ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

طرح رونق گردشگری مذهبی در امام‌زاده جعفر (ع) فاروج کلید خورد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه فاروج گفت: طرح رونق گردشگری مذهبی در امام‌زاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت این شهرستان خراسان شمالی آغاز شده است که این طرح در سه بخش عملیاتی می‌شود.

سعید علیپور صحرا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، این شهرستان رتبه نخست را در زمینه سرمایه گذاری بر روی اراضی موقوفه دارد.
وی گفت: برای نخستین بار در استان خراسان شمالی طرح کشت زعفران در زمین‌های موقوفه روستای سیاهدشت از توابع دهستان شاه جهان فاروج به اجرا درآمد.
علیپور صحرا اضافه کرد: این طرح با استفاده از تسهیلات سازمان اوقاف در سطح ۵ هکتار از زمین‌های موقوفه آقامحمدخان روستای سیاهدشت اجرا شده است.
وی با بیان اینکه طرح مزبور پس از پیشنهاد و گرفتن تأییدیه از سازمان اوقاف و امور خیریه در ۱۲ روز عملیاتی شده، گفت: در مجموع ۳ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.
علیپور صحرا گفت: ۲۷ هکتار زمین و آب موقوفه آقامحمدخان وقف امامزاده سیدجعفر (ع) روستای سیاهدشت است که با اجرای این طرح، شاهد افزایش درآمد امام زاده و اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در منطقه خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در حوزه گردشگری هم سرمایه گذاری را بر روی فضای موجود در بنای امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت آغاز کرده‌ایم  که در مرحله نخست محوطه سازی  و ایجاد آلاچیق و فضای سبز در این امام زاده انجام می‌شود.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه فاروج افزود: در مراحل بعدی تجاری سازی بناهای حاشیه امام زاده  و ایجاد اقامت‌های سنتی برای اسکان زائران و گردشگران در نظر گرفته شده است.
وی محل اعتبارات اجرای این طرح‌ها را درآمدهای سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد.
علیپور تحقق اجرای طرح مجتمع دامپروری در اراضی موقوفه رضا قلی خان به مساحت افزون بر ۴۴ هکتار را هم در گرو احیای چاه خشک شده این اراضی برشمرد و افزود: چاه این موقوفه از سال ۸۲ در اجاره مستأجر بوده که بعد از فوت مستأجر چندین نوبت به مزایده گذاشته شده است.
وی گفت: احیای چاه در حال انجام مراحل اداری است که با تحقق آن ایجاد مجتمع دامپروری صنعتی هم به عنوان یکی دیگر از طرح‌های سرمایه گذاری اجرایی خواهد شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه