ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آغاز ساخت کارگاه تولید کاشی سنتی در شیروان

اترک: معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: عملیات اجرایی ساخت دومین کارگاه تولید کاشی سنتی خراسان شمالی چند روز اخیر در روستای «گلیان» از توابع بخش مرکزی شهرستان شیروان آغاز شد.

به گزارش اترک، صمد ایزانلو اظهار کرد: عملیات ساخت این کارگاه در مساحت ۸۰۰ مترمربع در هشت ماه به پایان خواهد رسید که برای اجرای آن ۶ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره روستایی با کارمزد ۶ درصد منظور شده است.

وی با بیان اینکه با اتمام ساخت این کارگاه برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود، افزود: صنعتگر مجری این طرح پیش از این در کارگاه کوچک خود کاشی‌هایی با کیفیت تولید می‌کرد که برای تزیین مناره و گنبد مساجد، بافت‌های سنتی و اماکن مذهبی کاربرد داشت و بخشی از آن به خارج از کشور از جمله آفریقای جنوبی و عربستان صادر می‌شد.

ایزانلو با اشاره به نیاز این منطقه به استفاده از کاشی‌های سنتی با رنگ و لعاب زیبا، اصالت، سنتی و جذاب بودن و تطبیق این کاشی‌ها با روحیات و خلقیات مردم را از ویژگی‌های این تولیدات دانست و گفت: همین امر باعث خواهد شد که این هنر جایگاه خود را حفظ کرده و گسترش یابد و کسانی که در این حرفه اشتغال دارند از درآمد نسبتاً خوبی برخوردار هستند.

هم اکنون در خراسان شمالی تنها یک کارگاه تولید کاشی سنتی در بجنورد با تولیداتی نظیر کاشی سنتی هفت رنگ، آجر معقلی، رسمی بندی و کفاربندی، معرق کاشی، مقرنس کاری، تولید آجر، خشت و جوک لعابدار فعالیت دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه