ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

جبران اعتماد به نفس از دست رفته با آرایش

خراسان شمالی وقتی می‌پرسی چرا با این وضع آرایش در خیابان پیدا می‌شوی؟ می‌گوید مد شده و به سن و سال و محیطی که در آن هستی، ربطی ندارد.

به نقل از ایسنا، یکی مژه مصنوعی چسبانده و صورتش را حسابی رنگ برنز کرده، آن طرف تر دختری که خیلی کم و سن سال است با الگو گرفتن از شبکه‌های ماهواره‌ای آرایش کرده است.

طرف دیگر چند دختر دیگر نیز که حول و حوش 20 سال دارند با هم مشغول صحبت هستند و با الگو از مدل‌های غربی آرایش کرده‌اند.

اینجا مهمانی یا عروسی نیست اینجا سطح شهر است یکی از آنان در حال خرید است و دیگری در مسیر دانشگاه و دختران دیگر نیز در حال پیاده روی و گشت و گذر در شهر هستند.

یکی از شهروندان بجنوردی در گفت و گو با ایسنا، گفت: زمانی که شخص آرایش می‌کند زیباتر می‌شود و یکی از دلایلی که آرایش می‌کنم آن است که زیباتر شوم.

وی افزود: در واقع وقتی که آرایش می‌کنم، اجزای صورت با رنگ‌های لوازم آرایشی قشنگ‌تر می‌شوند و بیشتر به چشم می‌آیند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر بیشتر خانم‌های جامعه آرایش دارند و اگر آرایش نداشته باشیم تصور بر این است که به هیچ عنوان به سر و وضع خود نمی‌رسیم.

وی بیان کرد: من در هر موقعیتی که باشد و هر جایی که قصد رفتن داشته باشم، باید آرایش را انجام دهم وگرنه حضور در آن مکان بدون آرایش برای من سخت است.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی در ادامه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دوست دارم آرایش کنم اما نحوه خوب آرایش کردن را به خوبی یاد ندارم، اظهارکرد: در مراسم مهمانی و عروسی آرایش می‌کنم و این هم به علت آن است که همه آرایش دارند و نمی‌خواهم از آن‌ها کم بیاورم.

یکی دیگر از شهروندان همچنین در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: هیچ علاقه‌ای به انجام آرایش ندارم و تنها زمانی که آرایش را انجام می‌دهم مراسم مهمانی فامیل‌های درجه یک است اما همه می گویند چرا به خودت نمی‌رسی و دستی به سر و روی خود نمی‌کشی.

وی تاکید کرد: اما به نظر من هر چیزی جای خود را دارد و آرایش کردن هم زمان و موقعیت خود را می‌طلبد اما بسیاری از افراد متوجه این موضوع نیستند به عنوان مثال اگر به تعدادی از محصل‌ها نگاهی بیندازیم مانند این است که سر کلاس درس نمی‌روند و به عروسی می‌روند.

 

+ سن مصرف لوازم آرایشی در خراسان شمالی کاهش یافته است

دکتر حسن براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه در گفت و گو با ایسنا گفت: سن مصرف لوازم آرایشی در این استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف مواد آرایشی در استان اظهارکرد: افزایش تعداد مراکز فروش لوازم آرایشی نشان دهنده افزایش مصرف و کاهش سن مصرف است.

وی افزود: در این استان فقط ۲۰۰ مرکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز در حال فعالیت است که غیر از این مراکز در تعدادی از مراکز غیرمجاز، داروخانه، برخی از سوپرمارکتی‌ها نیز لوازم آرایشی به فروش می‌رسد و تعدادی از مردم نیز خرید اینترنتی لوازم آرایشی دارند.

براتی زاده خاطرنشان کرد: در حقیقت فعالیت ۲۰۰ مرکز مجاز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی با توجه به جمعیت این استان، تعداد زیادی است.

وی ادامه داد: تبلیغات اغوا کننده یکی از عواملی است که سبب شده تا مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی افزایش یابد این درحالی است که برخی از لوازم بهداشتی با برندهای معروف توزیع می‌شوند اما در حقیقت تقلبی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا به دنبال آن هستیم تا سرمایه گذارانی را در استان جذب کنیم که اقدام به تولید لوازم بهداشتی به خصوص برپایه مواد گیاهی کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان جاجرم یک سرمایه گذار درخواست ایجاد یک واحد تولیدی کرم بر پایه گیاهی را داده است.

 

+آرایش یکی از راه‌های پوشاندن کمبود اعتماد به نفس در شخص

زهرا لشکریان یکی از روانشاسان خراسان شمالی همچنین در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: یکی از مهمترین عواملی که سبب می‌شود تا خانم‌ها تمایل به آرایش داشته باشند کمبود اعتماد به نفس در آن‌ها است.

وی با بیان اینکه اگر به دانش آموزان و یا دانشجویان نگاه کنیم می‌بینیم که تقریباً بیشتر این افراد آرایش بر روی چهره خود دارند، گفت: تعدادی از این افراد با آرایش کردن، تصور می‌کنند که زیبا شده‌اند، در نتیجه در خود احساس جذابیت و اینکه همه به آن‌ها نگاه می‌کنند را پیدا می‌کنند.

لشکریان افزود: آن‌ها تصور می‌کنند که اگر نقصی در چهره آن‌ها وجود داشته باشد با انجام آرایش آن نقص پوشیده می‌شود، در نتیجه کمبود اعتماد به نفس را در خود افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعدادی از این افراد دلیل انجام آرایش را مسائلی همچون جوش صورت و ... در چهره خود بیان می‌کنند که می‌خواهند آن‌ها را بپوشانند اما در واقع مشکل کار جای دیگر است و یابد معضل کمبود اعتماد به نفس در خود را حل کنند.

این روانشناس در ادامه خاطرنشان کرد: اما تعدادی از افراد نیز هستند که در زندگی برای آن‌ها مشکلاتی پیش می‌آید و آن‌ها می‌خواهند یک حس خوب را در خود ایجاد کنند که تعدادی این حس خوب را با آرایش کردن در خود به وجود می‌آورند.

وی توضیح داد: این افراد همانند نقاش و یا خطاطهایی هستند که مسائل و مشکلات خود را با نقاشی و خطاطی کردن تخلیه می‌کنند اما ممکن است ادامه این کار برای این خانم مضر باشد چراکه ممکن است به پوست خود آسیب وارد کند.

 

+ عدم آگاهی بیماران در ارتباط با مصرف لوازم آرایشی

دکتر حمید سورگی پزشک پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا، گفت: استفاده بیش از حد هر چیزی برای بدن مضر است که لوازم آرایشی یکی از آن‌ها است.

وی افزود: یکی از دلایل مراجعه به مطب پزشکان پوست، عدم آگاهی بیماران در ارتباط با مصرف لوازم آرایشی و یا استفاده از مواد بی کیفیت است که موجب بروز عوارض بر روی پوست آن‌ها شده است.

سورگی ادامه داد: به عنوان مثال برخی از افراد لوازم آرایش با چربی بالا استفاده می‌کنند، غافل از اینکه پوست آن‌ها چرب بود و همین امر سبب ایجاد جوش و ... شده است.

وی تصریح کرد: برخی از افراد نیز به علت قیمت، از لوازم آرایشی بی کیفیت استفاده می‌کنند که آن نیز سبب ایجاد اگزما و ... بر روی آن‌ها شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مواد آرایشی استفاده شده بر روی پوست باید بعد از گذشت سه تا چهار ساعت از روی پوست پاک شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از این افراد نسبت به این موضوع نیز آگاهی ندارند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد اظهار می‌دارند که آرایش کردن نوعی رسیدگی به ظاهر است، گفت: در حقیقت مراقبت از پوست یکی از مهمترین فاکتورهایی است که می‌توان به ظاهر خود رسیدگی کرد.

سورگی تصریح کرد: در واقع لوازم آرایشی به عنوان پوشاننده عمل می‌کنند این در حالی است که پاک کننده‌ها، شوینده‌ها و کرم‌های ضدآفتاب نقش نگهداری و مراقبتی از پوست را دارند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه