ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تشکیل ۱۵ پرونده میراث فرهنگی در محاکم قضایی استان

اترک: مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: ۱۵ پرونده حقوقی و قضایی در حوزه میراث فرهنگی استان نیمه نخست امسال تشکیل و پیگیری شد.

به گزارش اترک، ملک حسن قویدل اظهار داشت: پنج پرونده از این تعداد مربوط به جرائم حوزه آثار غیرمنقول و ۱۰ پرونده در حوزه آثار منقول بوده است.

وی گفت: این پرونده‌ها با موضوعات حفاری غیرمجاز، نگهداری اشیای تاریخی فرهنگی و یا نمونه تقلبی آن‌ها، کشف دستگاه فلزیاب و ساخت وساز غیرمجاز پیگیری حقوقی شد.

وی افزود: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به منظور رسیدگی و اجرای حکم از جمله اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.

مسوول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ارائه راهنمایی‌های لازم و پاسخ به استعلام‌های واحدهای مختلف در جهت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات ازجمله وظایف دفتر حقوقی و املاک است.

از هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده خراسان شمالی ۶۵۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که ۵۱۱ مورد آن اثر تاریخی، ۴۹ اثر طبیعی، ۷۵ اثر ناملموس و ۲۰ اثر منقول تاریخی است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه