ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

انتقاد تند رئیس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری از وضعیت ترافیک مرکز استان؛

مدیریت شهری در بخش ترافیک خواب است/ هیچ گوش شنوایی از سوی شهرداری بجنورد جهت بهبود ترافیک وجود ندارد

اترک/ عقیلی: بد سلیقگی‌ها و وجود مشکلات متعدد در حوزه ترافیک شهری مرکز استان مدت‌هاست که خودنمایی می‌کند. از معضل عدم ساماندهی تاکسی‌ها، عدم توجه به مشکلات حمل و نقل عمومی و تاکید بر اجرای طرح‌های بدون مطالعه نظیر تبدیل میدان کارگر به چهار راه گرفته تا غیر ایمن بودن تقاطع‌ها برای عبور عابران پیدا، عدم رفع نقاط حادثه خیر درون شهر و مشکلات پی در پی چراغ‌های راهنمایی... .

مشکلاتی که بخشی از آن‌ها مورد انتقاد تند رییس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی از حوزه ترافیکی شهرداری بجنورد شده و در گفت و گو با رسانه‌ها درباره آن سخن می‌گوید.

 

+ اصلاحات هندسی مطالعات می‌خواهد

رییس گروه حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: انجام اصلاحات هندسی معابر و تقاطع‌ها همچنین رفع نقاط حادثه خیز درون شهری در بجنورد به انجام مطالعات دقیق نیاز دارد که این مطالعات برای شهر بجنورد بدرستی انجام نمی‌شود.

احسان رستمی کمند در گفت و گو با اترک اظهار کرد: انجام اصلاحات هندسی و رفع نقاط حادثه خیز در شهرها برای حفظ جان عابران پیاده و تأمین ایمنی در تردد خودروها بسیار مهم است که البته انجام این اقدامات نیز به اجرا توسط مشاور ذی صلاح دارد.

 

+ تبدیل میدان کارگر به چهارراه

رستمی کمند گفت: شهرداری سال گذشته به یک باره موضوع تبدیل میدان کارگر به چهارراه را مطرح و آن را رسانه‌ای کرد، درحالیکه در این زمینه مطالعاتی انجام نشده بود و در استناد فقط به یک برداشت لغوی و اشتباه از طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بجنورد اشاره شده بود.

وی افزود: پس از طرح موضوع در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، مقرر شد شهرداری مطالعات لازم را انجام و مجدداً ارائه دهد که تا امروز هیچگونه طرحی به دبیرخانه این شورا واصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه در ضلع جنوبی میدان شهید بجنورد همواره تردد خودروها با عبور عابران پیاده در تقابل است، عنوان کرد: شورای ترافیک استان طی سه سال گذشته بارها از شهرداری بجنورد درخواست کرده که در این زمینه مطالعه‌ای را انجام و طرحی را پیشنهاد دهد؛ با این وجود، شهرداری بجنورد تا کنون به این موضوع هیچگونه توجهی نکرده است.

رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی افزود: نکته جالب توجه آن است که شهرداری بجنورد بدون توجه به این درخواست شورای ترافیک، موضوع اجرای تبدیل میدان کارگر به چهارراه (بدون انجام مطالعات لازم) را مطرح می‌کند.

وی در ادامه انجام مطالعات پایین دستی توسط مشاوران ذی صلاح در راستای اجرای طرح جامع حمل و نقل و ترافیک بجنورد و اصلاح معابر و تقاطع‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در این زمینه، تمامی شهرداری‌های استان به جز شهرداری بجنورد این مهم را پذیرفته و در حال اجرا هستند.

وی گفت: دو شهرداری شیروان و اسفراین طی دو سال گذشته برای رفع نقاط حادثه خیز شهری خود، انجام مطالعات توسط مشاور را اجرایی کرده‌اند و طرح‌های تهیه شده را به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استان به منظور بررسی و ارزیابی ارسال کرده‌اند.

 

+ حوزه ترافیک شهرداری بجنورد خواب است

رستمی کمند افزود: این در حالی است که گویا سیستم تخصصی در مدیریت شهری بجنورد خواب است.

وی با یادآوری این مطلب که در آیین نامه‌های ترافیکی بر لزوم توجه به ایمنی عبور عابران پیاده در عبور از عرض معابر تاکید شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در اغلب تقاطع‌های شهر بجنورد (البته به جز تقاطع امیریه) همواره تردد خودروها با عبور عابران پیاده در تداخل با یکدیگر هستند.

 

+ فوت 111 عابر پیاده طی 11 سال

وی تصریح کرد: اقدامات شهرداری بجنورد طی سال‌های اخیر به طور آشکار با پیاده مداری در تضاد بوده که نتیجه آن فوت ۱۱۱ عابر پیاده طی ۱۱ سال بوده است.

رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: اشتباهات طراحی‌های شهری نیز به عدم رعایت قانون توسط عابران پیاده دامن می زند.

 

+ شهرداری گوش شنوا ندارد

وی اذعان کرد: دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری جلسات متعددی با شهرداری و راهنمایی و رانندگی بجنورد درخصوص مشکلات ترافیکی شهر بجنورد برگزار کرده که در این زمینه متاسفانه هیچ گوش شنوایی از سوی شهرداری بجنورد وجود نداشته است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه