ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ماجرای تمام رهبران دنیا که کرونا گرفتند

دونالد ترامپ اخیراً به جمع رهبرانی در دنیا پیوست که به بیماری کوید ۱۹ مبتلا شده‌اند و به نظر می‌رسد فهرست مقاماتی که گرفتار این بیماری خطرناک می‌شوند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اما رهبران دیگری که بیمار شده‌اند، چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرآنلاین، تعدادی از رهبران و مقامات کشورهای دنیا نتوانسته‌اند از بیماری کرونا بگریزند و هر یک از آنها به نوع خفیف تا شدید این بیماری مبتلا شده‌اند. در ادامه به اسامی برخی از آنها اشاره شده است:

 

+ بوریس جانسون

 

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اولین رهبر از میان رهبران دنیاست که به کرونا مبتلا شد. او به دلیل اینکه در ابتدا این بیماری را دست کم گرفته بود، انتقاد همه را برانگیخته بود. وقتی علایم بیماری او پس از یک روز ابتلا شدت گرفت، او را به بیمارستان منتقل کردند. در بیمارستان به جانسون اکسیژن دادند اما او به دستگاه ونتیلاتور نیازی پیدا نکرد. او بعدها از کادر درمان بیمارستان که درمان او را به عهده داشتند، قدردانی کرد و معتقد بود که آنها او را از خطری که می‌توانست پایان مرگباری داشته باشد، نجات دادند.

همچنین چارلز، شاهزاده ولز، وارث تاج و تخت انگلیس هم به علایم خفیف کرونا مبتلا شده بود.

 

+ ژائیر بولسونارو

 

آزمایش کرونای ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیلی، در ماه ژوئیه مثبت شد. او با استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین، داروی تاییدنشده مالاریا، به درمان خود پرداخت. او ماه‌ها پیش از ابتلا به کرونا، این ویروس را جدی نگرفته بود و آن را «آنفلوآنزا کوچولو» می‌نامید و اهمیتی به فاصله‌گذاری اجتماعی نمی‌داد و بدتر از همه که مردم را به ماسک نزدن تشویق می‌کرد.

برزیل با بیش از ۴, ۸ میلیون نفر مبتلا به کرونا و مرگ بیش از ۱۴۴ هزار نفر به سومین کشور جهان از نظر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا تبدیل شد.

 

+ الکساندر لوکاشنکو

 

رهبر بلاروس در ماه ژوئیه، پیش از انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرده بود که به کرونا مبتلا شده است. منتقدان او می‌گفتند که لوکاشنکو خود را بیمار جلوه می‌دهد تا بتواند نتیجه انتخابات را به نفع خود تمام کند.

بلاروس یکی از چند کشور اروپایی است که به دنبال عالم‌گیری ویروس کرونا، کشور را قرنطینه نکرد و خود لوکاشنکو معتقد بود که اقدامات کشورهای دیگر افراطی است و شدت ویروس در دنیا را کم‌اهمیت جلوه می‌داد. این کشور ۸۳۹ فوت ناشی از کرونا ثبت کرده است.

 

+ نیکول پاشینیان

 

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، اول ژوئن اعلام کرد که به بیماری کوید ۱۹ مبتلا شده است. او در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که آزمایش کرونای او، همسر و چهار فرزندش مثبت شده است.

همچنین نیکول پاشینیان گفت که آنها علایم خاصی نداشتند و بیماری‌شان بسیار خفیف بوده است. او تا مدتی کارها و وظایف خود را در خانه انجام می‌داد.

 

+ خوان اورلاندو ارناندز

 

خوان اورلاندو ارناندز، رئیس‌جمهور، ماه ژوئن اعلام کرد که آزمایش کرونای او و دو تن از افرادی که از نزدیک با او همکاری داشته‌اند، مثبت شده است. او درمان MAIZ را که یک درمان آزمایشی و تاییدنشده‌ای از چند داروی میکرودایسین، آزیترومایسین، ایورمستین و ماده معدنی روی است را شروع کرد.

خوان اورلاندو ارناندز، مدت کوتاهی در بیمارستان بستری و سپس مرخص شد. او در گردهمایی رهبران دنیا در سازمان ملل خواست که پس از تولید واکسن، مردم دنیا به آن دسترسی عادلانه داشته باشند و می‌گفت نباید اجازه داد که مردم جان‌شان را به خاطر این بیماری از دست بدهند.

 

+ آلبرت دوم، شاهزاده موناکو

 

آزمایش کرونای آلبرت دوم اواسط ماه مارس مثبت اعلام شد. این شاهزاده ۶۲ ساله سه روز پس از اینکه نخست‌وزیر موناکو «سرژی تل» به کرونا مبتلا شده بود، گرفتار این بیماری شد.

 

+ آلخاندرو جیاماتی

 

 آلخاندرو جیاماتی، رئیس‌جمهور گوتمالا، سپتامبر اعلام کرد که آزمایش کرونای او مثبت است. او گفت که علایم بیماری‌اش بسیار خفیف است و فقط بدن درد دارد. بیماری او مثل یک سرماخوردگی شدید بود. تب نداشت و فقط کمی سرفه می‌کرد. او وظایف کاری خود را از خانه انجام می‌داد.

گواتمالا بیش از ۹۲ هزار مبتلا به کرونا داشت که بیش از ۳ هزار نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

 

+ لوئیس ابی‌نادر

 

لوئیس ابی‌نادر که اخیراً رئیس‌جمهور جمهوری دومینیکن شد، در روزهای کمپین انتخاباتی‌اش به ویروس کرونا مبتلا شده بود. او پیش از انتخابات ریاست جمهوری کشورش در ژوئیه مجبور شد هفته‌ها در قرنطینه بماند.

جمهوری دومینیکن، بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کوید ۱۹ داشته که بیش از ۲۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

+ سوفی گرگوار همسر جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا

 

آزمایش کرونا سوفی گرگوار همسر جاستین ترودو در ماه مارس پس از سفری که به بریتانیا داشت، مثبت اعلام شد و به همین دلیل جاستین ترودو هم به همراه همسر و سه فرزندش به مدت ۱۴ روز در خانه‌شان قرنطینه شد. سپس قرنطینه کلی در کانادا اعلام شد. ترودو به مدت یک ماه در قرنطینه باقی ماند و تا ۸ آوریل به پارلمان نرفت. البته او هیچ یک از علایم کرونا را بروز نداد و فقط نوعی آزمایش پادتن برای او انجام شد.

 

+ آرین اوتول

 

ماه گذشته، آرین اوتول، رهبر حزب محافظه‌کار کانادا، و همسرش به کرونا مبتلا شدند. اوتول تازه به رهبری حزب محافظه‌کار انتخاب شده بود. او می‌گوید که این ویروس را از یکی از کارمندان دفتر کارش گرفته است.

 

+ بیل مورنو

 

بیل مورنو، وزیر اقتصاد کانادا، پس از ملاقات با دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، در اوتاوا، به ویروس کرونا مبتلا شد. دیوید بیزلی، یک هفته قبل از ملاقات مورنو، کرونا گرفته بود.

 

+ سیلوی پرنت

 

سیلوی پرنت، شهردار لونگوی، شهرکی در ناحیه مونترژی در استان کبک کانادا، ماه گذشته به کرونا مبتلا شد. او و حداقل ۷ نفر از سیاستمداران کبک به کرونا مبتلا و تا پایان درمان، قرنطینه شده بودند.

 

+ سورش آنگادی

 

در هند که ویروس کرونا بیداد می‌کند، چندین سیاستمدار هند به این ویروس مبتلا شدند. از میان این سیاستمداران، سورش آنگاندی، وزیر راه‌آهن، که ۶۵ ساله بود، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

 

+ جنین آنز

 

خانم جنین آنز، سیاست‌مدار ۵۳ ساله اهل بولیوی که از نوامبر ۲۰۱۹ ریاست‌جمهوری بولیوی را به‌طور موقت برعهده دارد، ماه ژوئیه به کرونا مبتلا شد. او و چند تن از مقامات دولت، مانند وزیر بهداشت بولیوی که به کرونا مبتلا شده بودند، به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کردند و اواخر ژوئیه کار خود را از سر گرفتند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه