ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

پاسخ پتروشیمی خراسان به انتقادها از تعمیرات اساسی مجتمع در وضعیت هشدار استان؛

پتروشیمی: اورهال لغو نمی شود!

شرکت پتروشیمی خراسان پنجشنبه گذشته در پی انتقاد روزنامه اترک و تعدادی دیگر از رسانی ها با عنوان «اورهال پتروشیمی در روزهای کرونایی»، اطلاعیه ای در فضای مجازی منتشر کرد.

به گزارش اترک، روابط عمومی شرکت پتروشیمی خراسان در اطلاعیه خود گفته است که موارد بهداشتی را هنگام عملیات تعمیرات اساسی رعایت می کند و این برنامه به هیچ عنوان لغو نخواهد شد.

متن اطلاعیه روابط عمومی پتروشیمی خراسان بدین شرح است:

«در پی اظهارات برخی رسانه ها مبنی بر انجام اورهال در شرایط کرونا به اطلاع می رساند:

با عنایت به شرایط فنی مجتمع پتروشیمی خراسان به منظور تحقق استمرار تولید که در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است، پس از ماهها جلسات فنی و بهداشتی نیاز به انجام تعمیرات اساسی مجتمع در شرایط فعلی قطعی دانسته شد.

 از این رو با نظر اعضای کمیته_بحران مجتمع و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین بررسی سلامت کارکنان این تعمیرات انجام خواهد گرفت؛ شایان ذکر است طبق اعلام معاونت امورپتروشیمی وزارت نفت ۱۶ مجتمع پتروشیمی دیگر در سراسر کشور در این ایام دست به تعمیرات اساسی خواهند زد و لذا پتروشیمی خراسان از این قاعده مستثنی نیست!

در راستای نظارت شبانه روزی کادر بهداری نفت مستقر در مجتمع اقدامات ذیل با هدف کنترل شیوع بیماری مرموز کرونا نیز صورت یافته است.

_ اخذ مجوز اجرای تعمیرات اساسی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت.

_اطلاع رسانی به استانداری خراسان شمالی و ارگان‌های ذی ربط.

_ توجه و پایش وضیعت اپیدمی بیماری در استان و شهرستان بجنورد.

_ استفاده از نیروهای کمکی اورهال در کمترین تعداد ممکن.

_ بهره گیری از نیروهای بومی.

_عدم بکار گیری نفراتی که محدودیت پزشکی دارند.

_ کلیه نفرات کمکی در بدو ورود توسط پزشک مجتمع مورد معاینه قرار خواهند گرفت.

 _ از تجمعات غیر ضروری کارکنان جلوگیری به عمل می آید.

_ تعداد سرویس های ایاب و ذهاب دو برابر شده و جهت پیشیگیری از شیوع کرونا با نصف ظرفیت خدمات رسانی خواهند کرد.

_ کلیه کارکنان موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و از این حیث اطلاع رسانی کامل صورت گرفته است.

_ ضدعفونی اتوبوس ها و محل های رفت آمد در چند نوبت انجام می شود.»

 

اترک: 1- همانطور که در اطلاعیه آمده، شرکت پتروشیمی اعلام کرده است این عملیات به اطلاع استانداری خراسان شمالی رسیده است. این درحالی است که دو معاون اقتصادی و توسعه مدیریت استاندار در گفت و گو با ما از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و قول پیگیری داده اند.

2- در این اطلاعیه آمده است: «کلیه نفرات کمکی در بدو ورود توسط پزشک مجتمع مورد معاینه قرار خواهند گرفت». این درحالی است که بیماری کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی داشته و در شرایط کنون اغلب مبتلایان هیچ علائمی از بیماری ندارند و صرفا تست های مخصوص کرونا می تواند این بیماری را تشخیص دهد. لذا نباید تصور کرد پزشک با توجه به علائم بالینی بتواند تمامی مبتلایان به بیماری کرونا را تشخیص دهد.

3- گفت و گوی ما با تعدادی از خانواده های پرسنل این مجموعه موید آن است که پتروشیمی خراسان به سختی به پرسنلی که دارای محدودیت های پزشکی هستند یا وضعیت سلامتی عادی ندارند مرخصی می دهد. این درحالی است که پتروشیمی در اطلاعیه خود اعلام کرده «از بکار گیری نفراتی که محدودیت پزشکی دارند خودداری می کند».

4- دغدغه ما از پیگیری این موضوعات، آرامش و سلامتی مردم استان و همچنین پرسنل آن مجموعه است که تا کنون از لحاظ عملکردی برگ زرینی از خود برجای گذاشته است. افزایش تعداد سرویس های ایاب و ذهاب و الزام پرسنل به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله اقداماتی است که در کنار سایر موارد عنوان شده در اطلاعیه می تواند تاثیر به سزایی در جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار در آن شرکت داشته باشد. ما نیز امیدواریم مسئولان پتروشیمی، استانداری خراسان شمالی، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بهترین تصمیم را در خصوص این عملیات اخد نمایند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه