ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تلف شدن یک راس مرال هنگام انتقال به جاجرم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک راس از مرال‌های پارک پردیسان بجنورد، هنگام انتقال به شهرستان جاجرم برای واگذاری به بخش خصوصی تلف شد.

به گزارش اترک، مهدی اله پور اظهار داشت: این مرال نر ۸ ماهه برای واگذاری به بخش خصوصی، در پارک پردیسان بجنورد زنده گیری شده بود، که به علت استرس وارد شده، جان داد.

وی افزود: تاکنون ۱۱ راس مرال پارک پردیسان بجنورد برای انتقال به شهرستان جاجرم زنده گیری شده اند و در زنده گیری وحوش، تلف شدن پنج تا ۱۰ درصدی، طبیعی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در مرحله بعد تمام مرال ها به شهرستان جاجرم منتقل می شوند.

اله پور اظهار داشت: مرال ها با رویکرد تکثیر این گونه، به بخش خصوصی واگذار می شود و بر این اساس تمام مرال های پارک پردیسان در بوستان باباامان بجنورد، به این مرکز تکثیر و پرورش در جنوب غرب استان منتقل می شوند.

وی اضافه کرد: مجوز ایجاد نخستین مرکز تکثیر و پرورش حیات وحش در این استان به یک سرمایه‌گذار بومی در شهرستان جاجرم داده شده است.  

اله پور گفت: سرمایه گذار در کنار واحد تکثیر و پرورش مرال، می تواند یک تفرجگاه طبیعی نیز راه اندازی کرده و نسبت به جذب گردشگر اقدام کند.

وی اظهار داشت: برای واگذاری مناطق به سرمایه گذاران بخش خصوصی و راه اندازی قرق اختصاصی، باید اهلیت سرمایه گذار به لحاظ مالی و فنی احراز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان از فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی که واجد شرایط لازم برای حفاظت از مناطق مستعد و نیز طرح های تکثیر و پرورش حیات وحش باشند، استقبال می کند.  

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه