ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نمیانده مردم فاروج در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ضرورت شناسایی قوانین مخل نظام تولیدی

اترک/وحدانی: نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار با چند تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی مواردی را جهت رفع مشکلات استان به ویژه در شهرستان فاروج مطرح کرد که مهمترین آن را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش اترک، علی آذری در دیدار با مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر درجنگ نرم اقتصادی قرار داریم که تحمیل جنگ، یک مدیریت و بی تدبیری‌های داخلی نیزنوعی دیگر از مدیریت در این دوران است و این موضوع مشکلات اقتصادی مردم را فراهم می‌سازد.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی و با تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تولید و نامگذاری سال‌ها با عناوین مختلف تولید و اقتصاد، تأمین اجتماعی نیزباید در بحثجهش تولید رکن و پایه باشد.

آذری گفت: با اینکه مشکلات در هر بخشی از جمله تأمین اجتماعی وجود دارد اما قانون‌های سخت و زیان آور مشکلاتی برای این سازمان ایجاد کرده در حالی که می‌توان هم قانون هاب سخت و زیان آور را مدیریت کرد و هم ودجه بیت المال را حفظ کرد.

وی اظهار کرد: همچنین شناسایی قوانین مخل نظام تولیدی تأمین اجتماعی و ضرورت توجه به این موضوع موجب می‌شود تا مجلس با قوانین بیهوده مواجه نشود چرا که در حال حاضر نیز قوانین متعدد منزوی و متروک وجود دارد که بزای نظام مصیبت و آسیب شده است.

آذری اضافه کرد: در بحث شهرستان فاروج نیز باید گفت دو استانی شدن حوزه انتخابیه نیز نوعی مشکل ایجاد کرده و شهرستان فاروج در این بین مظلوم واقع شده است و با توجه به تعامل خوب مجمع نمایندگان خراسان شمالی در صدد رفع مشکلات این شهرستان هستیم.

 

+ ابهام وضعیت فاروج در سند آمایش استان

نماینده مردم فاروج در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: با تهیه سند آمایش استان باید خط مشی‌هایی ارزیابی شود چرا که اسناد آمایشی وتوسعه در برخی از مراحل اجرا با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه باید راهبردهایی برای نظارت و اجرای سند آمایش استان تهیه شود، افزود: این در حالیست که علاوه بر عدم وجود راهبرد اجرایی، وضعیت شهرستان فاروج هنوز در این سند برای ما مبهم است.

آذری اضافه کرد: برای اجرای درست و دقیق سند آمایش و توسعه‌ای استان باید نارسایی‌ها، مشکلات و دلایل آن به خوبی شناخته شود و مدیران نیز با تعامل وهمکاری بیشتر برای اجرای سند وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: یکی از دلخوری‌های شهرستان‌ها از جمله فاروج عدم تخصیص یکسان و ناعادلانه اعتبازات است همانطور که بیشترین بودجه‌ها در استان‌های بزرگ گیر می‌کند و به استان‌های کوچک نمی‌رسد برای فاروج و بجنورد هم همین موضوع مطرح است.

آذری تاکید کرد: در بحث تخصیص اعتبارات سفر رهبری و اعتبارات توازن ملی باید کم و کاستی‌های شهرستان فاروج نیز در نظر گرفته شود.

 

+ اصلاح قوانین مرتبط با آب‌های غیرمجاز

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز با اشاره به وجود چاه‌های غیرمجاز شناسایی نشده زیادی در استان گفت: تجربه بنده نشان می‌دهد که حدود ۱۰ هزار چاه غیرمجاز در استان شناسایی نشده است.

وی افزود: چطور می‌شود وقتی تنها در یک روستا بیش از ۳۰۰ چاه غیر مجاز شناسایی می‌شود این امار در استان ما حدود ۴۰۰ چاه باشد؟ پس بدانیم که چاه‌های غیرمجاز بسیاری در استان داریم که هنوز شناسایی نشده است.

نماینده مردم فاروج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای شناسایی چاه‌های غیرمجاز به ویژه در روستاها طرحی در نظر گرفته شود تا خود مردم وارد عمل شده و مشارکت داشته باشند.

آذری گفت: در بحث آب‌های غیرمجاز نیز قوانینی وجود دارد که اصلاح آن در دستور مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد و این در حالیست که اگر تاکنون قانونی تصویب می‌شد که به درد جامعه بخورد تا الان مشکلاتمان رفع شده بود.

به گفته وی، متاسفانه قوانین متعددی در مباحث مختلف وجود دارد که توجه و اولویت بندی نشده است.

آذری گفت: روستاهای شهرستان قاروج نیازمند عملیات آبرسانی پایدار هستند که به طور جدی باید به آن توجه و رسیدگی کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه