانک مرکزی زیر نظر این سامانه قرار بگیرد. در همین رابطه امروز برای کسانی که تلاش کردند، تقدیرنامه ارسال می‌شود و کسانی که عقب هستند، از آن‌ها سؤال می‌شود. دولت الکترونیک وظیفه ماست. وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در داخل این سامانه فعالیت می‌کند، برق، کاغذ و آب دیگر کاغذی نیست و همه پرداخت‌ها الکترونیکی می‌شود.

 روز دوشنبه افتتاح مهمی داشتیم که متفاوت با سایر افتتاح‌ها بود که اقدامات یکسال و نیم گذشته پیرامون سیل فروردین ۹۸ بود، سیل ۹۸ بی‌نظیر بود که ۲۵ استان را درگیر سیل کرد و چهار، پنج استان بزرگ را با مشکلات عظیمی روبه‌رو کرد. تمام خانه‌ها، جاده‌ها، مراکز تجاری و... ساخته شده است. ۱۵۷ هزار خانه تخریب شده بود که ۶۶ هزار خانه از ابتدا ساخته شده و ۹۹ هزار خانه و ساختمان دیگر ترمیم شده است. ۱۵ هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی‌ترمیم و ساخته شده است.

 مردم به خانه بهتر، مستحکم‌تر و جای امن‌تر برگشتند. در زلزله کرمان خانه‌هایی که توسط بنیاد مسکن ساخته شده بود، در زلزله بعدی تخریب نشدند. مردم زحمت فراوان دیده و زجر زیاد کشیدند. البته همه ارکان از جمله نیروهای مسلح زحمت زیادی کشیدند.

 {با اشاره به اتفاقات سالهای اخیر کشور}: جنگ تحمیلی اقتصادی، سیل ۹۸ در استان‌های مختلف که آزمایش دیگری بود و کرونایی که با آن درگیر هستیم، سه آزمایش بزرگ برای مردم و مدیران است، مردم ما از همه آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند.

 ما هفته آینده به مردم این خبر خوش و تبریک را می‌دهیم ده سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی یکشنبه هفته آینده رفع می‌شود چهار سال سر این موضوع با آمریکا جنگیدیم چهار سال آمریکا این در و آن در می‌زد این که روز ۲۷ مهرماه اتفاق نیافتد این روز اتفاق می‌افتد که به خاطر ایستادگی مردم است. این به خاطر تلاش دیپلمات‌های ماست که آمریکا موفق نشد. آن‌هایی که می‌گویند برجام برای ما چه کرده این یکی از کارهای برجام است. تحریم تسلیحاتی را برداشت و از یکشنبه می‌توانیم از هر کس می‌خواهیم اسلحه بخریم و به هر کس می‌خواهیم اسلحه بفروشیم.

 این یکی از اقدامات مهمی بود دولت تدبیر و امید انجام داد البته بعضی وقت‌ها صبر لازم دارد که ما به همه نکاتی که مورد توجه است برسیم. البته این وسط شری در دنیا پیدا شد به نام حاکمان کاخ سفید که این شر را نه بر سر مردم ما بر سر همه آورد ببینید. چه بلایی سر افغانستان آورد افغانستانی که کاخ سفید نشینان هر روز می‌گفتند امنیت آن را تضمین خواهیم کرد الان ببینید در افغانستان چه خبر است غرب و شرق افغانستان دست کیست. شرایط بسیار خطرناکی که در افغانستان با آن مواجه هستیم.

 این‌هایی که ادعا می‌کردند که ما آمدیم در منطقه داعش را از بین ببریم دیدیم چه کار کردند مردم فداکار عراق و سوریه و رزمندگان ما بود که جنگیدند و داعش را برکنار کردند.

 آمریکا بگوید در چهار سال گذشته در سیاست خارجی چه موفقیتی به دست آورده است در همه موارد شکست خورده است در برابر ملت فلسطین شکست خورده در برابر ملت عراق و سوریه شکست خورده است یک موفقیت ندارد جز با زور و شرایطی که می‌بینیم با لحن بی‌ادبانه که یک فردی که مدیر یک جمع کوچک هم است از آن لحن و کلمات نسبت به ملت بزرگ و شریف ایران استفاده نکرده است معلوم است ملت بزرگ ایران این‌ها را عصبانی کرده و به زانو در آورده است.

 مردم در فشار اقتصادی قرار دارند، به مردم اطمینان می‌دهیم دولت برای تأمین ارز مورد نیاز کشور و کالاهای مورد نیاز همه توان خود را به کار برده و می‌برد لحظه‌ای از درد و مشکلات و مصائب مردم غافل نیست.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه