ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

قربانی خبر داد:

جایگاه ۱۶ خراسان شمالی در پایش امنیت سرمایه گذاری

اترک/ وحدانی: سرمایه گذاری یکی از عوامل بسیار مؤثر بر رشد و توسعه اقتصادی هر منطقه‌ای است که برای رشد آن بایستی امنیت سرمایه گذاری یعنی شرایطی که متغیرهای کلان اقتصادی با ثبات یا قابل پیش بینی باشد، حاکمیت قانون برقرار و اعمال شود، قوانین و مقررات، تصمیم‌های مسئولان و رویه‌های اجرایی کشور باثبات و به طور سهل و موثری اجرا شوند، اطلاعات مؤثر بر فعالیت‌های اقتصادی به طور شفاف و برابر در دسترس همه شهروندان باشد و... مورد توجه قرار بگیرد. خراسان شمالی هم طبق پایش امنیت سرمایه گذاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در زمستان پارسال جایگاه ۱۶ کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اترک، سرمایه گذاری به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها محسوب می‌شود و افزایش سرمایه گذاری، معمولاً به رشد رقابت پذیری، بهره وری، افزایش صادرات، تشکیل سرمایه انسانی و خلق فناوری کمک می‌کند با توجه به اینکه هر سرمایه گذاری افق بلندمدت را در نظر بگیرد باید زمینه‌های متعدد اقتصادی، سیاسی، قانونی و... را به بهترین نحو ممکن فراهم کرد چرا که توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در محیطی امن اتفاق می‌افتد.

امنیت سرمایه گذاری یعنی اینکه متغیرهای کلان اقتصادی با ثبات یا قابل پیش بینی باشد، حاکمیت قانون برقرار و اعمال شود، قوانین و مقررات، تصمیم‌های مسئولان و رویه‌های اجرایی کشور باثبات باشند، اطلاعات مؤثر بر فعالیت‌های اقتصادی به طور شفاف و برابر در دسترس همه شهروندان قرار بگیرد و نهادهای قضایی و انتظامی چنان مجهز و کارآمد باشند که هر گونه نقض حقوق مالکیت شهروندان برای هیچکس مقرون به صرفه نباشد و شهروندان مالباخته قادر باشند با مراجعه به نهادهای ذی صلاح، در کمترین زمان مال و خسارات خود را اخذ کنند.

 

+جایگاه ۱۶ خراسان شمالی در پایش امنیت سرمایه گذاری

علی قربانی نماینده مردم خراسان شمالی در گفت و گو با ما گفت: گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه و تنظیم می‌شود که برای آن متغیرهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: گزارش پایش امنیت سرمایه گذاری به تفکیک استان‌ها با استفاده از دو مجموعه داده‌های پیمایشی، آماری و شاخص کلی یعنی ترکیب دو مجموعه داده پیمایشی و آماری تهیه می‌شود.

قربانی اظهار کرد: طبق پیمایش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که گزارش زمستان ۹۷ را در مهرماه امسال منتشر کرده، خراسان شمالی با ۶.۲۱ در جایگاه ۱۶ کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخص کل امنیت سرمایه‌گذاری در ایران در زمستان ۹۷ کمیت ۶.۱۸ از ۱۰ (۱۰ بدترین حالت) ارزیابی شده است، افزود: مقدار عددی این شاخص در مطالعه پاییز گذشته ۶.۴۳ محاسبه شده بود که نشان دهنده وضعیت مناسبت‌تر زمستان نسبت به فصل قبل‌تر آن است و به دنبال وضعیت خراسان شمالی هم بهتر شده اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

قربانی اضافه کرد: پس از تلفیق داده‌های آماری و یافته‌های پیمایشی در این پژوهش، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، تهران و قزوین نامناسب‌ترین و استان‌های خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان و همدان مناسب‌ترین وضعیت را از نظر شاخص امنیت سرمایه‌گذاری نسبت به سایر استان‌ها در زمستان پارسال کسب کرده‌اند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان ظرفیت و پتاسیل های خوبی در حوزه سرمایه گذاری دارد که با درایت و توجه بیش از پیش مسئولان استان می‌توان شاهد رشد اقتصادی بیشتری بود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه