ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

راهداری، مانع ادامه اجرای پروژه انتقال آب از سد شیرین دره به بجنورد

اترک: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه لوله گذاری برای انتقال آب از سد شیرین دره به مناطق ضلع شمالی شهر بجنورد در حریم تاسیسات کنارگذر شمالی شهر بجنورد در حال انجام بود، اداره کل راهداری استان چند روز قبل از موضع قدرت مانع ادامه اجرای این پروژه شد.

به گزارش اترک، غلامحسین ساقی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه در راستای اجرای پروژه انتقال شبکه آب از سد شیرین دره به بجنورد که در سال 94 مصوب شد، اظهار کرد: در حال حاضر این اقدام اداره کل راهداری استان در مسیر اجرای کار وقفه ایجاد کرده و کار را به تعطیلی کشانده است، با این وجود، با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم و پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد این مشکل را حل خواهیم کرد و مانع ایجاد شده را از پیشروی این پروژه بر می‌داریم.

وی افزود: اگر در فرآیند تکمیل این پروژه، اتصال مناطق ضلع شمالی شهر بجنورد به این شبکه نیز اجرایی شود وضعیت کیفیت آب این مناطق نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه عملیات اجرایی آن در سال 96 از شرکت آب منطقه‌ای به شرکت آب و فاضلاب شهری استان محول شد، گفت: در همان سال اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن 30 میلیارد تومان برآورد شده بود که طی برگزاری جلسه‌ای با حضور نماینده دفتر نهاد رهبری در وزارت نیرو مصوب شد که از محل ردیف اعتبارات سفر مقام معظم رهبری 15 میلیارد تومان اعتبار و توسط وزارت نیرو نیز 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص داده شود که در سال 97 از محل این مصوبه هفت میلیارد تومان از طرف ردیف اعتبارات دفتر رهبری برای اجرای این پروژه اعتبار اختصاص یافت.

وی خاطر نشان کرد: به منظور انجام اقدامات اجرایی برای ارتقای کیفیت آب در سطح کشور نیز مصوب شد که اعتباری از محل صندوق توسعه ملی به استان‌ها اختصاص داده شود که در همین راستا، سهم استان از این مصوبه 10 میلیارد تومان شد که مهلت جذب این اعتبار تا پایان سال جاری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی یادآور شد: قبل از اجرای این پروژه هماهنگی‌ها لازم انجام و مجوزها اخذ شده بودند همچنین 10 میلیون تومان نیز بابت انجام لوله گذاری در حریم تاسیسات کنارگذر شمالی بجنورد پرداخت کرده بودیم.

 

# احداث 59 هزار متر مکعب مخزن آب

ساقی در بخش دیگری از سخنان خود به حفر چاه‌های آب برای تأمین آب شرب شهرها در استان نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته حفر 32 حلقه چاه جدید در استان در دستور کار قرار گرفت که از 32 حلقه چاه 24 حلقه چاه جدید در استان برای تأمین آب شرب شهرها حفر شده‌اند که تعدادی از آنها در مدار بهره برداری قرار گرفته‌اند.

وی تقویت مخازن ذخیره آب برای آن مناطق شهری در استان که فاقد مخزن و یا تک منبع بوده‌اند از دیگر اقدامات عمرانی این شرکت عنوان کرد و گفت: بر همین اساس باید در 16 نقطه استان به ظرفیت 59 هزار متر مکعب مخزن آب ساخته شوند.

 

# منابع آب زیرزمینی بجنورد در آستانه آلودگی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه در مرکز استان به علت کند بودن اجرای شبکه‌های فاضلاب و بهره مندی کم شهروندان از خدمات فاضلاب، منابع آب زیرزمینی در حال آلوده شدن است، اظهار کرد: نفوذ فاضلاب به سفره‌های زیرزمینی، منابع آب شهر بجنورد را در معرض آلوده شدن قرار داده است و برخی از چاه‌ها به علت نیترات بالا، برای آشامیدن مناسب نیست و اکنون خاموش شده است.

وی افزود: اکنون میزان بهره مندی شهروندان استان از خدمات فاضلاب، ۳۳ درصد است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، میانگین بهره مندی شهروندان استان تا پایان برنامه ششم توسعه به ۵۸ درصد خواهد رسید.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه