ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سکوت انتخاباتی خبرگان تا هیجان تبلیغی نامزدهای بهارستان

اگرچه گام چهارم انتخابات در خراسان شمالی، پنجشنبه پیش با آغاز مهلت تبلیغاتی نامزدهای خبرگان رهبری کلید خورده بود اما در واقع این مرحله از دقیقه صفر بامداد دیروز، با تبلیغات پرحرارت نامزدهای مجلس شورای اسلامی، حالتی هیجانی و جدی‌تر به خود گرفت.

در حالی که خراسان شمالی، هفته گذشته را علیرغم آغاز فرصت تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری، به دلیل ماهیت این مجلس، با سکوت و متانتی خاص سپری کرده بود، اما  نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همین چند ساعت گذشته از آغاز زمان تبلیغات نشان داده اند که از هیچ فرصتی برای تبلیغات، بیان توانمندی ها و تبلیغ برتری خود بر رقبا چشم نمی پوشند.

تبلیغات نامزدهای یازدهمین مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی، چنانکه انتظار می رفت، از همان ساعات اولیه، پرشور و گرم بود، در دوره گذشته، تبلیغات در ساعات و روزهای اولیه چندان چشمگیر نبود اما در این دوره، طرفداران نامزدهای انتخاباتی، گویا منتظر سوت آغاز بودند و با شتاب گرم کار شدند. 

مردم بجنورد مرکز خراسان شمالی، سردترین شب ها را سپری کردند،  دمای هوا در قریب به اتفاق نقاط استان به چند درجه زیر صفر رسید، اما طرفداران نامزدهای تبلیغاتی، تا نیمه شب بیدار مانده و منتظر فرارسیدن موعد آغاز ماراتن تبلیغات ماندند تا با توزیع تصاویر کاندیدای مورد حمایت خود، گرمابخش تنور انتخابات شوند. 

نیمه شب، خیابان ها و معابر شهرهای خراسان شمالی، عرصه حضور جوانانی بود که پرشور و دلگرم، تلاش داشتند تا آینده روشن را برای شهر و کشور، رقم بزنند، هوا سرد اما دلشان گرم بود که یک هفته دیگر، نتیجه این حضور، با حضور باشکوهی دیگر در پای صندوق های رای گره خواهد خورد. 

ستادهای انتخاباتی هم از دو شب گذشته، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اند، هر چند شاید، به عنوان رقیب هم در حرکت هستند، اما در کنار هم پویا و پرشور در جنب و جوش معرفی نامزد خود هستند. 

ثبت نام در انتخابات، بررسی های هیات اجرایی و ۲ مرحله بررسی شورای نگهبان برای تایید صلاحیت کاندیداها از جمله گام های نخستین انتخابات بود که سپری شد و اکنون در خراسان شمالی ۶۸ نفر از نامزدهای انتخاباتی، که در بررسی نهایی شورای نگهبان، مورد تایید قرار گرفته اند، سفره تبلیغات و معرفی توانمندی ها و برنامه های خود را گسترده اند. 

این نامزدها خود را در معرض انتخابات بهارستان قرار داده اند و قرار است در خانه ملت، «بایدها و نبایدها» ی ایران زمین را تصمیم بگیرند و قاون وضع کنند، به صورت رسمی،  از بامداد پنجشنبه وارد گود تبلیغات شده اند. 

هر چند که پیش از این، تبلیغات در فضای مجازی و یا به صورت دیدارها و ملاقات های چهره به چهره با مردم، آغاز شده بود اما برخی از نامزدها که به همان بایدها و نبایدها پایبند هستند، منتظر رسیدن موعد قانونی و رسمی برای تبلیغات ماندند. 

در شهرهای مختلف استان، مکان هایی برای تبلیغات نامزدهای انتخابات، در نظر گرفته شده است اما از همین روز نخست در و دیوار شهرها پر شده است از تصاویر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و هر فرد تلاش دارد تا خود را بیشتر به مردم نشان دهد تا بیشتر رای آورد.

 

فضای مجازی هم پیش از این، عرصه تبلیغات زیرپوستی نامزدهای تبلیغاتی بود، اما از بامداد دیروز، تبلیغات در این فضا هم داغ شده است، گروه ها و کانال ها یکی پس از دیگری سربر آورده و نسبت به معرفی نامزدها و برنامه هایشان فعالیت دارند. 

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده شورای نگهبان صلاحیت ۶۸ تن از داوطلبان این استان برای نامزدی در این دوره از انتخابات تایید شده است.

عابدین عابدی مقدم اظهار داشت: در مرحله قبل صلاحیت ۶۷ نفر توسط هیات نظارت مرکزی تایید شده بود که پس از ارسال اعتراض نامزدهای رد صلاحیت شده، شورای نگهبان در آخرین بررسی صورت گرفته ۲ نفر از رد صلاحیت شدگان بجنورد را تایید و یک تن از تایید صلاحیت شدگان حوزه انتخابیه اسفراین را رد کرد.

وی با اشاره به نامنویسی ۱۴۰ داوطلب در استان خراسان شمالی، افزود: از این شمار ۶۸ نفر تایید و ۶۰ نفر رد صلاحیت شده و ۱۲ نفر نیز انصراف دادند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی در خصوص آمار تفکیکی حوزه های سه‌گانه انتخابیه استان افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد که دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس است ۸۸ نفر داوطلب شده بودند که ۳۷ نفر تایید و ۴۲ نفر رد صلاحیت شده اند و ۹ نفر نیز انصراف داده اند.

عابدی مقدم در خصوص حوزه انتخابیه شیروان که در مجموع ۲۶ داوطلب برای یک کرسی نمایندگی این شهرستان نام نویسی کرده بودند، نیز گفت: در این حوزه انتخابیه ۱۲ نفر تایید شده اند، ۱۲ نفر رد صلاحیت شده و ۲ نفر نیز از نامزدی انصراف داده اند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی در خصوص ۲۶ داوطلب نام نویسی کرده برای یک کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه اسفراین نیز افزود: در این حوزه ۱۹ نفر تایید و ۶ نفر رد شده اند و یک نفر نیز انصراف داده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه