ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تعهد بانک ملی برای تأمین مالی ۳ طرح صنعتی در جاجرم

فرماندار جاجرم گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان، بانک ملی ایران کمک به تأمین مالی سه طرح بزرگ صنعتی در این شهرستان را متعهد شد.

به نقل از ایرنا، رضا آذری اظهار داشت: در سفر هفته قبل رئیس جمهوری به استان، تأمین مالی طرح سرمایه گذاری در نیروگاه خورشیدی، طرح تولید مرحله ۲ شمش آلومینیوم و تأمین خوراک و مواد اولیه برای طرح کربنات کلسیم (کاغذ سنگی) توسط بانک ملی ایران تعهد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان، این شهرستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری مصوبات خوبی گرفت.

آذری با اشاره به افتتاح مرحله نخست شمش آلومینای جاجرم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر، افزود: اجرای شمش بیلت با ظرفیت ۵۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری در این سفر مصوب شد که این پروژه یکی از طرح‌های پایین دستی آلومینا است و با سرمایه گذاری ایمیدرو انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید پودر آلومینا هم از دیگر مصوبات این سفر بود، افزود: بر اساس تفاهم منعقد شده، ظرفیت تولید پودر آلومینا در کارخانه آلومینای ایران از ۲۴۰ هزار تن در وضعیت کنونی به ۲۸۰ هزار تن افزایش می‌یابد و برای این طرح ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌شود.

فرماندار جاجرم خاطرنشان کرد: بررسی ساخت مرحله دو کارخانه آلومینا از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان بود که قرار است این کارخانه در کنار کارخانه آلومینا اجرا شود.

آذری گفت: مرحله ۲ کارخانه آلومینا با ۲۵۰ هزار تن ظرفیت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار ارزی اجرایی می‌شود که اجرای آن در گرو تضمین تأمین ذخایر معدنی پودر بوکسیت به میزان ۶۰ میلیون تن است.

وی گفت: ذخایر کنونی معادن در اختیار کارخانه آلومینا ۴۰ میلیون تن است که نیاز این مجتمع را تا چند دهه آینده کفایت می‌کند و باید ۲۰ میلیون تن به این ذخایر افزوده شود.

آذری اظهار داشت: برای محقق شدن این اقدام، اختصاص پهنه به شرکت آلومینا برای پی جویی و اکتشاف معدن مصوب شده است.

فرماندار جاجرم افزود: ایجاد واحد هیدرات ریزدانه از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان است که این طرح با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیارد ریال مصوب شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه