ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی عنوان کرد:

آرد بدون سبوس نانوایان استان از سایر صنوف سردر می آورد

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: بخشی از سهمیه آرد بدون سبوس توزیعی میان نانوایان استان که قابلیت مصرف صنف و صنعت را دارد از سایر صنوف سردر می آورد.

به گزارش اترک، سیدالجواد سیدالموسوی در جمع خبرنگاران درباره علل بروز تخلفات در حوزه آرد و نان در استان اظهار کرد: توزیع آرد بدون سبوس در صنف نانوایان که قابلیت مصرف برای سایر صنوف را دارد زمینه ساز بروز تخلف شده است.

سیدالموسوی با تاکید بر این نکته که آرد توزیعی برای نانوایان باید سبوس دار باشد، افزود: متاسفانه آرد تحویلی از سوی کارخانجات آرد به نانوایان استان بدون سبوس و یا درصد سبوس این آرد نزدیک به صفر است و این در حالی است که نانوایان بابت خرید این آرد نیز مبلغ بیشتری را می پردازند.

وی تصریح کرد: بخشی از آرد بدون سبوس که میان نانوایان استان برای پخت نان توزیع می شود از سایر صنوف از جمله صنف قنادان سردر می آورد.

وی در ادامه از اعمال کاهش سهمیه آرد به عنوان مجازات برای نانوایان متخلف را ابزار تنبیهی نادرست دانست و گفت: با کاهش سهمیه آرد برای نانوایان به عنوان مجازات فقط مصرف کننده آسیب می بیند.

سیدالموسوی خاطر نشان کرد: سرانه مصرف آرد هر شهرستان باید بر مبنای میزان مصرف فصول و به صورت متغییر ارزیابی و تعیین تکلیف شود.

وی همچنین از اعمال نظارت های دفعی بجای انجام نظارت های مستمر بر عملکرد فعالان حوزه آرد و نان استان انتقاد کرد و گفت: اعمال نظارت دفعی هیچ اثر بازدارنده ای ندارد بلکه عملکرد فعالان این حوزه باید به طور مستمر ارزیابی و پایش شوند.

وی افزود: در سال جاری 136 پرونده تخلف حوزه آرد و نان استان به شعبات تعزیرات حکومتی استان وارد و رسیدگی شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد، 47 پرونده تخلف یاد شده از شهرستان بجنورد، 34 پرونده در شهرستان اسفراین، 43 پرونده در شهرستان شیروان، سه پرونده در شهرستان فاروج، 9 پرونده در شهرستان مانه و سملقان و سه پرونده در شهرستان راز و جرگلان تشکیل شدند که در مجموع متخلفان این پرونده ها به پرداخت 31 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه