ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

چند پرسش از نامزدهای راه یافته به انتخابات مجلس

با آغاز فرآیند تبلیغات انتخاباتی برای افرادی که موفق به اخذ صلاحیت به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند، پرسش‌های هفت گانه ای را برای این عزیزان طرح می‌کنم. امیدوارم، نامزدهای گرامی، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، در کانال‌ها و گروه‌ها، پاسخ این پرسش‌ها را منعکس سازند تا شهروندانی که دارای حق بر انتخاب کردن هستند، با آگاهی بهتر، گزینه‌های مناسب و شایسته را در کرسی نمایندگی مجلس بنشانند.

) تعریف نامزد انتخابات مجلس، از «منافع عمومی»، «منافع ملی»، «خیر همگانی»، «مشارکت عمومی»، «رضایت عمومی» و «حق بر تعیین سرنوشت» با تعیین حد و مرز آن‌ها چگونه است؟

۲) توسعه سیاسی با هدف تحقق آزادی‌های مشروع شهروندان، تنوع و چندگانگی سیاسی برای جلب مشارکت عمومی همه شهروندان در اداره کشور، حکمت در حکمرانی و گسترش دامنه دموکراسی در جهت تحکیم مبانی جمهوریت در جمهوری اسلامی ایران، چه جایگاهی در برنامه کاری نامزد محترم در چهار سال آینده دارند؟

۳) آیا نامزد محترم انتخابات مجلس، ساز و کارهای کنونی کشور را برای اداره امور (اعم از قانون گذاری یا نظارت بر اجرای قانون) کافی می‌دانند یا خیر؟ محورهایی از برنامه ایشان در این موضوع ارائه شود.

۴) حقوق رفاهی ملت ایران به دلیل سیاست‌های نادرست گذشته، در تنگنای جدی قرار دارد. برنامه کاری نامزد محترم برای تضمین اجرای حق‌های رفاهی شهروندان در بخش‌های غذا و تغذیه، سلامت و بهداشت، مسکن، آموزش، شغل متناسب، تأمین اجتماعی، رفع فقر و برخورداری از امنیت زیستی چیست؟

۵) برنامه کاری نامزد محترم در زمینه عدالت، منع تبعیض‌های ناروا در همه ابعاد معنوی و مادی و امکان سازی برخورداری همگان در دسترسی به فرصت‌های برابر و گردش نخبگانی چه می‌باشد؟

۶) یکی از دلایل ناکارآمدی حکمرانی در اداره کشور، ضعف‌های اساسی در بدنه اداری و اجرایی است. برنامه نامزد محترم در اصلاح ساختار اداری و اجرایی کشور، تمرکز زدایی، چابک سازی و تقویت کانون‌های محلی برای تصمیم سازی و توسعه گرایی چه می‌باشد؟

۷) برای اصلاح یا بازنگری در ساختار فرهنگی جامعه با تاکید بر ارزش‌های اخلاقی، دینی و ملی، نامزد محترم چه برنامه‌ای را برای چهار سال بعدی در نظر دارند؟

به عنوان یک حقوقبان عرض می‌کنم که ارائه برنامه کاری یک نامزد با محوریت آسفالت کردن فلان جاده، لوله کشی آب و گاز، برق رسانی و تغییر و انتصاب مدیران محلی، وجاهتی در صلاحیت و حیطه وظایف قانونی نماینده نداشته و چنین اموری، اتلاف منابع و سرمایه ملی را در پی دارد.

بنابراین از کلیه مردم شریف و عزیزم به خصوص دانشجویان و همکاران ارجمندم تقاضا دارم با طرح پرسش‌های هفت گانه و متناسب مذکور از کاندیداهای راه یافته به انتخابات مجلس یازدهم فرآیند اداره امور کشور و در فوق آن استان عزیزمان خراسان شمالی را به نفع مردم بزرگ و شکیبای این استان تغییر دهند.

حق را درست مطالبه کنیم تا سعادتمند شویم.

رضا فلسفی/ حقوقبان و استاد دانشگاه

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه