ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عدم همخوانی شمار محیط بانان گلیل و سرانی شیروان با وسعت منطقه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شمار محیط بانان گلیل و سرانی شهرستان شیروان با گستره ۱۸ هزار هکتاری این منطقه مرزی با کشور ترکمنستان همخوانی ندارد.

به نقل از شبستان، سیداصغر مطهری مجموع محیط بانان منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی را ۶ نفر اعلام و اظهار کرد: آن ها به صورت نوبتی مشغول حفاظت از این منطقه هستند.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد پست های سازمانی این اداره کل خالی است، گفت: برای جذب نیرو محدودیت هایی وجود دارد که پارسال، پنج نفر نیروی محیط بان جذب شد و امسال هم چهار نفر جذب می شود.
مطهری افزود: براساس استانداردهای جهانی برای هر هزار هکتار مناطق حفاظت شده، یک نفر نیروی محیط بان لازم است.
وی در پاسخ به گلایه مردم شیروان از کمبود نیروی محیط بان در منطقه گردشگری گلیل و سرانی اظهار کرد: کل مناطق حفاظت شده این شهرستان با کمبود نیرو مواجه است که انتظار می رود مردم در بخش حفاظت همکاری بیشتری با این اداره کل داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به پایین بودن حقوق و دستمزد نیروهای محیط بان گفت: این نیروها در طول یکماه، ۱۸ روز در منطقه فعالیت دارند و ۱۲ روز استراحت می کنند.
گلیل و سرانی به عنوان سیزدهمین «زیست کره» کشور ۲۰ مردادماه پارسال به تایید نهایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ثبت شد.
گلیل و سرانی در ۶۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان قرار دارد. این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی های خاص طبیعی از جمله جنگل های انبوه درختان ارس و گوناگونی بسیار بالای پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین «قوچ اوریال»، ۲۷ تیرماه سال ۱۳۵۰ منطقه حفاظت شده اعلام شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه