ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روحانی: جنگ اقتصادی را شوخی نگیریم

رئیس جمهور در نشست هیأت دولت گفت: باید باور کنیم که در جنگ هستیم و باید قبول کنیم که بار این جنگ تنها بر دوش دولت نیست.

به گزارش اترک، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دیروز در نشست هیأت دولت با اشاره به دوران دفاع مقدس و بدعهدی کشورهای اروپایی در قبال ایران، اظهار داشت: در زمان جنگ حتی نمی‌توانستیم توپ‌های ساده جنگی خود را تعمیر کنیم. حتی زمانی که توپ‌های پدافند هوایی خود را به خارج از کشور فرستادیم، آن‌ها به بهانه‌های مختلف تجهیزات دفاعی ایران را پس ندادند.

وی افزود: ملت ایران در جنگ روی پای خود ایستاد. البته پیروزهای های دوران جنگ تحت هدایت امام راحل (ره) و مقاومت مردم شکل گرفت. اولین پیروزی ایران در جنگ در همان روزهای نخست جنگ با حمله ۱۴۰ فروند جنگنده به سمت نیروهای بعثی شکل گرفت و آخرین پیروزی ملت ایران نیز عملیات مرصاد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید همه باور کنیم که کشور سی ماه است که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و این موضوع را نمی‌توان به شوخی گرفت. باید توجه داشت که در جنگ هر احتمالی وجود دارد و شاید در این مسیر آسیب‌هایی نیز وارد شود.

وی تصریح کرد: باید باور کنیم که در جنگ هستیم و باید قبول کنیم که بار این جنگ تنها بر دوش دولت نیست.

+ اهم سخنان رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می‌خوانید:

 {با اشاره به اینکه توهم و محاسبات آمریکایی‌ها غلط بود}: هدف صدام هم سرنگونی نظام، ضربه زدن به کشور و یا حداقل پاره کردن یک عهدنامه بود؛ آمریکایی‌ها هم همین را می‌خواستند که یا نظام را سرنگون یا در داخل بلوا ایجاد کنند یا یک توافق را از بین ببرند، ولی به هیچ کدام از اهدافشان هم نرسیدند و در تمام محاسبات اشتباه کردند.

 

+ امریکا مفتضح شد

همان توافقی که آمریکایی‌ها دو سال قبل گفتند آن را از بین برده‌اند و همان قطعنامه ۲۲۳۱ در برابر این‌ها ایستاد و این‌ها را در شورای امنیت مفتضح کرد و شما دیدید که در یک اتفاق بی سابقه در تاریخ، ۱۳ کشور در سازمان ملل با آمریکا مخالفت کردند.

{با اشاره به مراجعه چندین باره آمریکا به شورای امنیت و سازمان ملل که آن را حیاط خلوت خودشان می‌دانند}: آمریکایی‌ها طرحی را مطرح کردند که ماه‌ها برای آن مقدمه چینی صورت گرفته بود تا تحریم تسلیحاتی ایران در پاییز امسال برداشته نشود، اما هیچ کس به آن‌ها پاسخ نداد و صرفاً جمهوری دومنیکن با آن‌ها موافقت کرد.

{با بیان اینکه حتی کشورهای اروپایی که به صورت سنتی با آمریکا متحد هستند هم در برابر آمریکا ایستاده‌اند}: روسیه، چین و دیگر کشورهای عضو شورای امنیت هم در مقابل آمریکا ایستادند و اندونزی و نیجر نیز با شهامت در مقابل آمریکا ایستادند.

 

+ روایت رئیس جمهور از انزوای آمریکا

 آمریکا یک زمانی وقتی نگاهی غضب آلود می‌کرد ۲۰ کشور عقب نشینی می‌کردند، اما حالا اندونزی، نیجر و تونس در مقابل آمریکا می‌ایستند.

 این پیروزی و موفقیتی که ملت بزرگ ایران با ایستادگی در چهل سال گذشته و هشت سال دفاع مقدس به دست آورد امروز بعد از چهل سال با موفقیت حقوقی در عرصه دیپلماسی، سیاسی و حقوقی در سازمان ملل ادامه پیدا کرده است.

 

+ خارج نشین ها عصبانی هستند

 عده‌ای از خارج‌نشین‌ها از اینکه ما هم با کرونا مبارزه می‌کنیم و هم فعالیت اقتصادی و فرهنگی و هم مناسک دینی را انجام دادیم انجام می‌دهیم، خیلی عصبانی و ناراحتند. آن‌ها می‌خواستند کشور تعطیل شود و در فضای کرونا همه چیز خاموش شود و به هم بریزد از عصبانیت آنها پیداست که در چه فکرهایی بودند.

 امروز بحمدالله علیرغم همه فشارها و همه مشکلاتی که داریم، می‌بینیم که کشاورزان ما با نشاط‌تر از هر سال دیگر، خودشان را برای کشت آماده می‌کنیم و البته دولت هم در کنار آنهاست.

 دولت باید در جایی سم، کود، ماشین‌آلات، بذر در اختیار کشاورزان آنها قرار بدهد، زمین را تجهیز کند، آبیاری قطره‌ای را سامان دهد و سدها را برپا کند برای اینکه آب‌ها را تأمین کند. آنجایی که دولت باید وارد شود، وارد شده و تلاش می‌کند کاری که دولت در این چند سال برای احیا و تجهیز زمین‌های کشاورزی و آماده‌سازی آن انجام داده کمتر سابقه دارد.

 ما تا امروز ۴۰۰ هزار هکتار را آماده کرده‌ایم، حدود ۳۰۰ هزار هکتار در خوزستان و ایلام و ۷۷ هزار هکتار در غرب کشور که البته ادامه دارد و ۵۰-۶۰ هزار هکتار دیگر هم به دنبال آن خواهد آمد. علاوه بر برای آماده کردن ۴۶ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

 ما در شرایط جنگ اقتصادی هم ما طرح‌های توسعه‌ای خودمان را ادامه می‌دهیم و هیچ طرح توسعه‌ای مهم را متوقف نکرده‌ایم و امید مردم هم از بین نرفته است.

 همه خارج‌نشینان و کانال‌های ضدانقلاب بهفمند، امسال متقاقضی برای گرفتن جواز در فعالیت صنعتی ما ۳۳ درصد در این ۶ ماه، از سال گذشته بیشتر شده است. بنابر اینکه مردم میایند و برای فعالیت اقتصادی مجوز می‌گیرند به معنای این است که به‌کار امید دارند.

 

+ نتیجه چندماه رفت و برگشت بین نیویورک و واشنگتن تحریم چند شرکت و شخصیت ایرانی

 با وجود این همه پیش نویس و تبلیغات و رفت و آمدهای متعدد بین نیویورک و واشنگتن در نهایت چند شرکت و شخصیت را تحریم کردند و این نتیجه کار پنج، شش ماهه آنها است.

 امروز می‌توانیم و آماده‌ایم که در این جنگ به موفقیت برسیم، همیشه گفته‌ایم که ما در این جنگ آغازگر نبودیم همچنانکه در جنگ تحمیلی آغازگر نبودیم و در آن جنگ ایستادیم و پیروز شدیم و در این جنگ نیز ایستادگی می‌کنیم و پیروز می‌شویم.‌

 دولت امکانات لازم را در بخش اقتصادی برای حل موانع تولید و تسویه حساب تسهیلات ارزی که شرکت‌ها گرفته‌اند فراهم می‌کند. هر شرکتی که تسهیلات ارزی دریافت کرده است اعم از صندوق توسعه و بانک‌ها می‌تواند به ریال آن را تسویه کند؛ رفع مشکلات مردم همواره مد نظر ما بوده و برای آنها راه حل در نظر گرفته‌ایم.

 امیدواریم خداوند ما را در این جنگ که یک امتحان بزرگ است به پیروزی و موفقیت برساند، امیدواریم ادامه دهنده راه رزمندگان و شهدا باشیم و خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما کند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه