ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

جمعیت خراسان شمالی جوان‌تر از میانگین کشوری

اترک: مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: ۵.۵ درصد از جمعیت کل استان خراسان شمالی را سالمندان تشکیل می‌دهند که نشان می‌دهد استان در قیاس با میانگین کشور جوان‌تر است.

به گزارش اترک، علی زاهدی نیا اظهار کرد: ۵.۵ درصد از جمعیت کل استان خراسان شمالی را سالمندان تشکیل می‌دهند و جمعیت استان فاصلهٔ زیادی تا رسیدن به جمعیت سالمندی دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی با اشاره به میزان نرخ ولادت در کشور با رقم ۱۴.۷۶ در هزار بیان کرد: نرخ ولادت در استان خراسان شمالی ۱۶.۸۵ در هزار می‌باشد و این نشان‌دهنده جایگاه بالاتر جمعیتی استان به لحاظ باروری است.

وی افزود: جمعیت استان تا پایان شهریورماه سال جاری ۹۸۲ هزار ۸۷۶ نفر می‌باشد که از این تعداد ۴۹۳ هزار و ۸۱۵ نفر را مردان و ۴۸۹ هزار و ۶۱ نفر را جمعیت زنان تشکیل می‌دهند.

زاهدی نیا ادامه داد: جمعیت سالمندان در کشور ۶.۱ درصد از کل جمعیت کشور و در استان خراسان شمالی ۵.۵ درصد از کل جمعیت استان می‌باشد که در مقایسه با میانگین آمار جمعیت سالمندان کشور، کمتر است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی تأکید کرد: بیشترین آمار جمعیتی مربوط به جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۵ ساله بوده که ۶۷.۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی تعداد متولدین ۶ ماهه نخست سال جاری را ۷ هزار و ۲۸۷ نفر برشمرد که از این تعداد، ۳ هزار و ۷۷۳ واقعه هه مربوط به ثبت ولادت پسران می‌باشد و ۳ هزار و ۵۱۴ واقعه به ثبت ولادت دختران اختصاص می‌یابد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه