ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آموزش ناظران انتخابات در استان در حال انجام است

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۴۶۹ نفر ناظر در این دفتر فعال هستند که هم اکنون در حال آموزش به طرق مختلف هستند و بدین ترتیب این افراد کار بازرسی انتخابات امسال را انجام خواهند داد.

به گزارش اترک، ملک محمد حسن زاده در جمع خبرنگاران این استان به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: در آخرین دوره برگزاری انتخابات سه هزار و ۵۶۰ نفر در شعبه‌های اخذ رأی فعالیت داشتند.

وی افزود: گمانه زنی‌هایی برای برخی از افراد در خصوص نامزد انتخابات امسال می‌شود و فعالیت این افراد نیز به نوعی زیر نظر است.

وی با بیان اینکه تبلیغات رصد، ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: هرکه وارد عرصه انتخابات می‌شود باید متوجه باشد که از لحظه اول تا پایان انتخابات رصد و پرونده‌ای که برای شخص تشکیل می‌شود در آینده برای آن فرد تحلیل و در صورت تخلف برخورد نیز خواهد شد.

وی با اشاره به وجود نهاد ناظر بر قوانین در تمام کشورها گفت: این نهاد که در تمام کشورها وجود دارد، در کشور ما شورای نگهبان است.

وی درخصوص زمینه تأسیس شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه سال ۵۸ با دستور امام خمینی تأسیس‌شد.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به اهمیت تأسیس شورای نگهبان در کشور خاطرنشان کرد: قوانینی که در کشورها نوشته می‌شود و به تصویب درمی‌آید نیازمند این است که موردبررسی قرار گیرد که مخالف با شرع و مطابق با قانون باشد در همین جهت در همه کشورهایی که دارای قانون اساسی هستند، سازمانی تأسیس‌شده که وظیفه نظارت بر قوانین را دارد که این نهاد در کشور ما شورای نگهبان است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی در ادامه افزود: یکی از ضروریات نظام اسلامی تدوین قانون اساسی بود. در آمریکا ۳۸ نفر از زمین داران بزرگ جمع شدند و مسئول نوشتن قانون اساسی شدند و به این ترتیب در ۲۲۰ سال پیش آمریکا دارای قانون اساسی شد.

وی درزمینه وظایف شورای نگهبان بیان کرد: یکی از وظایف شورای نگهبان این است که کلیه مصوبات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار دهد تا مغایرتی با احکام و موازین جمهوری اسلامی نداشته باشد.

حسن‌زاده در انتها با اشاره به اصل ۹۹ قانون اساسی گفت: وظیفه دیگر شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است همچنین نظارت در برگزاری انتخابات از دیگر وظایف این نهاد است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه