ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی به کار خود پایان داد؛

استقبال چشمگیر مردم درکنار تنوع پایین آثار

امسال یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب خراسان شمالی در حالی برگزار شد که به رغم بازدیدهای چشمگیر شهروندان، قیمت بالای کاغذ موجب کاهش قدرت خرید از این نمایشگاه شد.

به گزارش مهر، یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور ۲۵۱ ناشر کشوری و استانی به پایان رسید، نمایشگاهی که علاوه بر اثرات فرهنگی که برجای خواهد گذاشت، انتظار می‌رفت اکثر مردم از آن دست پر برگردند اما قیمت بالای کتاب باعث شد تا آن‌ها با دقایق و ساعاتی قدم زدن در نمایشگاه از بلبشوی شبکه‌های اجتماعی فارغ شده و کتابی تورق کنند.

نمایشگاه کتاب فرصتی برای پیوند مولفان، ناشران و مخاطبان کتاب محسوب می‌شود پس چه بهتر که زمینه این پیوند به خوبی فراهم شود. هر همایش، برنامه و نمایشگاهی بی عیب و نقص نیست، کاستی‌هایی نیز دارد امسال هم برخی ناشران و بازدیدکنندگان به نوعی رضایت و نارضایتی خود را از نمایشگاه کتاب خراسان شمالی اعلام کردند این بدان معناست که مسئولان، نمایشگاه امسال را آسیب شناسی کنند تا دوره‌های بعدی نمایشگاه با بالاترین درجه رضایتمندی در استان برگزار شود.

در کنار برخی گلایه‌ها و انتقادات، تبلیغات مناسب این رویداد فرهنگی، ساعت مناسب بازدید، محل مناسب برگزاری نمایشگاه، تردد آسان و راحت شهروندان به محل برگزاری و.... موضوعات مثبت در یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان بود.

 

+ قیمت بالا، فروش پایین

یکی از غرفه داران حاضر در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در گفتگو با ما می‌گوید: هر سال در نمایشگاه کتاب استان حضور داریم و امسال هم توفیق شرکت در این رویداد فرهنگی را داشتیم.

وی که نماینده انتشارات پرسمان است، می‌افزاید: استقبال مردم طی چند روز برگزاری نمایشگاه بسیار چشمگیر بوده اما متاسفانه به دلیل افزایش قیمت کتاب فروش چندان خوبی نداشتیم.

نماینده انتشارات آذرباد فروش امسال خود را مطلوب اعلام و تصریح می‌کند: متاسفانه به نظر می‌رسد مردم این استان علاقه چندانی به کتاب و مطالعه ندارند.

وی می‌گوید: بیشتر کتب این انتشارات در حوزه داستان‌های تخیلی است اما تعداد کمی از افراد به اینگونه داستان‌ها اهمیت می‌دهند.

 

+ مزیت بن کارت و تخفیف

یکی از بازدیدکنندگان خود را دانشجو معرفی می‌کند و می‌گوید: تمام موقعیتی که برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده خوب بوده اما متاسفانه کتب دانشگاهی بسیار کمی به چشم می‌خورد.

وی اظهار می‌کند: با اینکه قیمت‌ها متفاوت و برخی هم بسیار بالاست اما با تهیه بن کارت و برخورداری از تخفیف، چند کتاب مورد نیاز خود را تهیه کردم.

یکی دیگر از بازیدکنندگان نیز می‌گوید: هرسال دریغ از پارسال. نمایشگاه سطح پایینی داشت و تازه‌های نشر حضور نداشتند و اکثر کتب رمان و تکراری بودند.

 

+ تنوع پایین کتاب در نمایشگاه

یکی دیگر از بازدیدکنندگان هم می‌افزاید: امسال تنوع کتاب در نمایشگاه بسیار کم بود و همین موضوع باعث شد تا برخی افراد موفق به تهیه کتاب دلخواهشان نباشند.

وی می‌گوید: یازدهمین نمایشگاه استان توانایی برپایی با بالاترین سطح را داشت اما شاید آن طور که باید به آن توجه نشده بود و امیداوریم برای دوره‌های بعدی با آسیب شناسی، بهترین و بالاترین سطح نمایشگاه کتاب در استان برگزار شود.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با ۱۷۶ غرفه و ۵۵ هزار عنوان کتاب از سوی ۲۵۱ ناشر کشوری و استانی از ۱۰ تا ۱۵ مهرماه جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه