ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برنامه جدید شبکه اترک پیش از آغاز مورد انتقاد قرار گرفت؛

چهارراه خوشی یا ناخوشی؟!

اترک: این روزها اجرای برنامه تلویزیونی «چهارراه خوشی» به لیست برنامه‌های شبکه اترک خراسان شمالی اضافه شده اما این چهارراه، برای برخی هنردوستان و اهالی استان، ناخوشی به همراه داشته است.

به گزارش اترک، خراسان شمالی از جمله استان‌های مستعد در بخش‌های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر است و مسئولان نیز برای معرفی توانمندی‌های این استان سعی در اجرای برنامه‌های گوناگون مانند برگزاری جشنواره‌ها یا چنین برنامه‌های تلویزیونی دارند.

شبکه اترک برای معرفی ظرفیت‌های استان به سهم خود اقداماتی همانند تولید برنامه‌های مختلف در معاونت‌های سیما و صدا را انجام داده و رتبه‌های مختلفی نیز کسب کرده. شاید اگر از مدیرکل صدا و سیمای استان بپرسیم شاخص‌ترین عملکرد این سازمان در معرفی استان چه بوده، میزبانی از «بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها» را عنوان کند.

برگزاری این جشنواره هرچند موافقان خاص خودش را داشت اما به گواه برخی از مدیران استان، بسیاری از کارشناسان اقتصادی، اهالی حوزه فرهنگ و هنر، رسانه و حتی سیاسیون و مردم، نتایج ملموسی برای استان نداشت و نتوانست آنچنان که گفته می‌شد نام استان خراسان شمالی را بر سر زبان‌ها بیندازد. چراکه هنوز هم که هنوز است نام بجنورد، بیرجند، بروجرد و بروجن در سطح کشور با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود و جالبتر اینجاست که حتی در سازمان صدای سیمای کشور که به قول برخی اهالی این سازمان در استان مرجع و مادر تمام رسانه‌ها به حساب می‌آید (!) نیز نام این شهرها با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود.

این مقدمه را گفتیم تا به اینجا برسیم که شبکه اترک در اقدامی قابل تحسین ویژه برنامه شاد و مفرحی را با عنوان «چهارراه خوشی» تدارک دیده تا در شب‌های جمعه فصل تابستان بتواند مردم را سرگرم نماید.

اطلاعات تکمیلی این برنامه که منتشر شد حاکی از انتخاب «محسن میرزازاده» برای مجری گری آن بود. محسن میرزازاده از هنرمندان و خوانندگان مطرح کشور به شمار می‌رود که به علت خوانندگی به زبان کرمانج، شهرت بسیاری بین مردم شمال خراسان یا به طور کلی کرمانج زبانان و حتی بیگانگان با این زبان پیدا کرده است.

میرزازاده علی رغم اینکه برای زنده ماندن موسیقی کرمانجی در شمال خراسان زحمات بسیاری کشیده اما سخنانش در برنامه «وقتشه» شبکه نسیم مورد انتقاد مردم استان قرار گرفت و واکنش‌های بسیاری داشت. در برنامه "وقتشه" که با موضوع معرفی خراسان شمالی از شبکه نسیم پخش شد کارشناسان، هنرمندان و ورزشکاران مدعو و حتی کارشناس میراث فرهنگی حاضر در آن از استان خراسان رضوی بودند که این امر اعتراض گسترده مردم خراسان شمالی را برانگیخت و در رسانه‌ها و شبکه مجازی بازتاب فراوانی داشت.

 

+ برنامه‌ای که بوی سیاست می‌داد!

گلایه‌ها از این برنامه و همچنین سخنان میرزازاده به عنوان نماینده خراسان شمالی (که خودش قابل تأمل است) به جایی رسید که یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اتفاقات و سخنان آن برنامه را سیاسی دانست و اعلام کرد به نظر می‌رسد بین تهیه کننده، مجری و عوامل تولید تبانی وجود داشته است.

این نماینده مجلس تاکید کرده بود که میرزازاده به خاطر سخنانش در این برنامه باید از مردم استان «عذرخواهی» کند. عذرخواهی که از سوی تهیه کننده این برنامه انجام گرفت اما هیچوقت از سوی میرزازاده بیان نشد و همین موضوع سبب دلخوری بیشتر مردم استان شد.

با توجه به این خاطره ناخوش از جریانات گذشته، انتخاب میرزازاده به عنوان مجری برنامه چهارراه خوشی، به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده و نسبت به این موضوع گلایه دارند.

 

+ گلایه از صدا و سیمای استان

عده‌ای از این منتقدان عقیده دارند که استان خراسان شمالی پر است از افراد توانمند که مجری گری این برنامه را بر عهده گیرند؛ چرا باید ایشان به عنوان مجری انتخاب شود؟

برخی دیگر می گویند: خاطره بد حضور وی در برنامه وقتشه هنوز از یادمان نرفته. وی نه تنها بومی استان نیست بلکه در استان سکونت هم ندارد پس چرا باید او به عنوان مجری انتخاب شود.

برخی دیگر نیز ضمن اشاره به موضوعات گفته شده می گویند: «چهارراه خوشی» نام «اصیل‌ترین» و قدیمی‌ترین چهارراه بجنورد است که بر روی این برنامه گذاشته شده. پس چرا باید از این مجری که مردم از او گلایه دارند استفاده شود؟ امیدواریم حداقل در این برنامه از مردم عذرخواهی کند!

این‌ها بخشی از نظرات گروه‌های مختلف جامعه درباره برگزاری این برنامه بود. البته اگر به صفحه رسمی صدا و سیمای استان در شبکه‌های مجازی به ویژه اینستاگرام مراجعه کنید نظرات بیشتری را در این خصوص خواهید دید. امیدواریم این انتقادات و گلایه‌های رسانه‌ها و گروه‌های مردمی منجر به تصمیم گیری درست مدیران این سازمان، حداقل در برنامه‌های آتی شود.

تبلیغ

دیدگاه‌های دیگران

خ
خانم نجفی |
نظرمن مخالف مطالب شماست ولی ترجیح میدم حضوری صحبت کنم ه مقدور هست تماس بگیرین ٠٩١١٧٠٣٣١٣٩
س
سیما |
این اقا ففط زبون دارن و خیلی بی حیا هستن در این مورد .. مطمنا استان ما مجریان بهتر و بیشتری داره که نیاز به حضور این اقا نباشه
ن
ناشناس |
آقای میرزازاده هنرمند خوبیه ولی بجنوردی نیست و قوچانیه و ایم خیلی فرق میکنه بویژه که ظاهرا دل خوشی هم از بجنورد نداره البته خیلیها دل خوش از بجنوردیها ندارن
ش
شیروان |
با سلام با مقاله شما کاملا موافقم.اما متاسفانه برخی از بجنوردی ها حاضرند امتیازات و فضای کار را به هرکسی بجز شیروانیها بدهند. این باعث سواستفاده و توهین غیر بومی ها از این فضا شده.پس بهتره دل هامان را یکی کنیم.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه