ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کشاورزان خراسان شمالی یونجه را جایگزین برنج کنند

اترک: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: یونجه یکی از ارقام پیشنهادی به برنج‌کاران است و می‌تواند جایگزین این کشت ممنوعه در استان شود.

به گزارش اترک، محمدجواد تشکری اظهار کرد: با توجه به نیاز دامداران استان به علوفه، کشت یونجه صرفه اقتصادی بالایی دارد و بر این اساس می‌تواند با برنج رقابت کند.

وی با تاکید بر اینکه یونجه می‌تواند جایگزین برنج باشد افزود: کشت یونجه در زمین‌های حاشیه رودخانه اترک و یا پایین دست سد شیرین دره، بسیار کم هزینه است زیرا با توجه به زه آب بالای این زمین‌ها، نیاز به آبیاری یونجه بسیار کم است از این رو کشاورز تنها هزینه‌های مربوط به برداشت را پرداخت می‌کند.

تشکری اظهار کرد: یونجه، گیاهی چند ساله است و کشاورز تا چند سال، تنها هزینه‌های برداشت را می‌پردازد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در باره بازار فروش یونجه افزود: دامداران استان و نیز خارج استان، خواهان یونجه هستند و با توجه به قیمت بالای علوفه، اکنون کشت این محصول مقرون به صرفه است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از محصولات پیشنهادی برای جایگزین شدن کشت برنج، کشت حبوبات است، اکنون قیمت حبوبات در بازار بالا است و این محصول می‌تواند با برنج، رقابت کند. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، کشت برنج جز در دو سه استان، ممنوع است و ما نیز تابع قاون هستیم.

وی با بیان اینکه امسال سال دوم اجری مصوبه ممنوعیت کشت برنج است و سال آتی باید سطح زیر کشت برنج به صفر برسد افزود: در سال ۹۸، به دلیل بارندگی‌های خوب و وضعیت مناسب منابع آبی بویژه آب ذخیره شده در پشت سدها، کشت برنج محدود نشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سال گذشته، شرایط برای کشت برنج مناسب بود و ما تقاضا کردیم که کشت این محصول محدود نشود. 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه