ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ادامه رکوردشکنی‌های کرونایی در ایران؛ از تعداد مبتلایان تا قربانیان

در هفته گذشته باز هم آمار مبتلایان و قربانی‌های کرونا در ایران افزایش یافت.

به گزارش اترک؛ هفته گذشته با وجود تمام هشدارها باز هم شیوع کروناویروس در ایران باز هم  اوج گرفت تا جایی که برخی از کارشناسان نسبت به ساخت بیمارستان صحرایی در پایتخت هشدار دادند و البته هزاران زندگی دیگر به پایان خود رسیدند.

این روند، ادامه اوج‌گیری پاندمی از اواخر تابستان تاکنون است؛ به طوری که هفته پیش ایران بدترین هفته کرونایی خود را پشت سر گذرانده بود و در هفت روز گذشته وضعیت بدتر هم شد. همین موضوع باعث شده است که بسیاری از مسئولان و پزشکان نسبت به پر شدن تخت بیمارستان‌ها در برخی شهرها  هشدار بدهند.

هفته گذشته میانگین آمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور به بالای ۳هزار نفر رسیده بود، اما در هفت روز اخیر وضعیت بدتر هم شده است و به طور میانگین هر روز بیش از ۳۸۰۰ نفر به این ویروس آلوده شدند، اتفاقی یک بار دیگر تأیید می‌کند که وضعیت کنونی ایران به شدت بدتر از موج‌های اول و دوم کرونا است.

از سویی در همین یک هفته تغییرات چشمگیری در آمار کرونا در کشور به وجود آمده است به طوری برای اولین بار از دوره پاندمی تاکنون تعداد مبتلایان روزانه کرونانه به بالای ۴هزار نفر رسید، این اتفاق برای سه بار هم رخ داد. همچنین رکورد مبتلایان کرونا در کشور در روزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۷ مهر شکسته شد، رکوردهایی که با هر بار شکسته شدنش جان افراد بیشتری در خطر قرار می‌گیرد.

در مجموع در هفته گذشته ۲۷۱۹۲ نفر در ایران به کرونا مبتلا شدند.

 

+ زندگی‌های بیشتری که به پایان رسیدند

قطعاً همانطور که انتظار می‌رفت با افزایش تعداد مبتلایان، تعداد کسانی که جانشان را بخاطر ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند، هم در این هفته بیشتر شده است؛ متاسفانه در یک هفته گذشته به طور میانگین روزانه بیش از ۲۱۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به کووید از دست دادند.

وضعیت در ۵ روز آخر هفته گذشته بدتر هم شد و حتی در روز ۱۶ مهر رکورد تعداد قربانیان بیماری هم در ایران شکسته شد. البته به نظر می‌رسد با توجه افزایش تعداد مبتلایان احتمالاً وضعیت از این هم بدتر می‌شود. مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مقابله، در این رابطه گفته به شفقنا گفته بود: « اصحاب رسانه باید برای پیشگیری از سفرها کار کنند، اگر وضعیت به این منوال ادامه پیدا کند حتی گفته شده شاید کشته‌ها به روزی ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر برسد البته ما امیدورایم اینچنین نباشد.»

در مجموع در هفته گذشته ۱۵۰۸ نفر از مبتلایان کرونا در کشور جان خود را از دست دادند، این یعنی ۵.۵ درصد از مبتلایان هفته گذشته کرونا زنده زنده نمانده‌اند.

 

+ بیمارستان‌ها پر شده‌اند

این افزایش تعداد مبتلایان وضعیت بیمارستان‌ها را بحرانی کرده است. برای مثال اطلاعاتی که از بیمارستان امام خمینی (ره) منشتر شده نشان می‌دهد که تخت‌های آی‌سی‌یو این بیمارستان کاملاً پر شده‌اند و تنها در صورت ترخیص بیماران جا برای بیمارهای وخیم کرونایی دیگر خالی می‌شود، این وضعیت تنها مربوط به تهران نیست، ایسنا گزارش داده است که تخت‌های بیمارستان الزهرا اصفهان در حال پر شدن هستند، همچنین گزارش‌های مشابهی از استان‌های دیگر مثل اهواز وجود دارد.

مردانی در همین رابطه گفته بود: «وضعیت تهران قرمز است، وضعیت بحرانی است، تعداد مبتلایان روز به روز بیشتر می‌شود. دیگر بخش خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد و اگر عزیزان آخر هفته دوباره به شمال بروند و وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، دیگر بیماران باید در چادر صحرایی بخوابند.»

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه