ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کوهنورد نامی خراسان شمالی تهدید به رفتن کرد

حسین بهمنیار کوهنورد نامدار خراسان شمالی، تهدید کرد که به دلیل عدم حمایت مسئولان این استان، قصد دارد با نام استانی دیگر قله ۸۰۰۰ متری در نپال را فتح کند.

به نقل از آفتاب‌‌نیوز ، در هفته جاری، فدراسیون کوهنوردی کشور نشان طلای جهانی را به این کوهنورد خراسان شمالی اعطا کرد که امسال توانسته بود به عنوان اولین ایرانی و بدون کپسول اکسیژن، برای نخستین بار از مسیر «چزن» پای بر بلندای فنی‌ترین قله جهان بگذارد.
بهمنیار که تا کنون سه صعود ۸۰۰۰ متری به قله‌های اورست، لوتسه و کی۲ را تجربه کرده، روز پنجشنبه  اظهار داشت: این بار به عنوان چهارمین برنامه بزرگ خود، قصد صعود به قله‌ای هشت هزار متری در کشور نپال را دارم ولی به دلیل عدم حمایت مسئولان، پیگیر برنامه صعود از استانی دیگر هستم.
وی با اشاره به پیگیری برای جذب حامی برای انجام این صعود در نیمه دوم سال، خاطرنشان کرد: برنامه صعودم به قله کی۲ افزون بر ۲ میلیارد ریال هزینه داشت ولی علیرغم وعده‌های مساعد مسئولان استان، برای پرداخت هزینه‌های انجام شده، تاکنون کمتر از ۲۰ درصد هزینه ها پرداخت شده است.
بهمنیار گفت: یقینا وقتی یک ورزشکار وارد یک عرصه برای کسب عنوان قهرمانی و افتخارآفرینی برای زاد و بوم خود میشود روی قول های داده شده و حمایت ها حساب می کند.
وی عدم برنامه‌ریزی مطلوب و سیاست های نادرست را از مشکلات ورزش کشور دانست و افزود: با توجه به هزینه های بالای ورزش قهرمانی و مشکلاتی که در حوزه حمایت از ورزشکاران وجود دارد ، اکنون بسیاری از قهرمانان ورزشی بناگزیر به دیگر مناطق مهاجرت کرده و یا دست از ورزش کشیده اند.
این کوهنورد خراسان شمالی با انتقاد از آنچه حمایت نکردن مسئولان ورزشی از قهرمانان ورزشی خواند، خاطرنشان کرد: حمایت های انجام گرفته در حد اندک و بسیار محدود بوده و گاه جنبه سیاسی داشته است.
بهمنیار با بیان اینکه هیچ گونه سیاست کلی برای حمایت از قهرمانان ورزشی وجود ندارد، اظهار داشت: این امر باعث شده قهرمانان ورزشی ما بیش از تمرکز روی ورزش و رکوردزنی، وقت خود را صرف مذاکره با مسئولان برای گرفتن حمایت و مطالبه حقوق کنند که این امر بر ورزش حرفه ای تاثیرات سوء بسیاری دارد.

+ اعتبارات ورزشی هیات‌ها محدود است
رئیس هیات کوهنوردی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: با توجه به محدود بودن اعتبارات ورزشی که به هیات ها داده می شود و باید در همه سرفصل ها هزینه شود، امکان کمک نقدی به ورزشکاران از سوی هیات مهیا نیست.
صادق ایزدی با بیان اینکه نمی‌توان همه درآمد هیات را برای یک ورزشکار هزینه کرد، خاطرنشان کرد: با این وجود برای صعودهای بزرگ به دلیل هزینه های بالا پیگیری برای جذب پشتیبان مالی توسط هیات صورت می گیرد تا بخشی از هزینه ها جبران شود.
وی با اشاره به عدم حمایت‌ صنایع خراسان شمالی از بخش ورزش، اظهار داشت: چند کارخانه بزرگ استان نیز حمایت های چندانی از بخش ورزش قهرمانی ندارند.
ایزدی در رابطه با قصد بهمنیار برای انجام چهارمین صعود بزرگ خود از استانی دیگر، گفت: البته وی تاکنون برنامه‌ای برای صعود بعدی خود به هیات استان اعلام نکرده، اما بدون شک افتخارات صعودهایی از این دست، پیش از آنکه به نام استانی ثبت شود، نصیب کشور می شود.
وی یادآور شد: تا کنون ۵۰۰ میلیون ریال از هزینه های صعود این کوهنورد توسط اداره کل ورزش و جوانان، ۱۰۰ میلیون ریال توسط شرکت آلومینای جاجرم و ۱۵۰ میلیون ریال توسط دیگر شرکت ها پرداخت شده و استانداری نیز قول پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال را داده است.
رئیس هیات کوهنوردی خراسان شمالی افزود: در سال های گذشته از محل اجاره بهای سالن های ورزشی بجنورد، مبلغی به همه هیات ها پرداخت می شد ولی با سیاست جدید مبنی بر واگذاری سالن های ورزشی به چند هیات خاص، دیگر مبلغی به دیگر هیات ها تعلق نمی گیرد.

+ امکان حمایت کامل وجود ندارد
معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز با اشاره به توقعات ورزشکاران از دستگاه ورزش، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات، واقعا امکان حمایت و پرداخت کامل و صفر تا صد هزینه های ورزشکاران وجود ندارد.
محمد بروحی با اشاره به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال از هزینه های انجام شده توسط این کوهنورد استان در صعود به قله کی ۲، افزود: استانداری نیز قول داده در اولین فرصت بعد از تخصیص اعتبارات، ۲۰۰ میلیون ریال کمک نقدی به این ورزشکار داشته باشد.
وی با اشاره به ضعف زیرساخت های حمایتی از ورزش استان، خاطرنشان کرد: ورزشکاران قهرمان استان در بیشتر مواقع هیچ گونه حمایتی جز از ناحیه دولت ندارند.
بروحی افزود: همین امر باعث شده برخی از ورزشکاران استان در بخش حرفه ای به دلیل نبود امکانات و مربی و دیگر حمایت ها، برای برخورداری از حمایت های مالی در دیگر استانها فعالیت کنند.

گفتنی است، حسین بهمنیار هیمالیانورد خراسان شمالی از ۲۵ خرداد به عزم فتح قله سخت و فنی کی۲ پای در راه نهاده و بعد از ۳۷ روز تلاش در دوم مرداد بر بام آن ایستاد.
بهمنیار افتخاراتی از قبیل صعود به قله ۷۱۳۴ متری لنین قرقیزستان در سال ۸۶، قله ۷۰۱۰ متری خان تنگری قرقیزستان در سال ۸۷، قله ۸۵۱۶ متری لوتسه نپال در سال ۹۰ را در کارنامه خود دارد و در سال ۹۱ نیز تا ارتفاع ۸۶۰۰ متری قله اورست صعود کرده بود.
 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه