ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اعلام آماده‌باش برای سفرهای تعطیلات عید فطر

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور برای سفرهای احتمالی تعطیلات عید فطر به سایر دستگاه‌ها و استان‌ها آماده‌باش اعلام کرد.

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نشست مشترک ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا با حضور رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد. ولی تیموری ـ معاون گردشگری و دبیر کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا ـ در این جلسه گفت: با گشایش تردد بین‌استانی، باز شدن تدریجی مراکز زیارتی و اماکن متبرکه و همچنین نیاز مردم برای خروج از فشار و استرس روانی مربوط به دوران قرنطینه، پیش‌بینی می‌شود با سفرهای احتمالی هموطنان همزمان با پایان ماه رمضان و آغاز تعطیلات عید سعید فطر روبه‌رو شویم؛ لذا لازم است دستگاه‌های عضو آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

او افزود: تشدید خدمت‌رسانی دستگاه‌های عضو ستاد سفر در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن انجام سفرهای هوشمند، نظارت و ارزیابی کاملی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت هموطنان انجام شود.

معاون گردشگری با بیان این که در حال حاضر بخش قابل توجهی از سفرهای داخلی با اهداف معنوی، زیارتی و کاری در حال انجام است، گفت: پیش‌بینی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر این است که توصیه در خانه ماندن جوابگوی شرایط حال حاضر نیست و در پی تحمل فشارها و اضطراب اخیر، بی‌شک با سفرهای هوشمند در تعطیلات عید سعید فطر مواجه خواهیم شد، از این رو دستگاه‌های عضو ستاد سفر لازم است به منظور خدمت‌رسانی و نظارت بر سفرهای هوشمند برپایه سلامت، آمادگی کامل داشته باشند تا با عدم غفلت در این امر زمینه انتشار مجدد ویروس کرونا ایجاد نشود.

او ادامه داد: پیرو ابلاغ پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های سفر هوشمند از سوی وزارت گردشگری این آمادگی ایجاد شده است تا هموطنان و گردشگران مواجهه درستی در سفرهای کاری، اضطراری و معنوی خود داشته باشند و آموزش‌ها و اطلاعات لازم در اختیارشان قرار گیرد. همچنین چنانچه در حوزه‌ای هنوز پروتکل مورد نظر وجود ندارد سریعاً با همکاری وزارت بهداشت تهیه شود.

دبیر کمیته اماکن گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی کرونا اظهار کرد: با تجمیع ظرفیت‌ها، نظارت دقیق بر پروتکل‌های بهداشتی برای سفر مسؤولانه و هوشمند در تمام حلقه‌ها و زنجیره‌های صنعت گردشگری کشور، اعم از مراکز اقامتی، تفریحی، پذیرایی و غیره انجام گرفته است که این روند با آمادگی سایر دستگاه‌های نظارتی و خدمت‌رسان ستاد سفر تکمیل خواهد شد.

معاون گردشگری با اشاره به آغاز فعالیت داوطلبانه و تدریجی تاسیسات گردشگری افزود: اعتقاد داریم وقتی فعالیت واحدهای مجاز متوقف و یا محدود می‌شود، افرادی سودجو بدون هیچ‌گونه مجوز با ارائه خدمات مورد نیاز مردم از این فضا استفاده می‌کنند. متاسفانه این روند تأثیر مستقیمی در شیوع کرونا خواهد داشت، چرا که این افراد و محیط‌هایی که میزبان مسافران می‌شوند تحت نظارت هیچ دستگاهی نیستند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین بر تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی امر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از جمله سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه آگاهی‌بخشی عموم هموطنان به منظور چگونگی سفر ضمن رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و گفت: اطلاعات مربوطه در اختیار این دستگاه‌ها برای فرهنگ سازی قرار می‌گیرد.

تیموری در ادامه گفت: ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت از سوی تاسیسات گردشگری اعم از واحدهای تفریحی و پذیرایی بین‌راهی به منظور رعایت پروتکل مربوطه در دستور کار قرار گرفته است تا ضمانت خدمات بهداشتی مورد نیاز هموطنان در طول سفرهای هوشمند احتمالی محقق شود.

در این نشست عبدالحمید احمدی ـ معاون وزیر ورزش و جوانان ـ گفت: شرایط ورزش با گردشگری متفاوت است و آسیب‌های اقتصادی زیادی در پی انتشار ویروس کرونا به این بخش وارد شده است.

 

+ ممنوعیت رویدادها و مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت

او افزود: بر اساس جلسه‌ای که در نهم و پانزدهم اردیبهشت با وزیر ورزش و جوانان و دکتر حریرچی داشتیم فعالیت باشگاه‌ها و مراکز ورزشی در این ایام بررسی و در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم‌گیری و دستورالعمل فعالیت این مراکز صادر شد. بر این اساس باشگاه‌های ورزشی در ۱۳۲ شهری که وضعیت سفید دارند در ۳۰ رشته ورزشی به شکل انفرادی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین رویدادها و مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت ممنوع است.

 

+ شیوع نسخه‌های جدید کرونا در جنوب عراق

همچنین علیرضا رشیدیان ـ معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت ـ گفت: در جنوب عراق شاهد شیوع نسخه‌های جدید از ویروس کرونا هستیم.

وی ادامه داد: مساجد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا در ساعت محدود نسبت به بازگشایی برای استفاده هموطنان عزیز از مراسم معنوی لیالی قدر بازگشایی شوند.

 

+ توصیه «در خانه ماندن» دیگر جواب نمی‌دهد!

مجتبی خالدی ـ معاون عملیات و سخنگوی اورژانس کشور و نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ نیز اعلام آمادگی کرد تا بر فعالیت تأسیسات گردشگری که باز شده‌اند، نظارت داشته باشند و کارشناسان خود را برای بازدید از این مراکز بفرستند.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: دیگر توصیه در خانه ماندن جوابگو نیست. نظر ما این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گشایش‌ها ایجاد شود. اگر جایی پروتکل ندارد ما آمادگی تهیه آن را داریم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه